Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 181523 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1236244 date=1389516371
Is er ergens een overzicht van de randvoorwaarden (bepakkingseisen, arbo, prestaties, onderhoudsintervallen en kosten) waaraan een VP-wagen moet voldoen?

Daarnaast lijkt het mij sterk dat een BMW 3 serie station arbotechnisch zo slecht uit de hoek zou komen. Ze rijden bijv. in München bij tientallen bij de politie, aangevuld met een kleiner aantal 5 serie stations (voor VP maar ook in de stad), én, maar niet verder vertellen :-X, een paar eenzame Tourans. Nou is de gemiddelde Münchense agent wat kleiner dan de Nederlandse, maar zoveel zal het toch niet schelen, en de lange agenten zullen dan wel op de 5 rijden.

Overigens zag ik tot mijn verbazing eergisteren nog een minstens 15 jaar oude 5 sedan (e39 vóór facelift) in actieve dienst, deed een staandehouding... dus de houdbaarheid is OK (ook eigen ervaring maar ik rij geen politiediensten natuurlijk ;) ).
Ja, die is er. Zal eens kijken of ik daar inzagen in kan krijgen. Ik weet wel dat iig de huidige V70 NIET aan die eisen voldoet.


De 3 serie ga ik het met 2mtr+ niet heel lang volhouden(eigen ervaring). Als ik in de V50 wel eens noodhulp moest draaien deed ik dat op uitrukbasis. Kon het geen half uur volhouden in die bak.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #571 Gepost op: 12 januari 2014, 10:13:16
Ik begrijp dat de lengte van collega's bij sommige voertuigen een heikel punt is... Maar om eerlijk te zijn vind ik dat iets waar men pas in uitzonderlijke gevallen rekening mee zou moeten houden.

Als de beste keus zou inhouden dat iemand van 2 meter er niet meer in past dan is dat helaas voor hem, dan kan je altijd nog op een andere afdeling gaan werken. Er zijn genoeg collega's te vinden van normale lengte en omvang die wel zonder problemen in deze voertuigen passen. Er is jaren een minimum lengte eis geweest bij de aanname, bij defensie is er voor diverse takken ook een maximum lengte eis. (ze passen f16's en apaches ook niet aan omdat je er anders niet in past)

Oftewel: Kies de beste/meest geschikte auto. Houd dat in dat bepaalde collega's er niet in passen? Helaas.. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
De 3 serie ga ik het met 2mtr+ niet heel lang volhouden(eigen ervaring). Als ik in de V50 wel eens noodhulp moest draaien deed ik dat op uitrukbasis. Kon het geen half uur volhouden in die bak.

Van de 3 weet ik dat de stoel behoorlijk ver naar achteren kan (maar dan is er weinig ruimte voor arrestanten) maar het probleem daar zouden wel eens de smalle stoelen en de middenconsole kunnen zijn, met een koppel is er niet veel plaats. Kennelijk hebben de Münchense agenten hier echter in de praktijk niet zoveel last van, en hun koppels kunnen ook behoolijk vol zijn - misschien is de middenconsole aangepast, zal eens kijken. Dit is gebaseerd op de vorige 3, de nieuwe is naar veluidt iets ruimer. En dan is er nog de 5, die ik (weer) steeds vaker zie (niet alleen VP, ook van stadsbureaus) en die nog een tikje ruimer is qua stoelen, stoelrails en plaats rond console, plus wel meer ruimte op de achterbank heeft - maar ook pak'm beet 10k€ duurder is.

Ja, die is er. Zal eens kijken of ik daar inzagen in kan krijgen. Ik weet wel dat iig de huidige V70 NIET aan die eisen voldoet.

Als het geoorloofd is hou ik me aanbevolen ;)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #573 Gepost op: 12 januari 2014, 13:45:18
Citaat van: silque link=msg=1236169 date=1389479559
Één van de voertuigen is zeker een bmw 530 OF 535d xdrive touring, ik heb hem al in twee regio's gezien. Er zitten in de poule inderdaad ook Audi's en zelfs VW.

Ik wil niet betweterig overkomen, maar als (reguliere) VROS-voertuigen rijden geen BMW's uit de 5-serie.
Het GrensOverschrijdendePolitieTeam heeft volgens mij geen VROS-camera én de BMW daarvan is Duits gekentekend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1236244 date=1389516371
Is er ergens een overzicht van de randvoorwaarden (bepakkingseisen, arbo, prestaties, onderhoudsintervallen en kosten) waaraan een VP-wagen moet voldoen?

