Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 182882 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #590 Gepost op: 12 januari 2014, 23:26:54
Citaat van: r1200gs link=msg=1236388 date=1389546441
Via het Wis toch begrepen dat er een aantal aanpassingen komen zo staat nu beschreven dat een voertuig +200 moet gaan. Men zal nu meer beschrijven het aantal NM en de tijdsduur van 0 tot 100 en van 100 tot 200 gezien ons werkgebied. Ook zal men kijken naar een diesel die snel en nog een redelijk gebruik van brandstof consumptie. Niet als nu dat als je met een 70 litertank ( met een snelheid van omme nabij de 200 km/u) een afstand van iets meer dan 300 km haald.

En ja daar ga ik weer onze oude vertrouwde C320 reed toch echt een stuk zuiniger en beter.
Maar ja er gaat ook niks boven Duitse degelijkheid.

Ik zet even de hoed van een Fulva liefhebber op:
.
.
.
.
(een paar minuten om mijn geestelijke en lichamelijke gesteldheid aan te passen....)
.
.
.
.
 ::) dus? Een Fulva rijdt +200 die NM-tjes is een kwestie van een kleine wijziging in de chip: (done!) 0-100 en 100-200 pffff kasie dat zijn cijfertjes op papier ach ..... En die 70 liter tank, aaaah joh als we nou een aanhangertje bij de Fulva doen, just voor fun. Kan je nog weegplaatjes of spijkermatjes in doen  O0. Beetje slagroom op de taart snap je. Ouwe?!

Nu het hoedje van moppersmurf: Rot toch op! Eisen prima maar het zijn papieren tijgers. Beetje origamie   >:D geneuzel dat zo stijf staat van de vouwen dat het papier gaat scheuren en dat geen mens er meer een bal van snapt. Een wereldkampioen origamie zou de witte handdoek in de ring gooien of zich omdraaien in zijn graf.

NIKS en dan zeg ik heel duidelijk en on-omwonden NIKS is goed genoeg zolang VTSPN bepaald dat het goed is. En klaar ben je. Als zij bepalen dat je met een paard en wagen een surveillance gaat doen op de A20 bij Groningen dan doe je dat. Ongeacht of dat nou een paard of Fulva is.

Al met al stel ik dus heel simpel: De NaPo is niks anders dan een wormvormig aanhangsel van de/het/een VTSPN. Zij bepalen wat jij doet, waarmee jij het doet en binnenkort in seizoen 3: ook wat jij doet!  098uo 098uo 098uo
Maar wees gerust: in seizoen 4 gaan we ook bepalen wanneer jij het doet  ;D ;D ;D ;D ;D

Dat lijkt me echt Gaaf! Nightmare on ......

mopperrrrrrrrrrrr
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #591 Gepost op: 12 januari 2014, 23:30:30
Citaat van: moppersmurf link=msg=1236454 date=1389565614
een surveillance gaat doen op de A20 bij Groningen dan doe je dat.
Je krijgt 100 euro van mij als jij gaat surveilleren op de A20 bij Groningen :D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #592 Gepost op: 13 januari 2014, 12:48:39
Citaat van: Haageneesch link=msg=1236456 date=1389565830
Je krijgt 100 euro van mij als jij gaat surveilleren op de A20 bij Groningen :D
 ;D

't gaat om het feit dat de/het/een vtspn bepaald wat, waar, wanneer, waarom, waarmee, waarvoor en op welke wijze je te werk gaat. En dat die A20 helemaal niet bij Groningen ligt zal hen geen bal interesseren
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #593 Gepost op: 13 januari 2014, 13:08:11
De enige rede die ik kan verzinnen dat we de Volvo hebben en niet een BMW, MB of Audi, is puur het feit dat de Volvo vwb de aanschafprijs veruit de goedkoopste is.

