Denktank: hoe om te gaan met achtervolgingen?
Fase 1: brainstorm
De laatste tijd zijn achtervolgingen een hot item binnen de media, maar ook binnen politie Nederland. Een dodelijke aanrijding op de A2 is de meest spraakmakende achtervolging van de laatste tijd, maar ook de overval op Brinks heeft de gemoederen flink doen opwaaien. Ook de vervolging van een agent na een aanrijding met een motorfiets die achtervolgd werd is een interessant onderwerp.
We kunnen er lang over doorpraten hoe vervelend al deze incidenten zijn, en evalueren moeten we ook zeker doen. In dit topic wil ik de blik richten op de toekomst. Daarom is de vraag die ik aan alle leden stel:
Op welke manier kan de politie achtervolgingen het beste beëindigen?
In dit topic gaat het om ideeën, zo veel mogelijk ideeën. De ideeën hoeven niet goed of realistisch te zijn, als het er maar zo veel mogelijk zijn. Ik zal zelf ook meedoen. Er is geen goed of fout, wees creatief: des te meer hebben we later om mee te werken. Reageer niet op elkaar maar spui je eigen gedachten. Onderbouwen is niet nodig: kort de basis opschrijven van het idee is genoeg. Eén idee per post, en je mag onbeperkt posten.
Ik wil deze ideeënfase tot en met zondag open laten, dus snel denken en opschrijven is nodig. Daarna gaan we de creatiefste, beste en meest bizarre ideeën eruit halen en die verder uitwerken.
Succes!