wel typisch dat als er ergens een aanrijding gebeurt de brandweer vaak als eerste de accu loskoppelt om kortsluiting te voorkomen maar bij deze politie auto is dat niet het geval. Aangezien de zwaailichten van de politie nog vrolijk staan te knipperen
Tegenwoordig gebeurt dat niet zo vaak meer. Het wordt op de cursus THV ook niet aangeraden, omdat de accu's vaak moeilijk bereikbaar zijn en in iedere auto op een andere plek kunnen zitten. Bovendien, er staat altijd een klein blusmiddel of een HD-straal paraat, dus mocht er brand ontstaan kan deze meteen gedoofd worden. De reden waarom je de accu los zou kunnen koppelen is om te voorkomen dat airbags nog afgaan, maar de kans is dan nog steeds aanwezig dat ze toch gewoon afgaan (inknippen of eigen stroomvoorziening), waardoor het er eigenlijk alleen maar gevaarlijker op wordt (schijnveiligheid).
In het filmpje viel mij de "nieuwe" HV op met aan de achterzijde een laadklep. Vond het opvallend dat het voertuig half op de stoep en half op het fietspad stond geparkeerd. Dan kun je toch nooit de laadklep fantsoenlijk laten zakken op de grond vanwege het hoogteverschil tussen stoep en fietspad? Bij het lossen van de karretjes door ze van de laadklep af te rijden, worden ze erg onstabiel daar de laadklep nauwelijks in contact staat met de ondergrond. Weet niet hoe hoog de karretjes zijn, maar zwaar zullen ze zeker zijn, daardoor een hoog risico op kantelen.
Nee, het kantelrisico valt reuze mee. De zware materialen liggen onderin de karretjes. Zoals in het filmpje te zien is gaat het lossen ook prima: op de stoep heeft de laadklep gewoon contact met de ondergrond. Blijft de vraag inderdaad of het makkelijk is zo (je moet een stoepje af en als je richting de weg wil moet je ook door het gras), maar qua gewicht e.d. kan het prima.