Jonge rode kruisers

Auteur Topic: Jonge rode kruisers  (gelezen 22380 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #10 Gepost op: 14 april 2012, 22:04:43
Golly, 23 Jaar ( hoop dat ik er nog bij mag ;) )

Evenementenhulpverlener, hopelijk snel ook een organisatorische functie :)

Afdeling: Den Haag

ik ben sinds mijn 16e bij het NRK, en merk wel dat met ervaring en de jaren alles anders lijkt als toen ik net begon.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #11 Gepost op: 14 april 2012, 22:06:14
Ik vind 18/20 nog vrij jong voor een coördinator evenementenhulp? Is een wat ervarener iemand niet wat slimmer ?
Ik snap je aan de ene kant wel, het heeft hier in het begin erg veel weerstand opgeleverd.
Maar door duidelijke afspraken te maken wist iedere vrijwilliger waar hij/zij aan toe was.

De ervaring doe je het beste op door het te doen, gelukkig hebben ze mij de kans gegeven.
En zijn goed op weg, we hebben tevens een vernieuwingsproject opgezet.

Organisatorisch is ook alles op de schop gegaan en samen met de coördinatoren Noodhulp zijn we alles aan het regelen.
O.a. digitaliseren van inschrijvingen en draaiboeken opzetten.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Redcrosser

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #12 Gepost op: 14 april 2012, 22:17:36
Draaiboeken zitten wij ook mee bezig :) Maar digitaliseren willen ze bij ons nog niet aan beginnen, dan zullen toch echt eerst de oudjes weg moeten :P


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #13 Gepost op: 15 april 2012, 06:32:08
Draaiboeken zitten wij ook mee bezig :) Maar digitaliseren willen ze bij ons nog niet aan beginnen, dan zullen toch echt eerst de oudjes weg moeten :P
Kom eens bij de afdeling Nijmegen e.o. kijken!

Daar hebben ze de hele workflow voor evenementen/opleidingen/vrijwilligers/magazijn gecombineerd in een filemaker database die ook gegevens wegschrijft en ophaalt van de website om zo de vrijwilligers te bedienen. Op de website kunnen de vrijwilligers bv zelf de naw gegevens beheren in hun profiel (die dan worden geupdate in de FM database) en inzetgegevens, opleidingsinformatie etc inzien. Tevens kunnen ze zich inschrijven voor lessen/hulpverleningen etc.

Alle coordinatoren loggen met filemaker vanaf huis (of het gebouw) in op de filemaker server database en hebben afhankelijk van de functie bepaalde rechten in de database en kunnen bepaalde stukken inzien. Alles hangt als een groot geheel samen. Even heel simpel: (aan de hand van hulpverleningen) Coordinator maakt een evenement aan in FM adhv een aanvraag via de website (gegevens worden automatisch ingelezen in FM). FM zet deze op de website in de Seminar fUr Joomla tabellen. Vrijwilligers schrijven hierop in. Na afloop worden uren toegekend en vrijwilligers kunnen dit weer zien. Coordinator maakt offerte in FM en stuurt deze naar organisatie. Coordinator vraagt materiaal aan via FM database. Co Magazijn krijgt als deze FM opent te zien nieuwe aanvraag en wat er nodig is (evenzo co vbd voor verbindingsmateriaal). Zet dit op klaar als het geregeld is. Co HV ziet dit weer in zijn stukje en ziet wat er nog moet gebeuren voor inzet. Eventueel kan er via FM overleg gepleegd worden met diverse coordinatoren. Na afloop stelt co hv rekening op. Penningmeester controleert dit (die zit ook in de FM database) en verstuurd. Teamleider voert na afloop inzet in FM in hoeveel en wat voor SO's en materiaal en zo is de cirkel weer rond.

Opleidingen beheert o.a. lessen, uren, certificaten etc vanuit FM. Dit wordt automatisch geupload naar website zodat vrijwilligers kunnen zien hoe ze ervoor staan. Magazijn doet o.a. voorraad beheer vanuit FM en houdt bij wie wat een kleding en materiaal thuis heeft. Dit wordt ook automatisch op website gezet zodat vrijwilligers in hun profiel kunnen zien wat ze volgens de administratie hebben. Coordinator vrijwilligersmanagement kan bij alle NAW gegevens, etc, etc.

Alles komt als een groot geheel uiteindelijk bij elkaar daar het slechts een database is met verschillende gebruikers met verschillende rechten.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #14 Gepost op: 15 april 2012, 07:09:08
com_seminar gebruiken wij ook, vind het met al dat javascript niet echt gebruiksvriendelijk :-\


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
Reactie #15 Gepost op: 15 april 2012, 11:23:13
Naam: Patrick Apenhorst
Leeftijd: 18 jaar
Functie: Eerste hulpverlener (in opleiding nog)
Locatie: District Arnhem

Duidelijk toch.  :)
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


Redcrosser

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #16 Gepost op: 15 april 2012, 12:39:40
Kom eens bij de afdeling Nijmegen e.o. kijken!

Daar hebben ze de hele workflow voor evenementen/opleidingen/vrijwilligers/magazijn gecombineerd in een filemaker database die ook gegevens wegschrijft en ophaalt van de website om zo de vrijwilligers te bedienen. Op de website kunnen de vrijwilligers bv zelf de naw gegevens beheren in hun profiel (die dan worden geupdate in de FM database) en inzetgegevens, opleidingsinformatie etc inzien. Tevens kunnen ze zich inschrijven voor lessen/hulpverleningen etc.

Alle coordinatoren loggen met filemaker vanaf huis (of het gebouw) in op de filemaker server database en hebben afhankelijk van de functie bepaalde rechten in de database en kunnen bepaalde stukken inzien. Alles hangt als een groot geheel samen. Even heel simpel: (aan de hand van hulpverleningen) Coordinator maakt een evenement aan in FM adhv een aanvraag via de website (gegevens worden automatisch ingelezen in FM). FM zet deze op de website in de Seminar fUr Joomla tabellen. Vrijwilligers schrijven hierop in. Na afloop worden uren toegekend en vrijwilligers kunnen dit weer zien. Coordinator maakt offerte in FM en stuurt deze naar organisatie. Coordinator vraagt materiaal aan via FM database. Co Magazijn krijgt als deze FM opent te zien nieuwe aanvraag en wat er nodig is (evenzo co vbd voor verbindingsmateriaal). Zet dit op klaar als het geregeld is. Co HV ziet dit weer in zijn stukje en ziet wat er nog moet gebeuren voor inzet. Eventueel kan er via FM overleg gepleegd worden met diverse coordinatoren. Na afloop stelt co hv rekening op. Penningmeester controleert dit (die zit ook in de FM database) en verstuurd. Teamleider voert na afloop inzet in FM in hoeveel en wat voor SO's en materiaal en zo is de cirkel weer rond.

Opleidingen beheert o.a. lessen, uren, certificaten etc vanuit FM. Dit wordt automatisch geupload naar website zodat vrijwilligers kunnen zien hoe ze ervoor staan. Magazijn doet o.a. voorraad beheer vanuit FM en houdt bij wie wat een kleding en materiaal thuis heeft. Dit wordt ook automatisch op website gezet zodat vrijwilligers in hun profiel kunnen zien wat ze volgens de administratie hebben. Coordinator vrijwilligersmanagement kan bij alle NAW gegevens, etc, etc.

Alles komt als een groot geheel uiteindelijk bij elkaar daar het slechts een database is met verschillende gebruikers met verschillende rechten.



Wow, maar dan zijn jullie ook wel een redelijk grote afdeling..


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #17 Gepost op: 15 april 2012, 17:47:20
com_seminar gebruiken wij ook, vind het met al dat javascript niet echt gebruiksvriendelijk :-\
Onze vrijwilligers vinden het bijzonder gebruikersvriendelijk en erg overzichtelijk.
Dat jij javascript niks vindt... tja het www gebruikt nu eenmaal javascript. Maar het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat erom wat de eindgebruikers vinden. En normale gebruikers merken geen eens dat er javascript gebruikt wordt. Laat staan, die weten geen eens wat dat is.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #18 Gepost op: 15 april 2012, 18:38:23
Bij zo'n beetje elk component voor Joomla kun je een link sturen naar een detailpagina, bij com_seminar dus niet. Dat vind ik een groot nadeel aan de JS implementatie van dat component 98uiye

Maar misschien weer een beetje ontopic gaan ?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #19 Gepost op: 15 april 2012, 19:31:50
Kom eens bij de afdeling Nijmegen e.o. kijken!

Daar hebben ze de hele workflow voor evenementen/opleidingen/vrijwilligers/magazijn gecombineerd in een filemaker database die ook gegevens wegschrijft en ophaalt van de website om zo de vrijwilligers te bedienen. Op de website kunnen de vrijwilligers bv zelf de naw gegevens beheren in hun profiel (die dan worden geupdate in de FM database) en inzetgegevens, opleidingsinformatie etc inzien. Tevens kunnen ze zich inschrijven voor lessen/hulpverleningen etc.

Alle coordinatoren loggen met filemaker vanaf huis (of het gebouw) in op de filemaker server database en hebben afhankelijk van de functie bepaalde rechten in de database en kunnen bepaalde stukken inzien. Alles hangt als een groot geheel samen. Even heel simpel: (aan de hand van hulpverleningen) Coordinator maakt een evenement aan in FM adhv een aanvraag via de website (gegevens worden automatisch ingelezen in FM). FM zet deze op de website in de Seminar fUr Joomla tabellen. Vrijwilligers schrijven hierop in. Na afloop worden uren toegekend en vrijwilligers kunnen dit weer zien. Coordinator maakt offerte in FM en stuurt deze naar organisatie. Coordinator vraagt materiaal aan via FM database. Co Magazijn krijgt als deze FM opent te zien nieuwe aanvraag en wat er nodig is (evenzo co vbd voor verbindingsmateriaal). Zet dit op klaar als het geregeld is. Co HV ziet dit weer in zijn stukje en ziet wat er nog moet gebeuren voor inzet. Eventueel kan er via FM overleg gepleegd worden met diverse coordinatoren. Na afloop stelt co hv rekening op. Penningmeester controleert dit (die zit ook in de FM database) en verstuurd. Teamleider voert na afloop inzet in FM in hoeveel en wat voor SO's en materiaal en zo is de cirkel weer rond.

Opleidingen beheert o.a. lessen, uren, certificaten etc vanuit FM. Dit wordt automatisch geupload naar website zodat vrijwilligers kunnen zien hoe ze ervoor staan. Magazijn doet o.a. voorraad beheer vanuit FM en houdt bij wie wat een kleding en materiaal thuis heeft. Dit wordt ook automatisch op website gezet zodat vrijwilligers in hun profiel kunnen zien wat ze volgens de administratie hebben. Coordinator vrijwilligersmanagement kan bij alle NAW gegevens, etc, etc.

Alles komt als een groot geheel uiteindelijk bij elkaar daar het slechts een database is met verschillende gebruikers met verschillende rechten.

Nou heeft Nijmegen ook wel een waanzinnig getalenteerde, vriendelijke, sociale, charmante, aantrekkelijke, vaardige en bescheiden programmeur in dienst hé...
Arts  www.alphalog.nl