Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 397069 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1000 Gepost op: 22 september 2014, 19:20:41

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1001 Gepost op: 22 september 2014, 23:47:36
Gelukkig heeft de brandweerwagen een flinke bumper waarmee ze kunnen duwen en zijn de auto's van de politie wat minder van plastic als hier 98uiye
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1002 Gepost op: 22 september 2014, 23:57:03
Soms is dit in Nederland helaas ook nodig. Schaam mij weer diep als ik weer een foto zie van een politieauto die aan alle kanten omringt wordt door slangen en dus gewoon in de weg stond. Gelukkig parkeren de meeste dienders hun voertuig daarom net iets verderop zodat de brandweer ruimte heeft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1003 Gepost op: 23 september 2014, 07:27:39
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1297552 date=1411422456
Gelukkig heeft de brandweerwagen een flinke bumper waarmee ze kunnen duwen en zijn de auto's van de politie wat minder van plastic als hier 98uiye

Het is overigens niet alleen een zaak van flinke bumpers etc. Een Amerikaan schroomt niet om schade aan het eigen materieel te maken en daarbij ook heel ver te gaan als dat nodig/noodzakelijk is om de opgedragen taak goed uit te voeren.

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #1004 Gepost op: 23 september 2014, 07:35:54
Citaat van: DiNozzo link=msg=1297556 date=1411423023
Soms is dit in Nederland helaas ook nodig. Schaam mij weer diep als ik weer een foto zie van een politieauto die aan alle kanten omringt wordt door slangen en dus gewoon in de weg stond. Gelukkig parkeren de meeste dienders hun voertuig daarom net iets verderop zodat de brandweer ruimte heeft.

De "parkeerdiscipline" bij calamiteiten is soms ver te zoeken en zeker niet alleen bij de politie.
Ook overige hulpdiensten waaronder de brandweer met personenwagens, busjes etc. rijden soms wel erg ver door in de richting van de calamiteit.

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #1005 Gepost op: 23 september 2014, 10:52:37
Citaat van: DiNozzo link=msg=1297556 date=1411423023

In een aantal gevallen is de politie als eerste ter plaatse, moeten zij bijvoorbeeld eerst uitzoeken waar de brand etc. precies is of zetten zij zich in eerste instantie in voor de hulp aan de bewoners.(Om nog maar even niet te spreken over de verschillende geslaagde reddingspogingen door agenten.)
Dat de politieauto dan in een later/volgend stadium in de weg staat is soms niet zo verwonderlijk en ook wel te begrijpen.

brwzav

• Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
Reactie #1006 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:07:07
http://www.youtube.com/watch?v=NsySqhbPqqQ
http://www.youtube.com/watch?v=BhZNX1eUvAc
http://www.youtube.com/watch?v=_PkuPM6v-lU
één van de weinige volledige LED uitgeruste interventiewagens van de zone Brussel Hoofdstad.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1007 Gepost op: 6 oktober 2014, 01:45:36
Onboard op de ambulance in Brazilië:

http://www.zie.nl/video/54kzbnvfl3cs
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel