Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen  (gelezen 829540 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

Michelle1983

  • Gast
Reactie #3640 Gepost op: 2 januari 2008, 22:03:01
Het hangt niet af van wie de eigenaar van de auto is, maar van twee zaken die beiden aan bod komen als een auto voor het eerst wordt voorzien van een kenteken.

1. Het Voertuigreglement maakt een onderscheid tussen personenauto's en bedrijfsauto's in artikel 1.1:
Citaat
h. bedrijfsauto: motorrijtuig op vier of meer wielen, niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid, een landbouw- of bosbouwtrekker een motorrijtuig op vier wielen als bedoeld in onderdeel q of een vierwielige bromfiets, en
1. ingericht voor het vervoer van personen, met meer dan acht zitplaatsen, de bestuurderszitplaats niet meegerekend, of
2. ingericht voor het vervoer van goederen, of
3. ingericht voor het uitvoeren van andere werkzaamheden, of  
4. ingericht als kampeerauto;
in ieder geval wordt als bedrijfsauto aangemerkt een voertuig dat blijkens het afgegeven kentekenbewijs als bedrijfsauto is aangeduid;
(...)
at. personenauto: motorrijtuig op vier of meer wielen, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker, een gehandicaptenvoertuig een motorrijtuig op vier wielen als bedoeld in onderdeel q of een vierwielige bromfiets, ingericht voor het vervoer van personen, met niet meer dan acht zitplaatsen, de bestuurderszitplaats niet meegerekend, of een kampeerauto; in ieder geval wordt als personenauto aangemerkt een voertuig dat blijkens het afgegeven kentekenbewijs als personenauto is aangeduid;
Voor zowel personenauto's als bedrijfsauto's kent het Voertuigreglement ook verschillende technische eisen.

2. De Wet op de belasting van personenauto's en motorrijwielen 1992 maakt een onderscheid tussen personenauto's, autobussen, bestelauto's, motorrijtuigen niet ingericht voor het vervoer van personen, met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kg en bromfietsen. Daarvoor zijn nadere criteria uitgewerkt (wat erg uitgebreid om hier te herhalen). Een ambulance kan dus een personenauto zijn, maar ook een bestelauto.

De RDW zal elke keer dat een auto wordt gekeurd, aan de hand van punt 1 en 2 bepalen of sprake is van een bedrijfsauto of van een personenauto. En aan de hand daarvan wordt dan het kentekenbewjs opgemaakt. Het kan dus gebeuren dat een ambulance een bedrijfsauto is in de zin van het Voertuigreglement, maar niet in de zin van de belastingwetgeving en dan zal in principe een kentekenbewijs worden afgegeven als zijnde personenauto.

Bij dit alles speelt overigens ook mee hoe de fabrikant op het homologatiedocument dat nodig is bij de typegoedkeuring de auto heeft omschreven - als personenauto of als bedrijfsauto.


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #3641 Gepost op: 3 januari 2008, 13:11:33
Ja dat is een hele goede vraag, dat vroeg ik me ook al af.

Iemand antwoord?

dit voertuig heeft inderdaad een bedrijfswagen kenteken gekregen
het enigste verschil is dat er nu achterin een sticker op de wand plakt achter de verpleegkundige stoel dat de zitplaats op het bankje geen goedgekeurde zitplaats is tijdens ritten.

waarschijnlijk valt hierdoor het voertuig onder de bedrijfswagen categorie.
ik zal een en ander binnenkort hier visualiseren (ha ha woordenboek gehad voor de kerst...) door wat foto's te plaatsen

met vriendelijke groet
Fast-one

dit schrijt een ambulancechauffeur van Maastricht op het ambulanceforum.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #3642 Gepost op: 4 januari 2008, 19:19:33
Geen wonderfoto, maar de nieuwe 05-117 op de A4 vandeweek richting amsterdam, hij was dus flink verdwaald  ::)



Greetz roy


guest1564

  • Gast
Reactie #3643 Gepost op: 5 januari 2008, 14:46:20
De nieuwe TS 3331 Almelo-Zuid



Foto's © anoniem


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3644 Gepost op: 5 januari 2008, 16:43:06
Zow, nette foto`s O0
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #3645 Gepost op: 5 januari 2008, 21:04:50
Beter dan mijn kwaliteit foto:

Hier zit ik zelf achter het stuur :)


Bart S

  • Gast
Reactie #3646 Gepost op: 5 januari 2008, 22:27:03
Hier zit ik zelf achter het stuur :)

Dat dan weer wel ;D


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #3647 Gepost op: 6 januari 2008, 10:49:23
Mooie voertuigen hoor zeker weten moet alleen HEEL erg wennen aan die rare blauwe bollen op het dak.
Is er al iemand die ze op film heeft staan ben namelijk wel benieuwd naar de licht opbrengst!
ACH & HBT


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #3648 Gepost op: 6 januari 2008, 11:55:33
Ja hoor, let alleen niet op de kwaliteit. Het duurt even voordat blauwblauw aangaat, maar had geen zin om te knippen in het filmpje :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3649 Gepost op: 6 januari 2008, 12:25:21
Mooie voertuigen hoor zeker weten moet alleen HEEL erg wennen aan die rare blauwe bollen op het dak.
Is er al iemand die ze op film heeft staan ben namelijk wel benieuwd naar de licht opbrengst!

Ongeveer het zelfde als de lampen van de 680 ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !