Stichting Landelijke SOS Alarm Hulpdienst en 112app

Auteur Topic: Stichting Landelijke SOS Alarm Hulpdienst en 112app  (gelezen 57164 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Achterkamp

• Operator
  • Forum gebruiker
  • Bedrijfs en vrijwillig EHBO-er met passie
Reactie #240 Gepost op: 11 mei 2015, 08:59:18
Citaat van: jelte link=msg=1349550 date=1431325696
Ja en daarom bedachten de makers deze app zodat de mensen die wel de tijd nemen en willen helpen snel ter plaatse zijn. Jammer dat het niet werkt want ik zie toch wel mogelijkheden maar dan moet er echt wel gericht gealarmeerd worden door de meldkamer want die hebben inzicht of het nodig of wenselijk is dat er EHBOers ter plaatse gaan.
Laat de 1-1-2 alarmering a.u.b. buiten de app om lopen. Gaat sneller en uitvragen door centralist is vele malen beter dan een "alarmknop".
Een app is alleen bruikbaar, leuk en grappig om vooraf iets van te leren.
Velen willen wel helpen, een enkeling doet dat ook echt.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #241 Gepost op: 11 mei 2015, 10:27:55
Ja daar heb je gelijk in zolang de meldkamers niets weten van deze app gewoon op reguliere manier alarmeren.

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 11 mei 2015, 16:25:35
Het is een heel nobel idee hoor, laat dat voorop staan. Maar dan anders. Dan in samenwerking met de Rijksoverheid, afgestemd op meldkamersystemen. Hoe fantastisch zou het zijn als je alleen hoeft aan te klikken wat je nodig hebt, en dat je exacte locatie automatisch wordt meegezonden naar de meldkamer, en je direct bij de Meldkamer van het betreffende discipline uitkomt. En hoe mooi zou het niet zijn dat je ná contact met de meldkamer het incident, tijdens het aanrijden, kan updaten met foto's of nieuwe aantallen slachtoffers.

Toen ik dit in het nieuws hoorde was ik echt in de veronderstelling dat deze app iets dergelijks doet én dat het bij de overheid vandaan komt. Ik dacht "Ah, het is als een A2 melding. Ik klik een reanimatie aan, ik wordt meteen doorverbonden met de MKA en ondertussen is de Ambu al onderweg naar mijn exacte locatie". Het ging immers om een 112-app. Maar toen ik de app vol verwachting gedownload had en ik zag hoe amateuristisch het er uit zag ben ik toch wat verder gaan lezen. En wat blijkt, het is niet wat ik er van had verwacht.

Ik ga het in ieder geval niet gebruiken.

En mócht er een dergelijke app komen (ik stem voor), zorg dan in ieder geval dat bij gebruik van die app IEDEREEN die geen data abonnement heeft automatisch tijdelijk toegang krijgt tot ten minste het 3G netwerk. Net zoals je altijd 112 kunt bellen.

SOS ALARM

• Gast
Reactie #243 Gepost op: 19 mei 2015, 19:27:50
U heeft recent aandacht besteed aan de introductie van de Nationale SOS ALARM App. Onze dank hiervoor! Het is belangrijk dat Nederland geïnformeerd is over deze app.
Helaas ontstond er bij de introductie van de SOS ALARM App enige onduidelijkheid over de aard en het doel van de app.

Na overleg met het Ministerie van Veiligheid en Justitie, verwijzen wij u door naar bijgaande toelichting. Hier staat onder andere beschreven dat de app - geen technische koppeling nodig heeft met 112 om informatie beschikbaar te maken en hoe dit werkt.

Wij vinden het belangrijk dat iedereen hierover juist geïnformeerd is.

Heeft u nog andere vragen dan verwijzen wij u door naar de Q&A met vragen en antwoorden. Deze is ook te bereiken via de FAQ pagina op www.helplevensredden.nl.

Indien u persoonlijk contact wenst voor aanvullende vragen dan is dit mogelijk via: 06 - 46 94 54 95 of pers@helplevensredden.nl

Met vriendelijke groet,

Stichting Landelijke SOS ALARM Hulpdienst

SOS ALARM

• Gast
Reactie #244 Gepost op: 19 mei 2015, 20:04:32
U heeft recent aandacht besteed aan de introductie van de Nationale SOS ALARM App. Onze dank hiervoor! Het is belangrijk dat Nederland geïnformeerd is over deze app.
Helaas ontstond er bij de introductie van de SOS ALARM App enige onduidelijkheid over de aard en het doel van de app. Na overleg met het Ministerie van Veiligheid en Justitie, verwijzen wij u door naar bijgaande toelichting. (http://www.helplevensredden.nl/faq-sos/statement-sos-alarm-hulpdienst.html#.VVt6x6bC_Sw)
Hier staat onder andere beschreven dat de app - geen technische koppeling nodig heeft met 112 om informatie beschikbaar te maken en hoe dit werkt.
Wij vinden het belangrijk dat iedereen hierover juist geïnformeerd is.
Met vriendelijke groet,
Stichting Landelijke SOS ALARM Hulpdienst

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #245 Gepost op: 19 mei 2015, 20:21:15
Welkom op het forum. Mogelijk kan u ook een reactie plaatsen op de kritieken welke hier genoemd worden, want er zijn nogal wat kanttekeningen bij deze app.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Reactie #246 Gepost op: 19 mei 2015, 20:28:07
Ook de toelichting in je link is meer dan zorgwekkend!!! Beweren dat er snel professionele hulp komt, maar die moet je volgens de toelichting, nog alarmeren na dat je de melding via de app doet??? Gaan er eerst kostbare minuten verloren omdat je staat te kloten met een app voordat er een 112 melding uit gaat...... 98uiye
1:87 modelletjes:  

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #247 Gepost op: 20 mei 2015, 19:48:20
rondemilde @rondemilde
Boeiend. Dit scherm geeft de SOS alarm app onder de tab bijzondere nummers bij nood. Bizar ! pic.twitter.com/5WuPKXAVw5
1:20pm · 16 May 2015 · iOS

Sorry hoor maar met zulke reclame kan je die app natuurlijk niet serieus nemen als dit op een tabblad verschijnt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #248 Gepost op: 8 september 2016, 10:32:25
Citaat van: nieuwsbrief Hartveiligwonen
Overname landelijke SOS ALARM hulpdienst door HVW
Vanaf 1 juli heeft HartveiligWonen de landelijke SOS ALARM hulpdienst overgenomen.
Het doel van deze overname is om de alarmering van burgerhulpverleners te versterken. Burgerhulpverleners van SOS Alarm worden daarbij actief benaderd of zij ingezet willen worden in de systematiek van HartveiligWonen en worden bij akkoord in onze database opgenomen.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #249 Gepost op: 8 september 2016, 12:17:44
Citaat van: RAdeR link=msg=1446352 date=1473323545

klinkt als exit SOS alarmhulpdienst en overname van de database van vrijwilligers.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.