Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119588 keer)

0 gebruikers (en 35 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #200 Gepost op: 24 oktober 2005, 20:46:21
c2000 valt zeker wel te kraken.. je kan het zelfs met een scanner!! c2000 bestaat namelijk uit heel veel verschillende frequenties.. als je al deze frequenties weet en ze in een scanner zet ( denk dat je er wel meerdere voor nodig hebt ) dan kan je mee luisteren... het probleem is echter dat je nooit achter de frequenties komt omdat ze om de zoveel tijd veranderd worden! maar het is te kraken!! dat merk ik nu, want ik heb de scanner voor alameringen aanstaan en heel af en toe ontvang ik spraak van voertuig naar ac..
tuuurlijk :-X


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #201 Gepost op: 24 oktober 2005, 21:06:41
c2000 valt zeker wel te kraken.. je kan het zelfs met een scanner!! c2000 bestaat namelijk uit heel veel verschillende frequenties.. als je al deze frequenties weet en ze in een scanner zet ( denk dat je er wel meerdere voor nodig hebt ) dan kan je mee luisteren... het probleem is echter dat je nooit achter de frequenties komt omdat ze om de zoveel tijd veranderd worden! maar het is te kraken!! dat merk ik nu, want ik heb de scanner voor alameringen aanstaan en heel af en toe ontvang ik spraak van voertuig naar ac..
1 april is al geweest hoor....

 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #202 Gepost op: 25 oktober 2005, 01:48:59
c2000 valt zeker wel te kraken.. je kan het zelfs met een scanner!! c2000 bestaat namelijk uit heel veel verschillende frequenties.. als je al deze frequenties weet en ze in een scanner zet ( denk dat je er wel meerdere voor nodig hebt ) dan kan je mee luisteren... het probleem is echter dat je nooit achter de frequenties komt omdat ze om de zoveel tijd veranderd worden! maar het is te kraken!! dat merk ik nu, want ik heb de scanner voor alameringen aanstaan en heel af en toe ontvang ik spraak van voertuig naar ac..

Volgens mij haal jij wat dingen door elkaar, maargoed je hebt zo'n mooi verhaal dat ik dat niet onderuit zal halen  ;D

Groeten, Peter.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #203 Gepost op: 25 oktober 2005, 10:56:54
c2000 valt zeker wel te kraken.. je kan het zelfs met een scanner!! c2000 bestaat namelijk uit heel veel verschillende frequenties.. als je al deze frequenties weet en ze in een scanner zet ( denk dat je er wel meerdere voor nodig hebt ) dan kan je mee luisteren... het probleem is echter dat je nooit achter de frequenties komt omdat ze om de zoveel tijd veranderd worden! maar het is te kraken!! dat merk ik nu, want ik heb de scanner voor alameringen aanstaan en heel af en toe ontvang ik spraak van voertuig naar ac..

Geniet van die brandweerman/vrouw die af en toe even de verkeerde spreeksleutel te pakken heeft.  ;D


janvand

  • Gast
Reactie #204 Gepost op: 25 oktober 2005, 12:39:12
Geef dan maar eens een frequentie range waarop wij kunnen zoeken om zo "Vlagen" van de conversatie van de dames en heren politie op te vangen.


brandweerw

  • Gast
Reactie #205 Gepost op: 26 oktober 2005, 11:52:52
het is wel mogelijk dat je de communicatie tussen AC en voertuig ontvangt op een analoge scanner.. dit is echt heel uitzonderlijk!! in de begin fase van c2000 was het mogelijk om frequenties in een scanner te zetten ( dit was echt in het begin aantal jaar geleden dus ) dit is nu niet meer mogelijk! c2000 is voorals nog niet te kraken!


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #206 Gepost op: 26 oktober 2005, 12:27:46
c2000 is voorals nog niet te kraken!
wat versta jij dan onder 'kraken' ????


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #207 Gepost op: 26 oktober 2005, 12:47:03
c2000 valt zeker wel te kraken.. je kan het zelfs met een scanner!! c2000 bestaat namelijk uit heel veel verschillende frequenties.. als je al deze frequenties weet en ze in een scanner zet ( denk dat je er wel meerdere voor nodig hebt ) dan kan je mee luisteren... het probleem is echter dat je nooit achter de frequenties komt omdat ze om de zoveel tijd veranderd worden! maar het is te kraken!! dat merk ik nu, want ik heb de scanner voor alameringen aanstaan en heel af en toe ontvang ik spraak van voertuig naar ac..

Onzin....

C2000 is digitaal versleuteld en is met een Analoge scanner nooit terug te vertalen naar spraak!!! En zou er digitaal al iets mogelijk zijn dan veranderd de decodeer sleutel om de zoveel seconden. ..........

Sterkte met dromen


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #208 Gepost op: 26 oktober 2005, 14:25:14
het is nu dus niet meer mogelijk.. toen c2000 hier werd in gevoerd kon ik nog steeds mee luisteren... terwijl ze het analoge kanaal niet gebruikten.. verklaar dat dan eens!


Karim

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 26 oktober 2005, 14:26:28
Heel makkelijk te verklaren.

Het analoge kanaal werd dus wel gewoon gebruikt.

Of jij ziet ze vliegen  ::)