Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 397008 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 29 januari 2012, 23:43:50
Lijkt inderdaad op een defecte spatlap. als je het van achteraf bekijkt..
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw

busfoto.nl

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #121 Gepost op: 1 februari 2012, 15:54:45
Nou wordt er soms geklaagd over de rijstijl van sommige Nederlande automobilisten bij nadering van een voorrangsvoertuig, maar wat ik een paar dagen geleden voor mijn lens kreeg in Parijs sloeg wel zo'n beetje alles.

Ambulance Paris blocked by crazy driver (2012)

Vider

• Forum gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 1 februari 2012, 18:33:02
Wat voor straf kan iemand hiervoor in Nederland krijgen? Valt dit onder  art. 5?
Wat mij betreft rijbewijs en auto inleveren voor een hele lange tijd..
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 1 februari 2012, 20:38:32
Wat voor straf kan iemand hiervoor in Nederland krijgen? Valt dit onder  art. 5?
Wat mij betreft rijbewijs en auto inleveren voor een hele lange tijd..

Artikel 5 is niet zo zeer een optie, want welk verkeer brengt hij in gevaar?
Ik zeg eerder gewoon een bonnetje voor:

R 486 als weggebruiker een voorrangsvoertuig niet voor laten gaan    € 220,-

Waarom dat overigens geen 'asociale' overtreding is geworden waar € 340,- voor staat weet ik ook niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #124 Gepost op: 2 februari 2012, 01:31:05
Artikel 5 is niet zo zeer een optie, want welk verkeer brengt hij in gevaar?
Ik zeg eerder gewoon een bonnetje voor:

R 486 als weggebruiker een voorrangsvoertuig niet voor laten gaan    € 220,-

Waarom dat overigens geen 'asociale' overtreding is geworden waar € 340,- voor staat weet ik ook niet.

Ehm, misschien flauw om aan te geven. Maar ik speel even de advocaat van de duivel.

"Ik zie een jonge vrouw voor het zebrapad staan die wil oversteken".
OvJ "ja, maar er staat een voorrangsvoertuig met OGS achter u"
"Ik had de muziek opstaan en toen ik voor de kruizing in mijn spiegels keek zag ik hem niet"

Deze meneer heeft alles mee voor een redelijek twijfel.
Echter waneer de ambulance een BOA zou hebben om deze menzen te kunnen beboeten denk ik dat deze dingen steeds minder snel zullen voorkomen.

Zoals ik in bijna alle gelijkende topics al roep :"Het is niet de boete, maar de pakkans die verandering zal teweeg brengen".
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #125 Gepost op: 2 februari 2012, 02:12:33
"Ik zie een jonge vrouw voor het zebrapad staan die wil oversteken".
OvJ "ja, maar er staat een voorrangsvoertuig met OGS achter u"
"Ik had de muziek opstaan en toen ik voor de kruizing in mijn spiegels keek zag ik hem niet"
Dan is de jonge vrouw dus 'schuldig' aan het niet voorrang verlenen aan het voorrangsvoertuig. Zij zorgt er immers dat iemand die het vrv wel mogelijk voorrang wil verlenen dit niet kan doen.

Zoals ik in bijna alle gelijkende topics al roep :"Het is niet de boete, maar de pakkans die verandering zal teweeg brengen".
Zonder twijfel.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #126 Gepost op: 2 februari 2012, 02:19:55
Dan is de jonge vrouw dus 'schuldig' aan het niet voorrang verlenen aan het voorrangsvoertuig. Zij zorgt er immers dat iemand die het vrv wel mogelijk voorrang wil verlenen dit niet kan doen.
Zonder twijfel.

Ken jij een voetganger die het eigenlijk opvalt dat er OGS staat als men voorrang verleent krijgt?

Ik bedoel al zou je 200db aan geluid hebben danog denken de meeste voetgangers dat je hen niet bedoeld.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 2 februari 2012, 10:51:39
Ken jij een voetganger die het eigenlijk opvalt dat er OGS staat als men voorrang verleent krijgt?

Ik bedoel al zou je 200db aan geluid hebben danog denken de meeste voetgangers dat je hen niet bedoeld.

Samen met de fietsers :-\

Vider

• Forum gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 2 februari 2012, 18:39:19
Zonder twijfel.

Sorry, maar op het moment van stilstaan, totdat de vrouw bij de oversteekplaats is duurt dit 7 seconden, dus meer als 10 meter van de oversteekplaats af. Niet overtuigend met evt. film als bewijs.

sylvester1986

• Gast