Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 158004 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #210 Gepost op: 27 januari 2007, 12:27:59
Ik las op een spottersforum dat de LL3 afgelopen nacht in Rotterdam is ingezet. De vraag die bij mij naar boven kwam is waarom het medisch team van de LL2 niet met de auto is ingezet? ??? Of het moet de drukte geweest zijn.....  :|


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #211 Gepost op: 27 januari 2007, 12:41:17
Ik las op een spottersforum dat de LL3 afgelopen nacht in Rotterdam is ingezet. De vraag die bij mij naar boven kwam is waarom het medisch team van de LL2 niet met de auto is ingezet? ??? Of het moet de drukte geweest zijn.....  :|

Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat de LL3 wordt gealarmeerd voor Rotterdam.
Het had meen ik iets met een proef te maken, maar exact durf ik het ook niet te zeggen.

Gisterenavond is de MMT 90.1 nog wel ingezet aan de Doggersbank in Hoogvliet. Dus gisterenavond waren ze nog wel inzetbaar ;)


0923993

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 27 januari 2007, 17:20:42
Op 1 november vorig jaar is de proef met de nachtvluchten begonnen.

Gelijktijdig is er ook een proef begonnen die wel wat onderbelicht lijkt te zijn maar dat is dat een ander paraat MMT namelijk het Groningense team gestart is met een proef van 24 uur paraatheid.

De lifeliner1 en lifeliner2 (amsterdam en rotterdam) zijn paraat van 07.00 uur tot 24.00 uur. De heli wordt ingezet van 07.00 uur tot 19.00 uur, van 19.00 uur tot 24 uur het bussie.

Lifeliner 3 (nijmegen)  is 24 uur continu paraat en gedurende al die uren met de heli.

Lifeliner 4 in groningen is net als het Nimweegse team 24 uur continu paraat, de heli van 07.00 uur tot 19.00 uur de overige uren met het busje.

In de nachtelijke uren zijn alleen de MMT's van Nijmegen en Groningen paraat in ons land, het Nijmeegse team heeft een grotere reikwijdte ( 100 km rondom Volkel (noord-brabant/benodigde tijd is dan 28 minuten en een bekend gegeven).

100 km grens is bepaald om te zorgen dat er voldoende brandstof is voor de vlucht retour naar Volkel, in de nachten kan er in principe alleen getankt worden op schiphol en volkel.

Daarom is het ook een test, één team 24 uur paraat met heli, één team paraat met bus in de nacht. Alle gegevens worden zorgvuldig geanalyseerd door wijze mannen en er zal aan de hand van feiten vast en zeker een beslissing komen voor de toekomst.

Groet,

Peter


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #213 Gepost op: 27 januari 2007, 17:22:02

De heli wordt ingezet van 07.00 uur tot 19.00 uur, van 19.00 uur tot 24 uur het bussie.


Of in de daglicht periode, als het eerder als 19.00 donker is....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #214 Gepost op: 27 januari 2007, 17:30:11
Op 1 november vorig jaar is de proef met de nachtvluchten begonnen.

De lifeliner1 en lifeliner2 (amsterdam en rotterdam) zijn paraat van 07.00 uur tot 24.00 uur. De heli wordt ingezet van 07.00 uur tot 19.00 uur, van 19.00 uur tot 24 uur het bussie.

In de nachtelijke uren zijn alleen de MMT's van Nijmegen en Groningen paraat in ons land, het Nijmeegse team heeft een grotere reikwijdte ( 100 km rondom Volkel (noord-brabant/benodigde tijd is dan 28 minuten en een bekend gegeven).


Dan is mijn vraag beantwoord. De LL2 is tot middernacht mobiel en dit ongeval vond rond 02.00 plaats.  :|


Bart S

  • Gast
Reactie #215 Gepost op: 29 januari 2007, 21:23:05
Zou MMT Heli-3 onze mooie provincie Fryslan weten te vinden. Dit is volgens mij nog niet eerder gebeurd. Lifeliner 4 uit Groningen komt hier altijd, maar deze mag waarschijnlijk niet in donker vliegen :-\
Zal wel weer een flinke klapper geweest zijn ...

Exact. De Nijmeegse heli is de heli die in het donker vliegt.


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #216 Gepost op: 29 januari 2007, 22:37:57
Zou MMT Heli-3 onze mooie provincie Fryslan weten te vinden. Dit is volgens mij nog niet eerder gebeurd. Lifeliner 4 uit Groningen komt hier altijd, maar deze mag waarschijnlijk niet in donker vliegen :-\
Zal wel weer een flinke klapper geweest zijn ...
Exact. De Nijmeegse heli is de heli die in het donker vliegt.

Het is inderdaad nog niet eerder gebeurt dat de Nijmeegse (volkel) Traumahelikopter in het donker naar Friesland is gevlogen( bij mijn weten). Echter vandaag was een uitzonderlijk situatie heb ik me laten vertellen. Het traumateam van groningen (die in het donker met een busje rijdt) was reeds ingezet bij een ongeval in groningen.


Normaal geproken vliegt de Nijmeegse helikopter in het donker niet buiten de cirkels, omdat de brandstof voorraad dat niet toe laat. (Er kan in het donker alleen worden bijgetankt op Volkel en Schiphol.)
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #217 Gepost op: 29 januari 2007, 22:44:35
maar ik zie rond amsterdam en rond het Gooi diverse witte vlakken en rode vlakken hoe zit dat dan??
de lifeliner 1 die zag ik nog overvliegen toen die naar barneveld ging was wel mooie gezicht in de ochtend schemering ::) ;)


SanderLDK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 98
Reactie #218 Gepost op: 29 januari 2007, 23:03:17
Wit? Volgens mij is dat lichtpaars en betekent dat dat MMT/LifeLiner1 daarbinnen in 15 min. is.


Firefighter Peter

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 296
  • Firefighter Peter
Reactie #219 Gepost op: 29 januari 2007, 23:10:24
Exact. De Nijmeegse heli is de heli die in het donker vliegt.


Het is inderdaad nog niet eerder gebeurt dat de Nijmeegse (volkel) Traumahelikopter in het donker naar Friesland is gevlogen( bij mijn weten). Echter vandaag was een uitzonderlijk situatie heb ik me laten vertellen. Het traumateam van groningen (die in het donker met een busje rijdt) was reeds ingezet bij een ongeval in groningen.


Normaal geproken vliegt de Nijmeegse helikopter in het donker niet buiten de cirkels, omdat de brandstof voorraad dat niet toe laat. (Er kan in het donker alleen worden bijgetankt op Volkel en Schiphol.)

het wordt tijd dat alle heli's voorzien worden van i.r. apparatuur. je zult er maar op moeten wachten als slachtoffer of als hulpverlener zijnde  >:( >:(
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid