Dat ben ik totaal niet met je eens!
Nijkerk zit wel in het uiterste puntje van GLM maar pak nou brandweer putten eens die zitten om de hoek dus als je evt gaat aflossen laat die dan komen laat je ook weer een stuk van je regio in dekking.
Voor wat betreft de WvD heel simpel dat is één en dezelfde opleiding en ik mag aannemen dat iedereen dan kan meten en weet waar die mee bezig is
Hetzelfde als met brandwachten die moeten of in Groningen kunnen lopen maar evt ook in Amsterdam
Dus in NL is geen afspraak....en voorzover ik het nu een beetje zie gaan we wel de kant op dat we ook bij elkaar vaker over de vloer gaan komen
Voor de mensen in het veld maakt het geen verschil, wel voor de procedures, verbindingen etc. Als het even kan trekt men dus ploegen uit de eigen regio.
Als je eens een interregionale oefening gehouden hebt dan merk je wat een verschil het maakt qua verbindingen. Het is gewoon makkelijker om mensen uit de eigen regio te hebben.
We komen inderdaad vaker bij elkaar over de vloer, de glazen muren worden langzaam afgebroken en dat vind ik een goede zaak. Er is echter wel een reden waarom men eerst naar de eigen regio kijkt.
Als het gaat om een eerste uitruk dan maakt afstand een enorm verschil. Bij WVD, aflossing, logistiek etc maakt afstand (en dus tijd) geen enorm verschil meer.
Bij WVD moet eerst de LMPO zijn zaken op orde hebben en dat kan afhankelijk van de situatie langer duren dan de opkomsttijd van de meetploegen zelf.