Binnen de zorgsector zijn een groot aantal zaken die een kosten-baten analyse niet zullen overleven. Ook het MMT behoort tot de top-3 hierin. Dus vandaar de zelflegalisering van het MMT om de inzetcriteria naar beneden te schroeven en voor elk wissewasje te gaan vliegen (zie concept LPA 8 (kan ik niet publiceren omdat deze officieel niet definitief is). Het vreemde is ook weer dat elk MMT zijn eigen cancelcriteria heeft....dus ook die zitten schijnbaar niet op 1 lijn.
En ja..het is offtopic...en misschien ook wel een eigen topic waard...maar ik zet persoonlijk geregeld vraagtekens bij de inzet en deskundigheid op straat bij de diverse MMT's...(voorbeeld: afgelopen week en wielrenner met 80km/h in/door een voorruit van een bestelbus...MMT-arts wil perse monitor aangesloten hebben terwijl de windchillfactor hoog was en pt abcd stabiel...). Ik denk dat hierin veel te verbeteren valt voordat men zich op andere terreinen begeeft wat een ambulancebemanning prima zelfstandig kan en mag.