drukverband in de nacht.

Auteur Topic: drukverband in de nacht.  (gelezen 36476 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ewald

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2005, 10:52:33
omdat je met een verstuikte enkel niet te snel naar een dokter moet gaan lijkt me. Druk verband vermidderd de pijn als de pijn vermidderd lijkt me het goed te laten zitten. De dokter kan de volgende dag ook niet meer doen lijkt me


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2005, 11:00:47
Een gezonde enkel kan best wat hebben, maar als de pijn na een nacht nog niet over is lijkt het me sowieso verstandiger om even langs de huisarts te gaan.
Overigens, bij mijn moeder in het verpleeghuis hebben ze bedden die kunnen kantelen, dus dat het been in z'n geheel omhoog kan. Dat is de beste oplossing lijkt me ;)
Arts  www.alphalog.nl


auwb

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2005, 11:58:40
Ik weet niet of je naar de huisarts moet gaan als de pijn na een nacht niet over is. Ik denk dat je beter kunt stellen dat de pijn verminderd moet zijn na die ene nacht. Want van een beetje kneuzing blijf je toch wel enige tijd last hebben.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2005, 14:53:43
Het gaat er volgens mij niet om 'hoe groot is de kans dat het slechts een kneuzing is', maar om: 'wat kan het nog meer zijn'. In dit geval kan het best een breuk of een gescheurde pees zijn, die in het ziekenhuis respectievelijk gezet danwel geopereerd moet worden.

Hoe klein de kans ook is: je wil niet het risico lopen hier mee te blijven lopen en je voet nog verder te beschadigen.
Arts  www.alphalog.nl


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2005, 15:18:33
Of iemand al dan niet naar een arts gaat, is de keuze van het slachtoffer zelf. Je hebt van die doorlopers (ja, ook ik :-[) en mensen die wel verstandig zijn :P. Dat heeft met dat drukverband niets te maken.
Het is niet zo dat iemand die normaal naar een arts zou willen gaan, dat niet gaat als je maar een drukverband aanlegt. Volgens mij staat dat geheel los van deze discussie.


auwb

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2005, 19:40:53
Delta, begrijp me niet verkeerd, als je twijfelt of er meer beschadigt is moet je zeker naar een huisarts gaan. Echter het punt dat de pijn naar een nacht over moet zijn is naar mijn mening niet helemaal correct.
Naar mijn idee is het gevaar van een drukverband langere tijd te laten zitten dat het been meer belast wordt dan eigenlijk zou kunnen. Door de steun die het verband geeft wordt de pijn namelijk anders of niet waargenomen. Hierin zit dan wel het gevaar dat er dingen geforceerd worden.

Jorrin, je hebt helemaal gelijk, zo'n discussie valt niet geheel onder dit onderwerp al staat hij er wel mee in verband.


Paul SEH

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2005, 00:41:40
Het gaat er volgens mij niet om 'hoe groot is de kans dat het slechts een kneuzing is', maar om: 'wat kan het nog meer zijn'. In dit geval kan het best een breuk of een gescheurde pees zijn, die in het ziekenhuis respectievelijk gezet danwel geopereerd moet worden.

Hoe klein de kans ook is: je wil niet het risico lopen hier mee te blijven lopen en je voet nog verder te beschadigen.

Als je met een breuk wat langer rondloopt dan maakt dat voor de genezing niet zoveel uit. Alleen duurt het dan wat langer. En iedereen weet natuurlijk wel weer een verhaal te vertellen dat er bij iemand ooit wel eens iets ernstigs uit is gekomen. Rustig een paar dagen afwachten en dan naar de HA als je het niet vertrouwt.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #17 Gepost op: 22 februari 2005, 14:29:52
Misschien ook eens pijnstilling gebruiken? en dan bedoel ik daar mee consequent!

Hoe vaak mensen komen met "ik heb pijn"en daar dan zelf niet op de gedachte zijn gekomen omdaar dan ook daadwerkelijk wat voor in tenemen!
 :o

verder sluit ik mij geheel aan bij Paul

o ja en denk bij een durkverband altijd aan de nederlandse vlag
rood- wit- blauw , dan zou het te strak zitten en dan  heb je te maken met artriële, venen of zenuw afsluiting!
(en als je dat constateer.... snel eraf)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2005, 22:35:56
Hmm, ik ben tegen het voorstellen van pijnstillers aan mensen die geen geneeskundige opleiding hebben gevolgd. Je kan vast wel raden waarom.
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2005, 23:15:13
Hmm, ik ben tegen het voorstellen van pijnstillers aan mensen die geen geneeskundige opleiding hebben gevolgd. Je kan vast wel raden waarom.

Ik ben slecht in raden, waarom ?