Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119481 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #310 Gepost op: 6 maart 2006, 00:30:40
overigens heb ik berichten gehoord dat er een vernieuwde infostreaam in aankomst is

Klopt. Een en ander heeft te maken met de 'metingen' die men heeft gedaan aan het P2000-netwerk. Er schijnen verhalen te circuleren dat Infostream beweert dat het P2000-signaal afwijkt van andere FLEX-signalen. Makkelijk excuus, want als dat werkelijk zo zou zijn dan ben ik erg benieuwd waarom vele andere pagers (die van de vrije markt) uitstekend functioneren...

Maargoed, dit heeft niet zoveel meer met het kraken van C2000 te maken ;)

Groeten, Peter.


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #311 Gepost op: 14 maart 2006, 00:04:49
dus stuur ik dit topic maar weer wat bij door weer eens een idee te lanceren waarover dan weer iedereen kan verder discussieren in de geest van het topic.
 
Wellicht is het mogelijk om een signaal mee te laten liften op het c2000 netwerk.
Drie mogelijkheden. Het signaal verstoort de beveiliging zo erg dat het netwerk zijn beveiliging laat vallen. (Slechte vergelijking: Bij Digitale Tv had je het vroeger nog wel eens dat hij de decoder zegt "geen signaal" terwijl op de achtergrond een populair tekenfilm kanaal vrolijk doorspeelt)
Of het netwerk negeert het signaal (bijvoorbeeld, het denkt dat het interferentie is of denkt dat het een onschuldige signaal storing is) en we sturen een virus mee die de beveiliging uitschakelt (van de steunzenders)maar het systeem laat denken dat deze nog steeds ingeschakeld is.
Of we injecteren een "nepsignaal/aanmeldingsprotocol op het controlesignaal" waarbij de mast allerlei onzin terugstuurt waaruit de ontvanger het protocol kan halen en daarmee een of ander programma schrijft waarmee het hele systeem gekraakt kan worden.

Maar buiten al deze al dan niet (on)zinnige opmerkingen om....

Weet iemand of er aanvallen zijn geweest op het c2000 netwerk?
(behalve het "lenen" en "verkopen" van c2000 apparatuur?


benbuijvoets

  • Gast
Reactie #312 Gepost op: 14 maart 2006, 01:50:43
Hoi,

Over het kraken van c2000 kan ik heel kort zijn,

Wat een mens kan beveiligen kan elk ander mens kraken.

Dit is zelfs in een wet vast gelegd, namelijk in de wet van bartjes.

Grootnisse ben oet Hengel.


Rooie

  • Gast
Reactie #313 Gepost op: 14 maart 2006, 19:35:39
Hoi,

Over het kraken van c2000 kan ik heel kort zijn,

Wat een mens kan beveiligen kan elk ander mens kraken.

Dit is zelfs in een wet vast gelegd, namelijk in de wet van bartjes.


Sein je mij ff als je meeluistert ; :D


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #314 Gepost op: 14 maart 2006, 20:26:54
kan elk ander mens kraken
Nou, mail maar als het is gelukt..  ::)
343, never forget.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #315 Gepost op: 19 maart 2006, 15:58:12
Wat heb ik nodig om beeldschermstraling op te vangen?
Software/hardware?
Is het toegestaan?
Een richtantenne en de juiste ontvangstapparatuur.
Heel kort door de bocht komt het op principe op het volgende neer.
De electronenstraal schrijft lijn voor lijn het beeld. Door meer of minder electronen richting beeldscherm te sturen krijg je de licht en donker vlakken.
Wat de antenne opvangt is het electromagnetische veld dat de variaties van de electronenstroom opvangen. Dit signaal wordt gebruikt om de electronenstraal van een monitor aan te sturen. Om een beeld te kunnen zien moet het schrijven van de lijnen synchroon gaan, maar daar zijn ook truucjes voor.

Digitale schermen werken op een ander principe en kunnen dus niet op die manier afgetapt worden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #316 Gepost op: 5 november 2007, 20:41:54
GSM is toch ook niet af te luisteren....  ::) ::) ;)

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/11_november/05/binnenland/1105_2030_onafluisterbare_telefoons_ministers.xml

Ter Horst geeft kabinet nieuw mobieltje

Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken wil veiligere telefoons voor bewindslieden.
Crypto-telefoon

Omdat normale mobiele telefoontoestellen te gemakkelijk zijn te kraken en af te luisteren, wil Ter Horst een nieuw type invoeren voor bewindslieden: de zogenaamde crypto-telefoon. Daarmee wil ze de geheimhouding van gesprekken tussen bewindslieden beter garanderen.
Afluisterproof

De crypto-telefoon versleutelt gesprekken, waardoor die niet meer af te luisteren zijn. Door middel van een asymmetrisch algorithme vinden beide toestellen de juiste sleutel om met elkaar te communiceren. Met een simpele druk op de knop kunnen gesprekken zo worden versleuteld. Ook spraakherkenning is onmogelijk met deze toestellen.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #317 Gepost op: 5 november 2007, 23:25:00
GSM is toch ook niet af te luisteren....  ::) ::) ;)

 

Ik zie het de gemiddelde forumbezoeker nog niet doen :)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #318 Gepost op: 5 november 2007, 23:30:47
mail ff als het is gelukt, wellicht lukt het voordat ik 50 ben geworden  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #319 Gepost op: 6 november 2007, 00:09:12
Ik denk meer dat het om kraken door 'bevriende' staten gaat....  ;) Maar het lijkt me sterk dat de NSA ook deze telefoons niet kan kraken...  :P