Wetgeving amber signalering

Auteur Topic: Wetgeving amber signalering  (gelezen 58818 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #60 Gepost op: 25 april 2013, 23:15:43
Een vkr zal nooit zo op plekken komen waarbij blauwblauw beter te zien zou zijn dan amber.
Spoedritten hebben ze niet.
Daarom ook bij RWS ook de opmerking alleen bij buffervoertuig

in dat geval vraag ik het mij zelfs af of het bij RWS wel moet, Want de politie zet bij het buffervoertuig in de tegenwoordige tijd ook amber aan ipv blauw...
Wanneer je bijvoorbeeld hier op deze foto bekijkt heeft volgens mij het buffervoertuig amber aan.. (het is niet heel duidelijk te zien)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #61 Gepost op: 25 april 2013, 23:19:36
Ssstttt, breng ze nu niet op ideeën   0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #62 Gepost op: 26 april 2013, 05:59:45
De tegenwoordige tijd kunnen de hulpdiensten ook van blauw naar amber en andersom...
Dat vind ik dat dat ook moet gaan gelden voor de overige hulpdiensten voor RWS en KNRM / Reddingsbrigade / lifeguard / verkeersregelaars voertuigen.

Zoals van Amerongen in Arnhem die word hier ook al eens eerder in het forum genoemd hebben op sommige momenten wel blauw en amber mogelijkheden. Maar die werken ook zeer nauw samen met de hulpverlening.

Het overgrote deel van VKR's weet niet eens hoe ze met Amber om moeten gaan en zo vaak zal het ook niet voorkomen dat een VKR Blauw nodig zal hebben.
Verder zal je als je VKR-voertuigen gaat uitrusten met Blauw een select groepje medewerkers er eerst voor moeten opleiden en aangezien de meeste bedrijven er vermoedelijk geen geld aan willen uitgeven zal het niet snel gebeuren.

Ik zie liever dat VKR bedrijven hun personeel op de hoogte brengt van bijvoorbeeld  Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen bij verkeersincidenten
en Richtlijn gebruik gele attentieverlichting en De schouwkaart

Zelf kijk ik elk kwartaal de 2 video's die op http://www.im-revi.nl/node_html/startpagina-1.html staan en neem ik de Richtlijn door om het goed in het koppie te houden voor het geval ik iets zie gebeuren en de Schouwkaart zit altijd in me portemonee zodat ik bij een ernstig ongeval niks over het hoofd zie.

BRON van de linkjes zijn afkomstig van de site: http://www.eigenveiligheideerst.nl/e-learning.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #63 Gepost op: 26 april 2013, 23:00:14
Het overgrote deel van VKR's weet niet eens hoe ze met Amber om moeten gaan en zo vaak zal het ook niet voorkomen dat een VKR Blauw nodig zal hebben.
Verder zal je als je VKR-voertuigen gaat uitrusten met Blauw een select groepje medewerkers er eerst voor moeten opleiden en aangezien de meeste bedrijven er vermoedelijk geen geld aan willen uitgeven zal het niet snel gebeuren.

Ik zie liever dat VKR bedrijven hun personeel op de hoogte brengt van bijvoorbeeld  Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen bij verkeersincidenten
en Richtlijn gebruik gele attentieverlichting en De schouwkaart

Zelf kijk ik elk kwartaal de 2 video's die op http://www.im-revi.nl/node_html/startpagina-1.html staan en neem ik de Richtlijn door om het goed in het koppie te houden voor het geval ik iets zie gebeuren en de Schouwkaart zit altijd in me portemonee zodat ik bij een ernstig ongeval niks over het hoofd zie.

BRON van de linkjes zijn afkomstig van de site: http://www.eigenveiligheideerst.nl/e-learning.html

Ben het gelijk eens gaan lezen en bekijken, zeer interesante filmpjes...

en bijvoorbeeld de schouwkaart is misschien voor de prof verkeersregelaar handig... Maar voor de evenementen vkr's niet...
Al vraag ik mij af, wanneer er een evenementen vkr bij een ongeval als 1e tp komt (je zult er maar net achter rijden) Dan kun je wel de handelingen verrichten. (Naast E-vkr ben ik natuurlijk ook EHBO'er) En dan is de schouwkaart natuurlijk wel weer handig om te gebruiken om de meldingen aan 112 door te geven.

Is het voor mij handig om deze schouwkaart mee te nemen naar de EHBO-vereniging en mijn mede EHBO'ers hier over te informeren?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #64 Gepost op: 27 april 2013, 00:13:00
Wat mij betreft is het zeker handig om de schouwkaart te delen met je EHBO vereniging. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Om de schouwkaart te gebruiken hoef je geen eens een VKR te zijn.
Het gaat erom dat zo snel mogelijk alle relefante info bij de meldkamer is zodat de juiste HV-diensten in de meest optimale hoeveelheid ter plaatse komen.  ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #65 Gepost op: 27 april 2013, 10:47:55
Ssstttt, breng ze nu niet op ideeën   0098

Die hadden we zelf toch ook al..... 998765

@DeMassel, ik begrijp je beweegredenen....maar als RWS puur voor buffer is de noodzaak er niet. (Blauw is niet beter zichtbaar dan Amber....Rood trouwens wel  >:D)
Dan zou het eerder zijn om het te gebruiken om eerder "ter plaatse" te kunnen komen, waar weer zeer veel economisch voordeel bij is....
Klopt, alleen heeft de overheid beslist dat het verkeerregelen niet meer een hoofdzaak moet zijn van de Politie, die heeft andere taken. Vandaar ook de raamcontracten met IM bedrijven, echter als deze over de vluchtstrook rijden met AMBER aan worden die vaan "geblokt"/"geknepen". Mensen weten ook niet en snappen ook niet dat we dan over de vluchtstrook mogen en in sommige gevallen ook mogen voorkruipen. In dat geval zou voor en RWS en IM inzetten Blauw veel beter zijn.

Het overgrote deel van VKR's weet niet eens hoe ze met Amber om moeten gaan en zo vaak zal het ook niet voorkomen dat een VKR Blauw nodig zal hebben.
Verder zal je als je VKR-voertuigen gaat uitrusten met Blauw een select groepje medewerkers er eerst voor moeten opleiden en aangezien de meeste bedrijven er vermoedelijk geen geld aan willen uitgeven zal het niet snel gebeuren.
En waarom zouden de bedrijven dit niet doen? Dan krijgen ze minder kortingen op hun contracten en inzetten.
Voordeel IM en RWS=> sneller en beter begrepen ter plaatse en ik ben van mening ook minder ongevallen bij het ter plaatse komen. O0
Voordeel Politie=> Personeel weer sneller inzetbaar voor de overige taken. O0
Voordeel weggebruiker=> Sneller materieel en personeel ter plaatse om de wegen weer vrij te maken. O0

De schouwkaart is een mooie aanvulling, maar eigenlijk hoort die in je hoofd te zitten op het moment dat je professioneel met de weg bezig bent.
En eigenlijk is hij samen te vatten met twee afkortingen die eigenlijk niet meer gebezigd worden in Nederland.
PAM(ABBS)AN Ik heb ze even in elkaar geschoven omdat de tweede afkorting te maken heeft met verwondingen die het waard zijn om te melden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #66 Gepost op: 27 april 2013, 11:10:35
Voor, vind ik, elke automobilist kan de schouwkaart handig zijn daar hoef je m.i. geen hulpverlener voor te zijn.
Het geeft je inzicht in die zaken die relevant zijn voor het alarmeren ook als leek en al kun je geen goede inschatting maken van de eventuele verwondingen van slachtoffers, je kunt wel duidelijk de actuele situatie kenbaar maken.
Maar das ff algemeen.

Bij mij in de KLF (of op de KLF zo je wilt) liggen standaard de volgende zaken.

- Grote EHBO koffer
- Schouwkaart
- Eerste vragen uitvraag protocol meldkamer NHN (via de EHBO ver.)

De laatste twee zitten in de knip en bij de autopapieren en heb ik dus altijd bij me ongeacht welke auto ik bij me heb en zijn al diverse keren van pas gekomen en gaf in alle gevallen voordelen voor het alarmeren. Voordeel van de KLF is in voorkomende gevallen dat daar ook wegkegels in liggen waarmee je bij twee zijdig verkeer beide kanten kunt beveiligen.

Op de KLF is amber aanwezig wat i.o.m. de meldkamer geactiveerd kan worden en op de replica van de materiaal en verlichting aanhanger is ook amber aanwezig welke indien nodig zonder trekkend voertuig geactiveerd kan worden. Zou ik deze bij me hebben dan zou ik dus zelfs tweezijdig met amber kunnen waarschuwen maar ten allentijden in overleg met de meldkamer. Het blijft immers verlichting die aan specifieke wetgeving onderhevig is.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #67 Gepost op: 27 april 2013, 11:29:02
@HIT Eens.
Op zici willen bedrijven daarin best wel investeren, gezien de mogelijkheden en contracten ect.
Desondanks blijf ik van mening dat dit niet realistisch is met de huidige vorm van "Verkeersregelaars".
Dan heb je het over een andere opleiding alsmede bredere mogelijkheden, maar van mij mogen ze dan inschieten.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #68 Gepost op: 27 april 2013, 11:42:18
@HIT Eens.
Op zici willen bedrijven daarin best wel investeren, gezien de mogelijkheden en contracten ect.
Desondanks blijf ik van mening dat dit niet realistisch is met de huidige vorm van "Verkeersregelaars".
Dan heb je het over een andere opleiding alsmede bredere mogelijkheden, maar van mij mogen ze dan inschieten.
Dit zou überhaupt een verbetering zijn. Ik erger mij mateloos aan de wildgroei van VKR's en IM bedrijven, die achter het snelle geld aan zitten. >:(

En jammer genoeg doen veel van de grote jongens hier aan mee, die hebben zo diep geinvesteerd dat ze wel moeten. Denk maar eens aan de prijzen  die men durft op de markt te zetten. 28,- p/u waarvan de werknemer 8.25 p/u over houdt. Deze bedragen motiveren ook niet om als werknemer serieus aan het werk te gaan. NOTE: de goeden uitgesloten. 0098
Maar door deze lage prijzen gaat het investeren in voertuigen en opleiding ook niet goed. Als je zo weinig over houdt aan de prijs is er ook weinig om te investeren in de andere dingen. :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #69 Gepost op: 27 april 2013, 11:47:09
Tja, laten we de discussie prijzen maar even laten voor wat het is, want het is te triest voor woorden  :-X.....dus <On-Topic>  maar weer :-)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat