De politie heli op twitter: @depolitieheli

Auteur Topic: De politie heli op twitter: @depolitieheli  (gelezen 12892 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Gepost op: 8 april 2012, 12:16:36
https://twitter.com/#!/depolitieheli

wat vinden jullie hiervan?


Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #1 Gepost op: 8 april 2012, 12:24:05
Het is een goed begin. Het zou goed zijn als de rest van de politiediensten ook volgt en er sneller gecommuniceerd wordt over bijvoorbeeld overvallen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 8 april 2012, 21:29:54
Ik vind het een mooi initiatief en gezien het feit dat er afgelopen ochtend al 600 volgers waren zonder dat er ook maar 1 tweet
was verstuurd blijkt het wel dat men er graag meer over weet.
Toen ik vanavond wakker werd omstreeks 18:30 uur waren er al ruim 18.000 volgers.
Op het moment dat ik dit schrijf zijn er pas 6 tweets verzonden vanaf het account en zijn er al 20.515 volgers wat maar
blijft groeien per uur.

Als men info kan delen dan doet men dat maar als het de opsporing niet ten goede komt dan zal men op dat moment zwijgen
en dat lijkt me niet meer dan logisch tenslotte.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 8 april 2012, 21:41:25
Het is een goed begin. Het zou goed zijn als de rest van de politiediensten ook volgt en er sneller gecommuniceerd wordt over bijvoorbeeld overvallen.

Er zijn al heel veel agenten, districten en regio's met een twitteraccount.
Kan het beter ? Absoluut maar dat is met heel veel zaken in het leven.
In mijn regio Rotterdam - Rijnmond komen er met regelmaat (wijk)agenten bij op twitter waarbij met ongeveer 2 weken
er weer een (wijk)agent bij komt ditmaal in District 6 Rotterdam Oost.

De interactie met de (wijk)agenten die ik volg kan ik niet anders zeggen dat die heel goed is. Er wordt informatie gedeeld,
er wordt om tips gevraagd en je krijgt als de dienst het toelaat (redelijk) snel een terugkoppeling die of iedereen kan lezen
die de agent in kwestie volgt en gelet op de zaak desnoods via een DM.

Wat betreft de districtsaccounts ja sommigen hebben nog een inhaalslag te maken en dat geldt ook voor het regioaccount.
Maar over het geheel gezien ben ik over mijn regio zeer tevreden hoe het gaat en dat komt mede omdat er een vaste werkgroep is waarin een ex wijkagent zit die min of meer mede grondlegger is in de regio en ook nieuwe twitcops opleid.

Wil je weten wie er in R-R allemaal op twitter zitten dan kan je dat vinden op http://www.politie-rotterdam-rijnmond.nl/contact/volg-ons-via-twitter!.aspx
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #4 Gepost op: 9 april 2012, 14:11:23
Nu al 25.690 volgers ... (waaronder ikzelf)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 9 april 2012, 14:13:22
De politie London twittert al enige tijd vanuit hun helis MPSHelicopter@
Is natuurlijk wel prima,als de heli enige tijd boven je eigen wijk hangt en je weet wat er gaande is.
In de regio Brabant Oost,zal maar vast vooruitlopen,word er volop getwittert door tientallen wijkagenten,jeugdagenten,noodhulpagenten,persvoorlichters,afdelingschefs,
het VHT,het gezamelijke milieuteam en de diverse officieele korpsaccounts.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #6 Gepost op: 10 april 2012, 12:18:54
KLPD de lucht in met @Depolitieheli

Schiphol Oost, 10-04-2012 • Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) twittert vanaf vandaag 12.00 uur de inzet van de politiehelikopters via @depolitieheli. Op deze wijze wil de unit Luchtvaartpolitie van het KLPD meer inzicht geven in het werk met de politieheli. Onder het motto ‘zo open als het kan en zo gesloten als het moet’ zal de informatie vooraf, direct of later op dit Twitteracount beschikbaar zijn.

Het account heeft al meer dan 28000 volgers nog voordat er 1 operationele Tweet is getwitterd. Vanaf 1e Paasdag 10.00 uur steeg het gemiddeld aantal volgers met meer dan 1000 per uur.
De politie surveilleert niet alleen op de weg, maar ook op het water, het spoor en in de lucht. In de lucht gebeurt dit met helikopters en vliegtuigen. Met de inzet van de helikopter ondersteunt de Luchtvaartpolitie de Nederlandse politie 24 uur per dag, dus ook ‘s nachts.

Naast de surveillance vliegt de politie met de helikopter zowel overdag, ’s avonds als ’s nachts voor politie-inzet op de grond. Op deze wijze ondersteunt de unit Luchtvaartpolitie de Nederlandse politie met acht helikopters. Met behulp van de politieheli treden eenheden op de grond slagvaardiger en sneller op bij incidenten, zoals roofovervallen en vermissingen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #7 Gepost op: 10 april 2012, 12:54:10
Goed initiatief!  :)

Het vergroot in voorkomend geval de draagvlak voor de inzet van de heli. Want nu weet de argeloze burger vaak niet meer dan dat er midden in de nacht zo'n herriemaker boven zijn huis hangt die 'm uit zijn slaap houdt.

Wat tot nu toe dan heel vaak gebeurt is dat men bijv. de twitterende nieuwssites, zoals Regio15, via Twitter vraagt wat de politieheli aan het doen is. Maar dat weten wij natuurlijk in de meeste gevallen ook niet. En je belt als redacteur van zo'n nieuwssite natuurlijk ook niet zomaar de politievoorlichter uit zijn/haar bed om 'op veler verzoek na te vragen wat die heli daar doet'.  ;D
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 10 april 2012, 13:19:11
Tsja, wat voor antwoorden gaan we krijgen? Surveillance-vlucht? Of wordt het ''we zoeken een auto-inbreker'' of krijgen we informatie over hennep-vluchten etc?   ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 10 april 2012, 13:22:50
Want nu weet de argeloze burger vaak niet meer dan dat er midden in de nacht zo'n herriemaker boven zijn huis hangt die 'm uit zijn slaap houdt.

Wat ben ik blij dat ik daar heel makkelijk over denk.
Ik heb altijd zoiets van hij hangt er niet omdat de vrouw van de kerstman moet bevallen  ;D
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen