Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen  (gelezen 840625 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

spuit 11

• Gast
Reactie #90 Gepost op: 18 februari 2005, 20:12:35
dat zie ik dus ook  :-\ :(
bij mij zijn nu de kruisjes weg en zie mooie plaatjes :D
gr
Peter

jwpots

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 18 februari 2005, 20:19:08
Ja, bij mij zijn ze ook weer zichtbaar. Zeker een storinkje geweest in de website. :) :D ;D

Niels.

• Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 18 februari 2005, 20:24:39
Ik zie ze ook gewoon

limboke

• Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #93 Gepost op: 18 februari 2005, 20:30:33
ik zie allemaal kruisjes geen foto's

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 18 februari 2005, 20:57:08
Veel moderne voertuigen hebben de revue inmiddels gepasseert.

In Duitsland moeten de voertuigen meestal wat langer mee dan in Nederland. Hier een foto van een voertuig uit ons korps Bischofsheim.

Het is een Mercedes Benz LAF 1113 uit 1984 met een opbouw van Lentner. Hij is destijds gebouwt voor de Kathastrophenschutz des Bundesland Hessen en is sinds februari 2004 bij ons gestationeert. Een voorbouwpomp met een vermogen van nu, 21 jaar oud en gebouwt voor 1600 liter, 2500 Liter/min en heeft ook nog een motorspuit die momenteel 2750 Liter/min brengt. Wanneer en door wat voor een voertuig deze MB wordt vervangen staat in de bekende sterren.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 18 februari 2005, 21:51:40
ik zie allemaal kruisjes geen foto's
dan licht de fout waarschijnlijk bij jou  ???wand bij mij doet hij het wel ;) :)

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #96 Gepost op: 18 februari 2005, 21:56:44
Veel moderne voertuigen hebben de revue inmiddels gepasseert.

In Duitsland moeten de voertuigen meestal wat langer mee dan in Nederland. Hier een foto van een voertuig uit ons korps Bischofsheim.

Het is een Mercedes Benz LAF 1113 uit 1984 met een opbouw van Lentner. Hij is destijds gebouwt voor de Kathastrophenschutz des Bundesland Hessen en is sinds februari 2004 bij ons gestationeert. Een voorbouwpomp met een vermogen van nu, 21 jaar oud en gebouwt voor 1600 liter, 2500 Liter/min en heeft ook nog een motorspuit die momenteel 2750 Liter/min brengt. Wanneer en door wat voor een voertuig deze MB wordt vervangen staat in de bekende sterren.

Ziet er nog goed uit dat voertuig,  een verzamelaar en menig brandweerman zou er nog wild van worden  :o :o ;)

Maar hoe komt het dan dat brandweervoertuig in Duitsland veel langer meemoeten dan in Nederland??
Hebben ze in Duitsland niet dat een voertuig na een X aantal dienstjaren een voertuig vervangen moet worden??  ??? ???

Groeten Robert van Zadelhof
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Rene112

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 19 februari 2005, 15:38:59
Even een paar (niet alledaagse) voertuigen op Mercedes-Benz chassis.

De 669 van Den Helder (post Julianadorp) is een schuimblusvoertuig uit 1987. De opbouw is van Saval-Kronenburg. Dit voertuig was eerst in gebruik bij de bedrijfsbrandweer van de NAM.

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 19 februari 2005, 15:39:34
Ziet er nog goed uit dat voertuig,  een verzamelaar en menig brandweerman zou er nog wild van worden  :o :o ;)

Maar hoe komt het dan dat brandweervoertuig in Duitsland veel langer meemoeten dan in Nederland??
Hebben ze in Duitsland niet dat een voertuig na een X aantal dienstjaren een voertuig vervangen moet worden??  ??? ???

Groeten Robert van Zadelhof

Er is zelfs al een goed bod uitgebracht. Dan zal hij hoogswaarschijnlijk ergen een tweede leven als Blusvoertuig beginnen. Men vind nog veel van deze 'Kurzhauber' in Duitsland.

Waarom in Duitsland de voertuigen langer meemoeten weet ik niet, maa het is zo dat wij nog 2 voertuigen hebben die ouder zijn als 20 jaar. De andere, een TLF 16, wordt wel binnenkort, 2006??, vervangen.

Rene112

• Gast
Reactie #99 Gepost op: 19 februari 2005, 15:44:28
De brandweer van Harenkarspel (post Warmenhuizen) gebruikt deze Mercedes-Benz 310 nog als PM met het roepnummer 580. Het bouwjaar is 1990. Oorspronkelijk was ook het hulpverleningsgereedschap in dit voertuig ingebouwd, maar dit zit tegenwoordig op de tankautospuit.

Er zijn niet zo heel veel van deze Mercedes-Benz bestelbussen waar een rolluik in is gebouwd.