Daarnaast lijkt het mij sterk dat een BMW 3 serie station arbotechnisch zo slecht uit de hoek zou komen. Ze rijden bijv. in München bij tientallen bij de politie, aangevuld met een kleiner aantal 5 serie stations (voor VP maar ook in de stad), én, maar niet verder vertellen :-X, een paar eenzame Tourans. Nou is de gemiddelde Münchense agent wat kleiner dan de Nederlandse, maar zoveel zal het toch niet schelen, en de lange agenten zullen dan wel op de 5 rijden.

Overigens zag ik tot mijn verbazing eergisteren nog een minstens 15 jaar oude 5 sedan (e39 vóór facelift) in actieve dienst, deed een staandehouding... dus de houdbaarheid is OK (ook eigen ervaring maar ik rij geen politiediensten natuurlijk ;) ).

Puur het feit dat er daar zoveel van rondrijden wil voor mij iig niet automatische betekenen dat het dan ook een geschikt voertuig is. Er kunnen bv. veel onderhuidse en inwendige aanpassingen gedaan zijn waar wij (nog) geen weet van hebben. Dit soort aanpassingen maakt een auto altijd duurder.

Waar we in Nederland eens mee moeten beginnen is een pakket van eisen te schrijven aan de hand van het werkproces waarvoor de auto is bedoeld. Pas als dat wordt gedaan kan men op zoek gaan naar een voertuig wat voldoet aan die eisen, dan wel een voertuig dat het meest geschikt is om aan die eisen te kunnen voldoen, al dan niet door het doen van aanpassingen. Zolang dat niet gebeurt zullen we altijd blijven "klooien" en ook altijd iets te klagen hebben. Voor wat betreft de voertuigen tbv de "verkeerspolitie" weet ik met zekerheid te zeggen dat bovenstaande NIET is gebeurd. Daar is namelijk een pakket van eisen geschreven dmv het kijken naar een bepaald voertuig, ipv te kijken naar het werkproces.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #575 Gepost op: 12 januari 2014, 14:54:05
Citaat van: Jerommeke link=msg=1236294 date=1389530718
Ik wil niet betweterig overkomen, maar als (reguliere) VROS-voertuigen rijden geen BMW's uit de 5-serie.
Het GrensOverschrijdendePolitieTeam heeft volgens mij geen VROS-camera én de BMW daarvan is Duits gekentekend.

Het is dat ik niet in de mogelijkheid ben, maar anders zou ik nu direct gaan kijken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #576 Gepost op: 12 januari 2014, 15:08:38
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1236244 date=1389516371
Is er ergens een overzicht van de randvoorwaarden (bepakkingseisen, arbo, prestaties, onderhoudsintervallen en kosten) waaraan een VP-wagen moet voldoen?

Hieronder van toepassing zijnde citaten uit het VDD LAPV:

"In de scope van de aanbesteding VDD worden minimaal de volgende voertuigen meegenomen, waarbij dient teworden opgemerkt dat deze opsomming niet limitatief is:
.
.
13. Voertuigen t.b.v Snelwegtoezicht
.
.
7.2. Technische eisen
Het uitgangspunt is dat een VDD-voertuig, dat in gebruik is bij de politie, geen ander voertuig is dan
een voertuig dat in de burgersector wordt gebruikt. De uitrusting en inrichting maken een voertuig politiespecifiek.

Vervolgens moet je dan verder kijken in:

- PvE perceel 1 auto documentnr. 2009-039-1-b
- PvE personenauto's 2010-058-G

mocht je ze willen hebben kan ik ze als pdf bestand toesturen.

De ingangsdatum voor de aanbesteding was trouwens oorspronkelijk 01 januari 2011 met een looptijd van 4 jaar. Ik weet niet of men die datum daadwerkelijk hanteert maar dat zou dus betekenen dat we nog een jaar aan Fulva's vast zitten
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #577 Gepost op: 12 januari 2014, 15:10:46
Broeder als het goed is zitten wij maar 4 jaar vast aan deze Chinees.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #578 Gepost op: 12 januari 2014, 15:21:56
Citaat van: r1200gs link=msg=1236318 date=1389535846
Broeder als het goed is zitten wij maar 4 jaar vast aan deze Chinees.

Dat zeg ik toch?

Ik weet alleen niet of de datum van 01-01-11 inderdaad de datum op de contracten is.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #579 Gepost op: 12 januari 2014, 15:47:46
 >:D ik dacht dat je dat schreef. >:D
Het is alleen te hopen dat we snel kunnen overstappen op een duits merk en niet die van de pon groep.