Dat hij veel vaker in de garage staat omdat er weer iets naar de klote is, het verbuik behoorlijk hoog is(F-label), wordt voor het gemak even niet meegerekend in de aanschaf. Volgens mij is de gemiddelde Volvo op het ogenblik een behoorlijke kostenpost aan het worden. Als ik zie bij ons hoe vaak er meerdere Volvo's weg zijn omdat er motorisch weer iets naar de klote is, en dat de collega's van LE Ouder-Amstel vertellen dat er in hun T6 al de 5 versnellingsbak zit omdat het domweg kapot trilt door de hoge snelheden.

Schiet mij dan maar lek. Er is iemand die een beslissing heeft genomen die nergens op gestaafd is. Dit is nogmaals puur gedaan omdat er iemand een Volvo mooi vond en er een mooie deal uit heeft weten te halen, anders zou ik het echt niet weten.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #594 Gepost op: 13 januari 2014, 14:53:47
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1236555 date=1389614891
De enige rede die ik kan verzinnen dat we de Volvo hebben en niet een BMW, MB of Audi, is puur het feit dat de Volvo vwb de aanschafprijs veruit de goedkoopste is.

...

Schiet mij dan maar lek. Er is iemand die een beslissing heeft genomen die nergens op gestaafd is. Dit is nogmaals puur gedaan omdat er iemand een Volvo mooi vond en er een mooie deal uit heeft weten te halen, anders zou ik het echt niet weten.

Vergeet niet het feit dat een Fulva véél veiliger was in 1980 en men nog steeds boert op die naam/faam. Dat vrijwel elk ander voertuig tegenwoordig net zo veilig is, dringt nog niet door bij die mensen.

Maar het mooiste vindt ik nog dat er leidinggevenden zijn die gewoon struisvogeltje spelen en stellig volhouden dat het steeds kapot gaan van de Fulva's ligt aan het gebruik/ de wijze van gebruik. Dus laat ik even terug gaan in de tijd......

S60 240.000 km ingeruild voor V50. S60 trillende aandrijflijnen, 1 scheurend motorblok
V50 240.000 km ingruild voor V70. V50 ernstige rem problemen, kapotte carterpannen, diverse scheurende motorblokken
V70 nog niet ingeruild. Scheurende turboslangen, lekkende koelvloeistof systemen, storingen motormanagment, defecte versnellingsbakken, diverse scheurende motorblokken.

Dus als ik het zo zie ligt het toenemend aantal gebreken inderdaad aan het gebruik. Immers als je een sleutel in het contactslot steekt, de motor start en er mee gaat rijden dan gaat ie kapot. Dus wellicht moeten we maar een Fulva kopen en stil zetten in de kelder. Dan kan de chef daar een mooi kantoortje bij krijgen om de Fulva in de gaten te houden. Bijkomend voordeel is dat de chef mooi daar is waar hij hoort: onder de grond. 098uo 098uo 098uo 098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #595 Gepost op: 13 januari 2014, 15:27:10
Mopper, hoewel je keer op keer mijn voormalig werkgever belachelijk maakt (vtsPN bestaat formeel al een jaar niet meer), krijg je me toch weer aan het lachen.

Het is triest hoe de zaken gaan in deze toko (nationale politie) gaan.

Ik zoek een bijpassende smiley, maar ik kan eigenlijk geen toepasselijke vinden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #596 Gepost op: 13 januari 2014, 16:33:12
Zomaar een paar getallen ter vergelijking.

Merk Volvo V70 D5 Kinetic Mercedes Benz E350 4matic Estate BleuTEC BMW 530 xDrive Touring Audi A6 Avant 3.0TDI 245pk quattro
Nettoprijs € 34.922 € 49.785 € 49.331 € 52.643
Transmissie 6 v., sequentiële automaat 7 v., sequentiële automaat 8 v., sequentiële automaat 7 v., sequentiële automaat
Totaal max vermogen 158 kW (215 pk) 195 kW (265 pk) 190 kW (258 pk) 180 kW (245 pk)
Totaal max koppel 420 Nm 620 Nm 560 Nm 500 Nm
Turbo ja, twee ja, met intercooler ja, met intercooler    ja, met intercooler
Topsnelheid 220 km/h 240 km/h 248 km/h 243 km/h
Acceleratie 0-100km/u 8,0 s 7,0 s 5,9 s 6,3 s
Verbruik gemiddeld 1 op 16,1 1 op 15,6 1 op 17,5 1 op 16,9
Energielabel F F D D
Massa leeg 1661 kg 1935 kg 1895 kg 1790 kg
Max laadvermogen 729 kg 695 kg 635 kg 630 kg
Inhoud bagage 575-1600 l 695-1950 l 560-1670 l 565-1680 l
Botsproef resultaat ***** ***** ***** *****


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #597 Gepost op: 13 januari 2014, 17:06:10

Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1236591 date=1389627192
Zomaar een paar getallen ter vergelijking.

