Gebruik van vlaggen bij Reddingsbrigades/KNRM

Auteur Topic: Gebruik van vlaggen bij Reddingsbrigades/KNRM  (gelezen 5701 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 4 april 2012, 08:36:27
Daarom bewaken wij ook gewoon de gehele kust en niet alleen gemarkeerde gebieden.

Het plaatsen van vlaggen bakent een gebied af waar je voor verantwoordelijk bent, mensen rekenen daar op een directe snelle hulpverlening en jij dekt je in. Als je niets aangeeft, en je bent er toch aan het bewaken, bewaak je dus "De hele kust", dat is wat lastiger waar te maken dan een stukje van het strand en je kan aldus afgerekend worden op alles wat er langs het strand misgaat, je kan niet overal tegelijk zijn. Goed mee uitkijken in de steeds groter wordende claimcultuur met bij behorende beschuldigende vingers.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 4 april 2012, 13:19:25
Ik vraag me nog steeds af hoe je dit doet op een langer strand...waar zet je dan vlaggen neer?
met 1 of paar vakken van 200 meter ga je het niet redden..





[img]/img]


guest11765

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 4 april 2012, 19:57:53
Ik vraag me nog steeds af hoe je dit doet op een langer strand...waar zet je dan vlaggen neer?
met 1 of paar vakken van 200 meter ga je het niet redden..







Nee dat ga je denk ik ook niet.
Aan de andere kant, kom je er met een voertuig ook niet door in die drukte.
Gewenst zou zijn na elke mui of gevaarlijk punt weer een los zwemgebied. Tot het volgende gevaarlijke punt.
Maar ja, dan moet je ook minstens 2 per zwemgebied hebben en liever meer.
Dus uiteindelijk heb je heeeeeel wat mensen nodig met die drukte.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 5 april 2012, 23:35:37
Aangezien ik net toch wat handboeken in m'n handen had, meteen even nagekeken wat de omschrijving van geel/rood is volgens het "RN systeem".

Aan de post: bewakingsploeg aanwezig.
Aan de waterlijn: aangewezen (bewaakt) gebied voor baders.

Het lijkt mij niet dat er ook gevaarlijke zwemwater wordt verstaan onder "aangewezen gebied", mijn conclusie is dus dat de vlaggen op plekken zouden moeten staan waar het veilig is om te zwemmen en dit binnen de bewaakte zone (3 min. gebied). Uiteraard ga je daar op een drukke dag weinig aan hebben, dan zwemt men toch overal en nergens, maar voor de wat rustigere dagen (-> vaak gevaarlijkere omstandigheden) zou het bij de posten/opgangen wel een goede aanduiding kunnen zijn.


guest11765

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 april 2012, 22:54:13
Aangezien ik net toch wat handboeken in m'n handen had, meteen even nagekeken wat de omschrijving van geel/rood is volgens het "RN systeem".

Aan de post: bewakingsploeg aanwezig.
Aan de waterlijn: aangewezen (bewaakt) gebied voor baders.

Het lijkt mij niet dat er ook gevaarlijke zwemwater wordt verstaan onder "aangewezen gebied", mijn conclusie is dus dat de vlaggen op plekken zouden moeten staan waar het veilig is om te zwemmen en dit binnen de bewaakte zone (3 min. gebied). Uiteraard ga je daar op een drukke dag weinig aan hebben, dan zwemt men toch overal en nergens, maar voor de wat rustigere dagen (-> vaak gevaarlijkere omstandigheden) zou het bij de posten/opgangen wel een goede aanduiding kunnen zijn.

Schreef je dit aan de hand van mijn bericht?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #15 Gepost op: 6 april 2012, 23:06:22
Schreef je dit aan de hand van mijn bericht?

Gewoon even in het algemeen ;)