0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.
Je bedoelt onderstaande 28-2281 ? Als laadbak stond de wrakkenbak van Ede-Centrum op de wagenZag hem gisteren in het wild in Lunteren rijden en kon nog net een foto maken met m'n mobiel niet de beste kwaliteit maar wel helemaal.
Regio: Rotterdam-RijnmondDienst: Gezamenlijke Brandweer Kazerne: Don Berghuijs Kazerne (Tijdelijk) Roepnummer: HA52-1 Soort voertuig: Haakarmvoertuig Merk & type: MAN 27 FNL-GKenteken: BG-TB-69Bijzonderheden: Rijdt tijdelijk als de HA55-1*)
Heel apart is dit voertuig. Het betreft één van de twee DAF haakarm voertuigen, welke ook dienst doen voor de brandweer. Het voertuig op de foto heeft een container met One-Seven op het voertuig staan.Meer voertuigen van de brandweer Hillegom op www.brandweervoertuigen.nlFoto : Ton van der Toolenwww.brandweervoertuigen.nl
Mooi ding zal niet zo snel vastlopen op een zandpad als de waterwagen
Regio: Rotterdam-RijnmondDienst: Gezamenlijke Brandweer Kazerne: Don Berghuijs Kazerne (Tijdelijk) Roepnummer: HA52-1 Soort voertuig: Haakarmvoertuig Merk & type: MAN 27 FNL-GKenteken: BG-TB-69Bijzonderheden: Rijdt tijdelijk als de HA55-1
Regio: Gelderland-MiddenKazerne: Barneveld-DorpRoepnummer: 07-1781Soort voertuig: Haakarmvoertuig Merk & type: Volvo FH12-62R FAL8.6 RAL19 RADT-A6SKenteken: BL-BF-68Fabrikant: WilleBouwjaar: 2001In Dienst: 2013Bijzonderheden: Voorheen in dienst geweest van Gemeentewerken Barneveld. Voorzien van een 15(?) tons kraan.
deze haakarm wordt gewoon als reserve gebruikt maar niet op de don berghuijs kazerne laatst zag ik heb met de oefenploeg mee rijden
De auto is dit jaar ( deze maand ) in dienst genomen bij de Brandweer Barneveld. Voor zover ik weet is Wille inderdaad niet de opbouwer maar heeft deels de opbouw bezorgd. Ben benieuwd wie de opbouwer is van de haak, dat kan Leebur zijn maar ook VDL. De kraan lijkt mij inderdaad van Hiab voor zover ik kan oordelen op de foto.
Ok in de tussentijd stil gestaan dan? of bij ander korps?Kraan is 100% Hiab, en systeem 99% zeker Leebur. Ondanks dat de VDL haakarm technisch bijna een 1 op 1 copy van de oude Leebur is, zijn er toch nog wat kenmerkende verschillen. Ik verwacht wel dat Wille de opbouwer van het geheel is hoor. Ook gezien de vrij kenmerkende rechthoekige kokers met Wille stickers boven de zijinrijbescherming. Wille is ook al lange tijd opbouwer/dealer van Hiab producten en zowel de kraan als de haakarm komen uit de Hiab stal...