Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen  (gelezen 830756 keer)

0 gebruikers (en 65 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1000 Gepost op: 5 maart 2006, 13:58:56
Mooie foto's van mooie voertuigen :)

Bijzonder, zo'n ladderwagen met crewcab. Rukt deze wagen ook uit met een bemanning van meer dan 2 pers.?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #1001 Gepost op: 5 maart 2006, 15:03:08
Maarten

zover ik weet, rukt deze met een bemanning van twee man uit. trouwens deze wagen heeft een opknapbeurt gehad en is daarbij veranderd. normaal heeft deze een redkorf die men aan het uiteinde van de ladder hangt. maar deze heeft een vast gemonteerde redkorf die naar voren is gericht en niet zo als de meeste over de ladder heen valt.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #1002 Gepost op: 5 maart 2006, 15:06:05
de ladder wagen van rijssen rukt, als deze alleen word ingezet, met volle cabine uit... bijvoorbeeld voor bijstand van dierenambu of buurkorps.. bij een melding van woningbrand binnen eigen gemeente, waar ook een eigen ts heen gaat, zit er 2 man in tenzij er voldoende opkomst is, soort overbezetting, dan kunne ze uiteraad mee


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1003 Gepost op: 5 maart 2006, 15:59:07
Ok bedankt, dat zie je niet vaak. Er zijn dan ook niet zoveel ladderwagens met crewcab natuurlijk ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rene112

  • Gast
Reactie #1004 Gepost op: 5 maart 2006, 16:33:59
trouwens deze wagen heeft een opknapbeurt gehad en is daarbij veranderd. normaal heeft deze een redkorf die men aan het uiteinde van de ladder hangt. maar deze heeft een vast gemonteerde redkorf die naar voren is gericht en niet zo als de meeste over de ladder heen valt.

Weet je het zeker Louis?  ;)

Volgens mij is dit de standaard "staande" redkorf van Metz die gebruikelijk was bij bouwjaren van rond 1977....
In de praktijk werden deze bakjes meestal onder het ladderpakket (boven het platform) gehangen en ter plaatse pas aan de ladder gemonteerd. Maar je kan er (in principe) ook zo mee rijden.

De hangende korf uit dit tijd is volgens mij van de Magirus ladders....

Zelf heb ik in Heemskerk de ladderopleiding gehad op zo'n vergelijkbare Metz ladder, vandaar  ;D :D

groeten,
René de Caluwé


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #1005 Gepost op: 5 maart 2006, 17:04:03
mercedes sprinter te baexem



jwpots

  • Gast
Reactie #1006 Gepost op: 5 maart 2006, 17:08:19
Weet je het zeker Louis?  ;)

Volgens mij is dit de standaard "staande" redkorf van Metz die gebruikelijk was bij bouwjaren van rond 1977....
In de praktijk werden deze bakjes meestal onder het ladderpakket (boven het platform) gehangen en ter plaatse pas aan de ladder gemonteerd. Maar je kan er (in principe) ook zo mee rijden.

De hangende korf uit dit tijd is volgens mij van de Magirus ladders....

Zelf heb ik in Heemskerk de ladderopleiding gehad op zo'n vergelijkbare Metz ladder, vandaar  ;D :D

groeten,
René de Caluwé
In zijn Roosendaalse tijd hing de korf onder het ladderpakket tussen de draaibok en de kabine.



Groet Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #1007 Gepost op: 5 maart 2006, 20:32:12
Weet je het zeker Louis?  ;)

Volgens mij is dit de standaard "staande" redkorf van Metz die gebruikelijk was bij bouwjaren van rond 1977....
In de praktijk werden deze bakjes meestal onder het ladderpakket (boven het platform) gehangen en ter plaatse pas aan de ladder gemonteerd. Maar je kan er (in principe) ook zo mee rijden.

De hangende korf uit dit tijd is volgens mij van de Magirus ladders....

Zelf heb ik in Heemskerk de ladderopleiding gehad op zo'n vergelijkbare Metz ladder, vandaar  ;D :D

groeten,
René de Caluwé

Je heb gelijk Rene :-[
ik was zeker nog bezig met dat Magirus systeem, waar ik van de week meebezig ben geweest. :-\
ben hopelijk nu weer bij de les. ;D
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


N9213Q

  • Gast
Reactie #1008 Gepost op: 5 maart 2006, 21:48:17
Een aparte uitsnede deze keer:  :P



Bommie

  • Gast
Reactie #1009 Gepost op: 5 maart 2006, 22:01:54
Mooie wagen zeg :D :D :o ;)