Eigen ladderwagen voor Papendrecht

Auteur Topic: Eigen ladderwagen voor Papendrecht  (gelezen 8456 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Foto Joop

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2005, 13:51:21
Het lijkt er niet op dat het een oude Berlijner is.

Het aloude spelletje: zoek de verschillen.

Op de eerste plaats komt de kabine niet overeen. Die Berlijner cabine (bouwjaar 1988) is uit de nieuwere F90-serie. Als het wel een Berlijner zou zijn geweest, komt de cabine van de wagen met bouwjaar 1984 eerder in aanmerking.

Op de tweede plaats komt de afwerking tussen de voorgeplaatste cabine en de spatborden van de vooras niet overeen.

Op de derde plaats heeft de Berlijner ronde spatborden, terwijl de wagen voor Papendrecht hoekige spatborden heeft.

De gedachte, die nu bij mij opkomt, is dat 'ie misschien bij Falck uit Denemarken kan komen. Dat afmetingen iets afwijken, kan gebeuren; daar neem ik niet meteen als harde leidraad.

Wie weet meer?

Groeten,

Joop


René Boot

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2005, 20:12:17
Euuh even bellen naar brw Papendrecht misschien ????

Groet


yogibaer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2005, 21:05:49
Hi Joop en alle anderen,
excuse me maar Nederlands is niet mijn moederspraak.

Joop u heb et noog niet gelesen in de duits groep maar de hoekigen spatborden konnen aangebracht worden zijn door Metz als de Ladder word geheel reviesiert door Metz. Diet is normal en name sich "Refurbishment", wat en leuke duits word.

Joop u heeft en antwoord in de Duitse groep niet correct lees.
Berlin was in Bezit van 2 of dit Ladders met dese cabine en de afwerking tussen dese en de spatborden. Dat heft Joachim daar geschreven. En dat de Berliner ronde spatborden haden, wat met de theorie van me over de Metz "Refurbishment" de voertuig uit Papendrecht kan sin.

Hopelijk was me nederlands in de eerste post here niet te slechts voor u.  ???

Groeten
Jürgen Hass
Duitsland


Foto Joop

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2005, 21:47:34
Hoi Jürgen,

Tja, het is knap lastig als Duits je moedertaal is en je verder nooit Nederlandse les hebt gehad. Dan toch knap dat je zover komt (al is het met een vertaalprogramma  ;); het lijkt zo wel wat op Zuidafrikaans.)

Even een citaat van Joachim uit de Duitse Newsgroup: "die "eckigen" vorderen Kotflügel der DLK hatten nach meinen Unterlagen auch zwei Fahrzeuge in Berlin (MAN 14.192F mit Baujahr 1987). Ein Fahrzeug mit dem Kennzeichen B-2302 stand nach dem angebrachten Wachschild in Wedding. "

Op de foto op de website van de Berliner Feuerwehr is geen ladder te zien met deze hoekige voorspatborden. Maar volgens de gegevens Joachim kan dit wel kloppen.

Dat Metz de achterspatborden reviseert is ook plausibel. Enkele jaren terug heeft de Brandweer Kampen de achterspatborden van haar Metz-ladder ook compleet moeten reviseren; volledig doorgerot.

Dus het kan inderdaad toch zo'n Berlijner zijn.

Groeten,

Joop


poster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2005, 21:56:24
In het boek drehleiterfahrzeuge deutscher Feuerwehren im 20. Jahrhundert  staat inderdaad een foto van een gelijkende berlijner maar er zijn enkele verschillen. Sirenehoorns op dak, zwaailichten en achterspatbord. Deze zijn niet bindend. Verder op de site van de Feuerwehr Dreieich (OT Sprendlingen) een andere hint. http://www.feuerwehr-sprendlingen.de/fahrzeuge/DLK.html
Alleen deze schijnt nog in dienst te zijn. En let op de korf voorop (is van latere datum)
Overigens heeft de Feuerwehr Borken een vergelijkbaar voertuig in 1989 in dienst genomen.
Wie heeft deze het eerst opgezocht? :-\
Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer


Rene112

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2005, 22:11:31
Hi Joop en alle anderen,
excuse me maar Nederlands is niet mijn moederspraak.

Joop u heb et noog niet gelesen in de duits groep maar de hoekigen spatborden konnen aangebracht worden zijn door Metz als de Ladder word geheel reviesiert door Metz. Diet is normal en name sich "Refurbishment", wat en leuke duits word.

Joop u heeft en antwoord in de Duitse groep niet correct lees.
Berlin was in Bezit van 2 of dit Ladders met dese cabine en de afwerking tussen dese en de spatborden. Dat heft Joachim daar geschreven. En dat de Berliner ronde spatborden haden, wat met de theorie van me over de Metz "Refurbishment" de voertuig uit Papendrecht kan sin.

Hopelijk was me nederlands in de eerste post here niet te slechts voor u.  ???

Groeten
Jürgen Hass
Duitsland

Hoi Jürgen,

Zo komen we elkaar overal tegen ;)
En jouw duits-nederlands is prima te volgen hoor!
Beter dan het nederlands van sommige hollanders  ;D

groeten,
René de Caluwé


yogibaer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2005, 23:15:43
Hoi René,
de wereld is klein.  ;D

Dank voor u aardige woorden.

Jürgen


Foto Joop

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2005, 22:36:40
Toch nog uit Denemarken?

Een reactie in een Duitse Newsgroup gaf het volgende: "Frederiksberg ist möglich da die FW dort zwei DLK hat(te). Anbei ein Foto der Frederiksberger DLK MAN 14.192-Metz, Bj88. Die "neue" DLK ist eine Magirus n.B., Bj.2002.
http://www.kjmfoto.dk/billede-mappe/frb.brv/frb.brv.s1.JPG
mfG
Hilmar"

Dit lijkt wel aardig te kloppen, ook v.w.b. de zwarte bumper, de spatbordafwerking tussen vooras en cabine en de voorgeboorde gaatjes (en bekabeling) voor de frontflitsers.

Groeten,

Joop


Foto Joop

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2005, 07:18:40
Hierbij een foto van Ingo Papenfuss van de tweede ladder van Frederiksberg (Denemarken)

Bij deze komen zelfs de frontflitsers overeen met die van Papendrecht. Dus......

Groeten,

Joop

[verwijderd door de admin]


yogibaer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #19 Gepost op: 24 maart 2005, 21:00:48
Ik zie het ook op een dergelijke manier, dat dit de gezochte ladder is.
Hier is ook definitief de voorwaaier met de spatbordens correct.

Groeten
Jürgen