Merk Volvo V70 D5 Kinetic Mercedes Benz E350 4matic Estate BleuTEC BMW 530 xDrive Touring Audi A6 Avant 3.0TDI 245pk quattro
Nettoprijs € 34.922 € 49.785 € 49.331 € 52.643
Transmissie 6 v., sequentiële automaat 7 v., sequentiële automaat 8 v., sequentiële automaat 7 v., sequentiële automaat
Totaal max vermogen 158 kW (215 pk) 195 kW (265 pk) 190 kW (258 pk) 180 kW (245 pk)
Totaal max koppel 420 Nm 620 Nm 560 Nm 500 Nm
Turbo ja, twee ja, met intercooler ja, met intercooler    ja, met intercooler
Topsnelheid 220 km/h 240 km/h 248 km/h 243 km/h
Acceleratie 0-100km/u 8,0 s 7,0 s 5,9 s 6,3 s
Verbruik gemiddeld 1 op 16,1 1 op 15,6 1 op 17,5 1 op 16,9
Energielabel F F D D
Massa leeg 1661 kg 1935 kg 1895 kg 1790 kg
Max laadvermogen 729 kg 695 kg 635 kg 630 kg
Inhoud bagage 575-1600 l 695-1950 l 560-1670 l 565-1680 l
Botsproef resultaat ***** ***** ***** *****
Die nettoprijzen die jij noemt komen niet echt overeen met wat deze merken op hun websites schrijven.. Geldt er een andere prijs voor de voertuigen als ze door de overheid gekocht worden? BTW?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #598 Gepost op: 13 januari 2014, 17:11:45
Citaat van: PWB link=msg=1236602 date=1389629170
Die nettoprijzen die jij noemt komen niet echt overeen met wat deze merken op hun websites schrijven.. Geldt er een andere prijs voor de voertuigen als ze door de overheid gekocht worden? BTW?
Denk eerder aan de BPM. Voertuigen gebruikt door HV diensten hoeven deze niet af te dragen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #599 Gepost op: 13 januari 2014, 18:07:24
Voor alsnog even een statistiekje:

Volvo 34.992 / 1661 kg = 21.06  34.992 / 215 pk = 162.75  34.992 / 420 Nm = 83.31 euro   | 1661kg / 215pk = 7.73 pk/kg 1661/420nm = 3.96nm/kg
MB    49.785 / 1935 kg = 25.73  49.785 / 265 pk = 187.87   49.785 / 620 Nm = 80.30 euro  | 1935kg / 265pk = 7.30 pk/kg 1935/620Nm = 3.12Nm/kg

De lichtste v.s. de zwaarste

Zo dan hebben we dat ge*** ook gehad. Maar hoe kan het nou dat er zo'n verschil in zit? En niet alleen tov MB maar ook de andere concurenten zijn kansloos. Het lijkt wel shoppen bij de Zeeman en daar gewoon met Hugo B aan de kont naar buiten lopen. Dit moet ten koste gaan van iets! Zeker als je ook nog een enorm veiligheids onderzoeks centrum in Zweden hebt staan waar ze kilo's aan Fulva te pletter (zouden) rijden.

Nou is er recentelijk door een niet nader te noemen individue op dit forum nog aangetoond dat de Fulva's gewoon veilig zijn maar er is ook door meer dan 1 individue op dit forum ook aangetoond dat het gewoon onbetrouwbare ***** is.

Dus rara waar komt dat prijs verschilletje vandaan?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens