GRIP 1 Zeer grote brand (Bedrijfspand naast Vodafone) Cairostraat - Rotterdam 04-04-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Bedrijfspand naast Vodafone) Cairostraat - Rotterdam 04-04-2012  (gelezen 21255 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Ik kwam deze vandaag enkele keren tegen op twitter:

Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Sinds 12:00 vanmiddag kan ik weer bellen en gebeld worden ik heb er ruim 24 uit gelegen...de rest is nog niet up.

Maar gelukkig hebben ik gewoon een vaste KPN aansluiting :)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


ChrisRT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Risks and issues are my life
In Rotterdam Kralingen is Vodafone nog steeds erg onvoorspelbaar. Soms verbinding en als je dan al verbinding hebt dan wordt deze na een paar seconde weer verbroken.  :'(


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ook ik heb nog lang geen vollebak ontvangst in R'dam. Wel een sms ontvangen om 12:45 uur.
1 streep ontvangst en met geluk 2 streepjes 3G staat wel al in me scherm maar werkt nog niet.
Gebruik zoveel mogelijk WIFI waar ik kan om toch redelijk op de hoogte te blijven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Wat ik niet echt begrijp is dat Vodafone nu bergen schadeclaims boven het hoofd heeft hangen.
De brand is toch immers naast hun pand begonnen ?
Groetjes, Marco


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Wat ik niet echt begrijp is dat Vodafone nu bergen schadeclaims boven het hoofd heeft hangen.
De brand is toch immers naast hun pand begonnen ?
Vodafone heeft zijn contractueel overeengekomen diensten niet nagekomen, dus daarom kan sprake zijn van schadeclaims. De brandverzekering van Vodafone en/of de aansprakelijkheidsverzekering van de buurman zullen deze schade mogelijk aan Vodafone moeten vergoeden (afhankelijk van wat en hoe er verzekerd is). Ik weet niet of Vodafone zich kan beroepen op overmacht, ze hadden immers maatregelen kunnen nemen om schade te voorkomen of beperken (vrijstaand gebouw, brandblusinstallatie, brandvertragende maatregelen, backupinstallaties etc.).
Een schadeclaim indienen wil natuurlijk niet zeggen dat je ook echt geld krijgt.
Zoals in de brief van de minister staat, hebben ze een beschikbaarheidspercentage van 99,5% afgesproken, op jaarbasis mag het netwerk er dus 43,8 uur uitliggen (dit jaar zelfs 43,92 uur).


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Gelukkig werkt het bij mij weer volledig in R'dam Oost inclusief 3G verbinding sinds een paar uur.
Maar vrienden van mij hebben nog wel problemen helaas.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Goedemorgen, Rob Shuter hier, CEO Vodafone Nederland.

Ik wil jullie weer graag een update geven over de netwerkstoring. Het is nu circa 9 uur vrijdagochtend 6 april. We hebben voortgang gemaakt en wat teleurstelling moeten overkomen. Wat ons 2G-netwerk betreft, onze kern voice en sms diensten,
kan ik zeggen dat we de dienstverlening voor ongeveer 75% van de getroffen klanten hebben kunnen herstellen.
Het zal nog de rest van de dag duren voordat we de dienstverlening naar de overige 25% kunnen hervatten.
We hadden gehoopt dit ook deze ochtend al te kunnen realiseren. We zijn dus wel wat teleurgesteld met deze voortgang,
maar we blijven uiteraard hard doorwerken.

Het herstel van ons 3G-netwerk verloopt volgens plan. We hebben de dienstverlening voor een groot gedeelte in Rotterdam,
Den Haag en Rotterdam Havens kunnen hervatten. We blijven echter op beide netwerken, dus zowel op voice als data,
gedurende de dag problemen houden op het gebied van netwerkkwaliteit, opstopping en gesprekskwaliteit.
Dit spijt ons, maar het is helaas een gevolg van het weer operationeel krijgen van ons netwerk na een omvangrijke storing als deze.

Het spijt mij dat ik deze updates in het Engels moet geven. Ik ben nog maar een week hier in Nederland en u kunt zich vast
voorstellen dat ik nog geen tijd heb gehad voor Nederlandse les.

BRON: CEO Vodafone geeft vijfde update over storing

CEO Rob Shuter Vodafone Nederland deel 5
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Dan hoor ik zeker bij de 25 %, in tegenstelling tot gisteren heb ik totaal geen verbinding meer al uren...  :-X
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Achtergrondinformatie oorzaak Vodafone netwerkstoring
Uploaded by vodafonenl on Apr 7, 2012
CEO Vodafone Nederland Rob Shuter geeft meer achtergrondinformatie op de plek waar de brand afgelopen woensdag woedde. De video geeft een beeld van de beschadigingen aan het gebouw door de brand en hoe de herstelwerkzaamheden handmatig plaatsvinden.
Samen sterk in de hulpverlening!