Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding

Auteur Topic: Informatie over verkeerspolitie voertuigen, wensen/eisen & aanbesteding  (gelezen 180058 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Een politie km is 10 gewone km. Met andere woorden 260.000 km met een politie voertuig is veel


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
De motor van een vd wagen loopt in een dienst gemiddeld 2xzoveel aan uren als aan kilometers omdat de motor aan blijft bij een ongevals afhandeling. Draai uren v.s. kilometers dus. Ik rij gemiddeld 300km in een dienst van zeg 6 uur. Reken maar uit dus.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Mischien een hele foute opmerking maar ik neem aan dat je niet bij elke aanrijding als eerste politieeenheid ter plaatse ben.
Ben je wel altijd als eerst dan heb ik niks gezegd, maar als je niet als eerste ben dan kan je toch gewoon je auto in lijn met het ongeval en zou eventueel je motor uit kunnen.
Als je als eerste politieeenheid te plaatse ben dan moet je natuurlijk bufferen met blauw of geel/orange dan is het voor je accu natuurlijk beter dat gewoon je 5 of 6 cilindertjes draaien  ^-^
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zowiezo is het laten lopen van de motor aan te raden in verband met de hoeveelheid aan electronische apparatuur.
Bepaalde apparatuur schakelt zichzelf wel uit als je de motor afzet, alleen moet je dat dan ook weer opstarten (ANPR bijvoorbeeld).
Bij de wat oudere voertuigen trekt alleen de mobi, in combinatie met parkeer & alarmverlichting ook redelijk snel de accu leeg.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Zowiezo is het laten lopen van de motor aan te raden in verband met de hoeveelheid aan electronische apparatuur.
Bepaalde apparatuur schakelt zichzelf wel uit als je de motor afzet, alleen moet je dat dan ook weer opstarten (ANPR bijvoorbeeld).
Bij de wat oudere voertuigen trekt alleen de mobi, in combinatie met parkeer & alarmverlichting ook redelijk snel de accu leeg.

Inderdaad is de accu belasting met de huidige hoeveelheid apparatuur veel te groot. Het is in het verleden nog al eens gebeurd dat wagens niet meer willen starten en dat is lastig op de vluchtstrook.... naast het feit dat het nogal knullig is maar goed.

Maar dit is allemaal een beetje off topic..... ;)

Het is gewoon te idioot dat er ergens besloten is om 4 auto's laten rijden en dat bekostigen door er 11 van de weg te halen  :'( Volgens mij is dat niet de manier om meer blauw op straat te laten zijn >:(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Mischien een hele foute opmerking maar ik neem aan dat je niet bij elke aanrijding als eerste politieeenheid ter plaatse ben.
Ben je wel altijd als eerst dan heb ik niks gezegd, maar als je niet als eerste ben dan kan je toch gewoon je auto in lijn met het ongeval en zou eventueel je motor uit kunnen.
Als je als eerste politieeenheid te plaatse ben dan moet je natuurlijk bufferen met blauw of geel/orange dan is het voor je accu natuurlijk beter dat gewoon je 5 of 6 cilindertjes draaien  ^-^

Een RSA gaat ALTIJD bufferen, tenzij deze functie bij aankomst reeds wordt uitgevoerd door: een weginspecteur van RWS of een politiekraanwagen. Zodra de Weginspecteur terplaatse is en de buffer-functie heeft overgenomen zou de RSA in lijn met en voorbij het ongeval neergezet kunnen worden. In ded praktijk gebeurd dat zelden. Indien de RSA niet als eerste terplaatse is, en er reeds gebufferd wordt door een ander dan hierboven genoemd, neemt de RSA deze buffer-functie altijd over.
In principe blijft de motor altijd draaien, tenzij de afhandeling uren gaat duren. Niets irritanter dan alles weer op te moeten starten wanneer je van de plaats ongeval wordt doorgestuurd naar een volgende klus.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
En daar moet de auto maar tegen kunnen, het is een stuk gereedschap. Geen luxe apparaat.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Ik vraag mij trouwens af hoe het zit met het motorblok in de V70. Volgens mij is het (PSA) dieselblok hetzelfde blok als die in de V50's, en die vallen van ellende uit elkaar. Ik vraag mij af of er iemand is die weet van welke motorfabrikant de benzineblokken in de T6 is.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Ik vraag mij trouwens af hoe het zit met het motorblok in de V70. Volgens mij is het (PSA) dieselblok hetzelfde blok als die in de V50's, en die vallen van ellende uit elkaar. Ik vraag mij af of er iemand is die weet van welke motorfabrikant de benzineblokken in de T6 is.

Beetje zitten te google'n, was nieuwsgierig  e050. Het T6 blok blijkt een Ford blok te zijn, dat weer afgeleid is van het Volvo blok B6304 (va 1995 in de V80). Even voor de kenners. 8)

De ellende is wel dat de dieselmotor dat nu in de v50's zit ook in de V70's zit, en we dus waarschijnlijk weer dezelfde problemen gaan krijgen met scheurende motorblokken (Het D5 blok in de V50's is niet het 2 liter blok van Ford-PSA (duratorq) maar een eigen ontwerp en zal wel afgeleid zijn van het VW (2.0l)/ audi (2.5l) blok dat men tot 2000 gebruikte) Maar dat is een andere onderwerp.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Dan word het overdag ook met de T6 rijden en als de D5 masaal scheuren ben je gelijk van brandstofprobleem af  :)  98uiye 098uo
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen