Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 397076 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #290 Gepost op: 10 mei 2012, 21:23:35
Inderdaad, normaal gezien gebruiken ze daar voor patrouillewagens.

Ik doel eigenlijk meer op de manier hoe men de begeleiding doet. Als ik in Amsterdam(mijn regio) zo een ambu ga begeleiden op de motor, zullen mijn collega's mij heel snel wegsturen.

In principe doen wij een begeleiding altijd met z'n drieën(ideaal plaatje). Dan heb je 1 cdt en 2 spitsers. Er komt niemand achter de ambu terecht, tenzij je er nog een staartrijder bij heb.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #291 Gepost op: 10 mei 2012, 21:31:19
Ik doel eigenlijk meer op de manier hoe men de begeleiding doet. Als ik in Amsterdam(mijn regio) zo een ambu ga begeleiden op de motor, zullen mijn collega's mij heel snel wegsturen.

In principe doen wij een begeleiding altijd met z'n drieën(ideaal plaatje). Dan heb je 1 cdt en 2 spitsers. Er komt niemand achter de ambu terecht, tenzij je er nog een staartrijder bij heb.

Begeleidingen in België zijn dramatisch als je het vergelijkt met Nederland. Heb ook de indruk dat ze daar ook niet getraind worden in begeleidingen. Heb zelf ook onder begeleiding gereden in België, en het was tenenkrommend :-X


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #292 Gepost op: 11 mei 2012, 07:57:26
Heb zelf het idee dat alles een beetje een ongeregelde chaos is in België..
Als je ook zie hoe de ambulancedienst daar in elkaar zit.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #293 Gepost op: 11 mei 2012, 08:29:09
Misschien heeft dit te maken met de relatief zelden voorkomende ambu-begeleiding in België (sowieso heb ik de indruk dat dit een in NL vrij goed ontwikkelde gebeurtenis is, maar in andere landen zie ik het zelden of nooit, in München nog nooit bijvoorbeeld en ik woon er toch al meer dan 20 jaar  98uiye).
Hoe zit dat met andere soorten begeleidingen, bijvoorbeeld VIP-begeleidingen? Moeten toch in Brussel redelijk vaak voorkomen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #294 Gepost op: 11 mei 2012, 16:30:56
Misschien heeft dit te maken met de relatief zelden voorkomende ambu-begeleiding in België (sowieso heb ik de indruk dat dit een in NL vrij goed ontwikkelde gebeurtenis is, maar in andere landen zie ik het zelden of nooit, in München nog nooit bijvoorbeeld en ik woon er toch al meer dan 20 jaar  98uiye).
Hoe zit dat met andere soorten begeleidingen, bijvoorbeeld VIP-begeleidingen? Moeten toch in Brussel redelijk vaak voorkomen.
Klopt hier in België komen die soorten van begeleidingen niet vaak voor.
En als die er dan zijn dat is of te wel voor een crimineel (zodat die niet zou ontsnappen) of als een belangrijk persoon ( minister,koning,..)gewond is.


sylvester1986

  • Gast


sylvester1986

  • Gast


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #297 Gepost op: 11 mei 2012, 20:29:52
Met een FedSig Vision SLR  098uo
Peugeot 4007 de la Croix Rouge + SPVL 281 // Red Cross Car
code3paris

Witte flitsers vervangen door amber en je hebt een prachtige balk!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #298 Gepost op: 11 mei 2012, 20:41:52
Witte flitsers vervangen door amber en je hebt een prachtige balk!

De Vision SLR is meerkleurig en dat is dus niet nodig  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #299 Gepost op: 12 mei 2012, 14:02:09