Kraken C2000

Auteur Topic: Kraken C2000  (gelezen 119490 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #320 Gepost op: 6 november 2007, 00:50:57


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #321 Gepost op: 7 november 2007, 10:51:27
Er wordt gemakshalve vanuit gegaan dat met 'mobiele telefoontoestellen' GSM's worden bedoeld, maar wie zegt dat het hier niet gewoon de bekende draagbare handsets zijn die je voor thuis (en ik op het werk) ook hebt? Media weten veel dingen in een ander daglicht te stellen; voor mij is het niet duidelijk of het GSM betreffen of 'normale draagbare thuistelefoons'. Zou het niet gaan om DECT-telefoons?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #322 Gepost op: 7 november 2007, 16:55:12
Maar wat zou een buschauffeur daar me moeten? Ik weet dat sommige grotere middelbare scholen in Nederland ook deze apparatuur hebben om GSM verkeer te storen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #323 Gepost op: 8 november 2007, 22:33:52
Maar wat zou een buschauffeur daar me moeten? Ik weet dat sommige grotere middelbare scholen in Nederland ook deze apparatuur hebben om GSM verkeer te storen  ;)
Helaas de 'mijne' ook :-X  ::)


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #324 Gepost op: 9 november 2007, 11:51:01
Helaas de 'mijne' ook :-X  ::)

melden bij je provider dat je daar niet kan bellen ivm een stoorsignaal.

aangifte doen bij politie ivm illegale zendinstallatie in het schoolgebouw.

http://www.agentschap-telecom.nl/informatie/storingen/sto_algemeen.html Je kan ook de autoriteit telecom inlichten.

Heel kort door de bocht. Dat wat je school in huis haalt om mobiel bellen tegen te gaan is ten alle tijde ILLEGAAL.
edit: voor je boven staande stappen onderneemt

Dit linkje http://groups.google.com/groups?q=GSM+stoorzender+RDR&hl=en&selm=35D61670.FD5DB9E3%40ddress.nospam&rnum=2 kan je ze ook even op school laten lezen :-)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #325 Gepost op: 9 november 2007, 21:05:47
Interessant om te weten, ik ga het toch is navragen aangezien ik bijna nergens bereik heb in de school behalve in de hoekjes...


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #326 Gepost op: 9 november 2007, 21:13:28
Interessant om te weten, ik ga het toch is navragen aangezien ik bijna nergens bereik heb in de school behalve in de hoekjes...

Geen bereik kan ook gewoon zijn dat de antenne masten van je GSM provider te ver weg staan van de school of je school hoogfrequent dicht is. Een hoop beton en metaalcoating op ruiten is niet echt goed voor je ontvangst.

De hulpdiensten hadden met C2000 ook niet over goede dekking binnen grote gebouwen. Daar zijn later steunzenders in de gebouwen voor geplaatst. Als ik het destijds goed gevolgd heb.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #327 Gepost op: 9 november 2007, 21:15:50
Wij allen hier in huis hebben KPN als provider voor onze mobiele telefoons. Geen enkele telefoon doet het hier in huis, je moet ergens buiten gaan staan om nog een beetje verstaanbaar te praten en te ontvangen. Wellicht zit er hier in de buurt ook wel een stoorzender. Overigens is het voor m'n scanner hetzelfde.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #328 Gepost op: 9 november 2007, 21:28:52
Helaas de 'mijne' ook :-X  ::)

Interessant om te weten, ik ga het toch is navragen aangezien ik bijna nergens bereik heb in de school behalve in de hoekjes...

Dus jij weet niet zeker of ze zo'n stoor apparaat hebben.... ::) :-X

Ik hoop dat je engels kunt lezen: assumption is the mother of all fuck-ups!  :-X

Wij allen hier in huis hebben KPN als provider voor onze mobiele telefoons. Geen enkele telefoon doet het hier in huis, je moet ergens buiten gaan staan om nog een beetje verstaanbaar te praten en te ontvangen. Wellicht zit er hier in de buurt ook wel een stoorzender. Overigens is het voor m'n scanner hetzelfde.

Niet gelijk beginnen met jammeren.....  ::) :

http://www.telecomwereld.nl/mobdek.htm

(...) Groot is natuurlijk de teleurstelling, als het mobieltje geen bereik heeft. In principe zijn de mobiele netwerken ook niet ontworpen om vanuit huis te worden gebruikt. (...)


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #329 Gepost op: 27 december 2007, 21:42:19
(...) Groot is natuurlijk de teleurstelling, als het mobieltje geen bereik heeft. In principe zijn de mobiele netwerken ook niet ontworpen om vanuit huis te worden gebruikt. (...)
Lol, daar heb je wel een punt inderdaad. Ik jammerde ook wel eens over mijn bereik (inmiddels heb je hier met iedere provider overal bereik, gewoon in het westen gaan wonen) maar zo had ik er nooit over na gedacht.

Overigens heb ik op mijn werk wel heel slecht bereik. Maar dat is niet zo heel gek gezien de hoogte en de afmetingen van het gebouw.

Is het C2000 nu al gekraakt?
*leegheid*