Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119442 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #130 Gepost op: 14 oktober 2005, 10:42:50
Als je het systeem wil kraken moet je de kanaal data van het systeem kraken. Dat is niet zo super beveiligd als het protocol. Immers de kanaal data zegt tegen de ontvanger/zender hoe (en of!) hij het kanaal moet beveiligen en zend nog een hele hoop leuke dingen mee die erg handig zijn als je het systeem op een of andere manier zou willen kraken. (nogmaals, het is illegaal om te kraken, wordt nog wel eens vergeten dus bij deze)

Even de laatste update omtrent c2000 en de kraakbaarheid.
ik heb vernomen dat een -legale- proef met klonen is geslaagd. Was om aan te tonen dat het kon.
Wel, dat kan dus. Er kunnen door deze proef tevens een hoop fabeltjes het land uitgezet worden.

Vragen om bewijs is ook vragen naar de bekende weg.
Als je een paar pagina's terugleest dan weet je hoe dit kan.  (lees: niet hoe jan en alleman het kan maar de technische uitleg) Ergens vanaf het ITSI (International Tetra Subscriber Identity) verhaal.



meteen maar een vraag terug.
Waarom moet zonodig politie,brandweer en ambulancediensten worden afgeluisterd,en moet zelfs maar C2000 maar worden gekraakt.
C2000 is in het leven geroepen om de communicatie tussen de hulpverleningsdiensten te bevorderen,en daarmede meteen een hoop meeluisteren te stoppen.

Waardoor wij teminste eens als eerste ter plekke zijn inplaats een stel fotografen of sensatiezoekers.
En kom niet aan met verhalen dat het systeen waardeloos is,want inmiddels blijkt in de praktijk het perfect te werken op een paar opstart problemen na dan.


janneman82

  • Gast
Reactie #131 Gepost op: 14 oktober 2005, 11:10:22
meteen maar een vraag terug.
Waarom moet zonodig politie,brandweer en ambulancediensten worden afgeluisterd,en moet zelfs maar C2000 maar worden gekraakt.
C2000 is in het leven geroepen om de communicatie tussen de hulpverleningsdiensten te bevorderen,en daarmede meteen een hoop meeluisteren te stoppen.

Waardoor wij teminste eens als eerste ter plekke zijn inplaats een stel fotografen of sensatiezoekers.
En kom niet aan met verhalen dat het systeen waardeloos is,want inmiddels blijkt in de praktijk het perfect te werken op een paar opstart problemen na dan.
Maar wat je nu zegt klopt niet helemaal :P want met het p2000 systeem zijn er nog steeds een hoop ramptoeristen ::)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #132 Gepost op: 14 oktober 2005, 11:13:09
Niet alleen dat. Je moet eens zien hoeveel mensen er op een incident afkomen zonder maar iets te hebben gehoord van de hulpdiensten communicatie.  ::)

Misschien een verbod op de GSM dan maar...  :P


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #133 Gepost op: 14 oktober 2005, 11:17:36
Maar wat je nu zegt klopt niet helemaal :P want met het p2000 systeem zijn er nog steeds een hoop ramptoeristen ::)
Ik heb het niet over P2000,ik praat nu over C2000.En de reden waarom dat zonodig moet worden gekraakt ::)
Er wordt nu helemaal voorbij gegaan aan het doel van C2000.

Dan de vele kijkers bij een incident,klopt als een bus.Maar er worden steeds meer incidenten steeds ruimer afgezet zodat mensen weinig tot niets zien  ::)


ajax

  • Gast
Reactie #134 Gepost op: 14 oktober 2005, 15:43:38
ga jij je er maar fijn oprichten,je kan je tijd beter besteden waarschijnlijk  ::) ;D

Word ook nog eens vergeten dat er sinds C2000 3/4 van de berichten via statusen gaat dus er is ook een heel deel minder cominucatie dan vroeger


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #135 Gepost op: 14 oktober 2005, 16:07:38
Word ook nog eens vergeten dat er sinds C2000 3/4 van de berichten via statusen gaat dus er is ook een heel deel minder cominucatie dan vroeger
Zelfs dat was ik vergeten  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #136 Gepost op: 14 oktober 2005, 16:14:02
Zelfs dat was ik vergeten  ;D

Stel......... dat het iemand lukt om het te kraken..... ik geloof niet dat hij er lang van kan genieten of er mee kan showen..... ik denk dat hij dan niet uitgenodigde visite krijgt!!!  ;D ;D ;D ;D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #137 Gepost op: 14 oktober 2005, 16:54:04
Waarom zou iemand erachter komen?
Arts  www.alphalog.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #138 Gepost op: 14 oktober 2005, 16:55:49
Waarom zou iemand erachter komen?

Zoiets leuks ga je toch niet geheim houden!!!!  ;D ;D

(misschien is je programma op Kazaa/edonkey zetten een oplossing ;))


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #139 Gepost op: 15 oktober 2005, 01:00:49
meteen maar een vraag terug.
Waarom moet zonodig politie,brandweer en ambulancediensten worden afgeluisterd,en moet zelfs maar C2000 maar worden gekraakt.
C2000 is in het leven geroepen om de communicatie tussen de hulpverleningsdiensten te bevorderen,en daarmede meteen een hoop meeluisteren te stoppen.

Waardoor wij teminste eens als eerste ter plekke zijn inplaats een stel fotografen of sensatiezoekers.
En kom niet aan met verhalen dat het systeen waardeloos is,want inmiddels blijkt in de praktijk het perfect te werken op een paar opstart problemen na dan.

het waarom er gekraakt zou moeten worden is gemakkelijk beantwoord, de mensen willen nou eenmaal graag mee luisteren, of dit nou zin vol is of niet, staat niet ter discussie.

de doelstellingen van een betere communicatie zijn helaas bij lange na nog niet gehaald, wordt uiteraard ontkend, maar dat moet ieder maar voor zich zelf uit maken, er zijn geen kinderziekten, maar gewoon grote fouten, we horen er niets meer van om de simpele reden dat het gewoon niet wordt gehoord, en de gene die het aangaat, konstateren het  improvirseren (gsm) en houden wijselijk hun mond.

een aantal recentelijke oefeningen en grote incidenten, en dan hebben we het niet over bonfire (deze is in communicatieve zin volledig mislukt of je moet zeggen dat we er van moeten leren) hebben nogal wat problemen naar voren gebracht.

landelijke dekking is bijvoorbeeld bij de KLPD (deze hadden een landelijk dekkend net) nog regelmatig een probleem.

het grootste doel van het niet mee kunnen luisteren is niet die mensen die in de weg komen staan, daar heb je politie voor, wat bereikt is dat we niet meer kunnen horen welke crusiale en soms dodelijke fouten er gemaakt worden, dat hoorden we toen we nog mee konden luisteren wel, waar menig pers bericht c.q. kamervraag door gesteld is, daar zijn ze vrijwel van af.

uiteindelijk perfect werken dat is beslist niet zo, maar wat je niet hoort weet je dus ook niet, en zijn beslist geen kinder ziektes of opstart problemen.

het systeem is gewoon erg complex (te complex) en uiteindelijk veel te duur, het is niet voor niets dat alleen nederland dit systeem gebruikt.

wat ierlandfan aanhaalt het geval van clonen lukt dus, nu zal niet iedereen zelf een porto gaan kopen, maar toch.

en iemand die het al gelukt is, zal dit zeker niet vertellen of maar laten blijken, hij zou wel gek zijn.

overigens ziet de centralist voor zover mij bekend niet wie er allemaal ingelogd is en weet dan niet wie wel en wie niet terecht op dat kanaal zit.

en de ramptoeristen, dat aantal is alleen maar groter geworden, bovendien, oproep gemist, je kan het nu op het internet nakijken (van heel nederland ;D)

gelukkig ontvang ik nog steeds half nederland van haaglanden, rotterdam, ede ,apeldoorn, leeuwarden, amsterdam(politie) en uiteraard alles wat rondom het ijsselmeer ligt.

maar ik hoop van harte dat C2000 goed komt, want het is zeker dat we een goed communicatie net nodig hebben.
Nemo me impune lacessit