Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen

Auteur Topic: Traumahelikopter mag ook 's nachts vliegen  (gelezen 157984 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #290 Gepost op: 23 juli 2007, 11:17:14
bij 12 maanden dynamiek  op pagina 4 staat nog een stukje.
Inclusief de foto van mij  :)
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #291 Gepost op: 18 december 2007, 18:56:42
Citaat
Traumahelikopter kan goed vliegen in de nacht
Geplaatst op: 18-12-2007 om: 11:40
 
De traumahelikopter is ook in het donker een functioneel vervoermiddel voor het Mobiel Medisch Team (MMT). Dat blijkt uit de eindrapportage van het project 'Nachtinzet MMT met Helikopter, nodig en mogelijk' van de Traumaregio Oost en het UMC St Radboud.

 
In het donker kan veilig en verantwoord worden gevlogen, zo staat in het rapport. De effectiviteit van de helikopter neemt weliswaar af, maar is op de langere afstand nog steeds groter dan die van een vervoermiddel over de grond. Het veilig vliegen in het donker vraagt om een zorgvuldige en gedegen aanpak en voorbereiding. Het concept waarbij vlieger en navigator vliegen met Night Vision Goggles voldoet goed.
De pilot laat ook zien dat andere veiligheidsdiensten als de brandweer en politie zich inspannen om deze vorm van hulpverlening optimaal te laten verlopen.
De onderzoekers raden aan om meer onderzoek te verrichten naar een MMT-netwerk dat aansluit bij de behoefte en mogelijkheden. Ook zou er meer onderzoek moeten worden verricht naar de keten van Spoedeisende Medische Hulpverlening.
 
Bron: www.mednet.nl

Heb het rapport nog niet gelezen (website is traaaaaag en rapport is ruim 13Mb) maar dit gaat naar mijn idee puur over het vliegen 's nachts en dus niet over de meerwaarde van het mmt zelf.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #292 Gepost op: 18 december 2007, 23:07:53
Heb het rapport nog niet gelezen (website is traaaaaag en rapport is ruim 13Mb) maar dit gaat naar mijn idee puur over het vliegen 's nachts en dus niet over de meerwaarde van het mmt zelf.

komt door die mooie grote foto op de voorgrond  ;D hihi just joking.
Ik ben erbij geweest Maandag tijdens het uitreiken van het rapport, toch wel interesant.
Maar inderdaad de vraag of er gezondheidstechnisch iets uitmaakt dat die s'avonds vliegt kan niet worden beantwoord.
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #293 Gepost op: 23 juni 2008, 22:13:22
*Schop*

Hoe is het met de stand van zaken met dit avond/snachts vliegen.. Heb niet alles door gelezen, maar las dat er een testperiode was in 2006, hoe staat het nu met dit alles?

Dit n.a.v http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,20875.msg579146.html#msg579146


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #294 Gepost op: 23 juni 2008, 23:01:41
Alleen de Lifeliner 3 vliegt de Nacht.

het is afwachten, op het antwoord van het ministerie, tot die tijd vliegt de LL3 in ieder geval door
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #295 Gepost op: 24 juni 2008, 15:59:40
Maar ook de Duitse heli's vleigen 's avonds en 's nachts op Nederlands grondgebied.
Vorige week lande om 02:30 uur op het landingsplatform van het MST in Enschede.
(Dit weet ik daar ik op dat moment er zelf lag en uitzicht had op het dek.)

Groet, Nico_B
Groet Nico_B


paul_hartog

  • Gast
Reactie #296 Gepost op: 24 juni 2008, 16:14:12
Omdat het om meerdere zwaargewonde ging werd ook het traumateam uit Rotterdam ter assistentie gevraagd.
Omdat de traumahelikopter uit Rotterdam na 19:00 uur niet meer mag vliegen werd ook de traumahelikopter uit Nijmegen gealarmeerd.
Toen de eerste hulpdiensten ter plaatse kwamen bleek dat de bestuurder bekneld in de auto zat.
Bij de man zat zijn 14-jarige dochter en een 13-jarig meisje. een van de meisjes is uit de auto geslingerd.
Na driekwartier kwam het traumateam uit Rotterdam ter plaatse en vlak daarna het team uit Nijmegen.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #297 Gepost op: 24 juni 2008, 20:40:42
Maar ook de Duitse heli's vleigen 's avonds en 's nachts op Nederlands grondgebied.
Vorige week lande om 02:30 uur op het landingsplatform van het MST in Enschede.
(Dit weet ik daar ik op dat moment er zelf lag en uitzicht had op het dek.)

Groet, Nico_B


toevallig gister gesproken met de duitse ADAC piloot van de Christoph 76 ( westfalen)

Christoph westfalen en Christoph Reinland mogen 24 uur vliegen.
Deze helikopters zijn eigenlijk speciaal uitgerust voor transporten van ziekenhuis na ziekenhuis.(secundair)

Maar kunnen tevens gewone EMS missies doen. (priamire)

meer info kunnen jullie hier vinden.

http://www.christoph-westfalen.com/
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Glenn2

  • Gast
Reactie #298 Gepost op: 25 juni 2008, 11:48:04
Naar mijn weten vliegt LL1 ook gewoon in de nacht.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #299 Gepost op: 25 juni 2008, 12:32:32
naar mijn weten niet ;)