Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 582284 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

roy65

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
    • mijn kanaal op youtube
Reactie #1120 Gepost op: 13 oktober 2010, 17:17:54
PRIO 1 SV502 HA521 CE531 HW651 LP501 VA501 SO901 ABENGOA BIONERGY MERWEDEWEG 10 EUROPOORT ROTTERDAM INDUSTRIEBRAND MIDDEL BRAND JA  http://www.youtube.com/watch?v=e4-K253bCbQ


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #1121 Gepost op: 16 oktober 2010, 11:05:44




Soort voertuig: Hoogwerker
Merk voertuig: MAN MAN TGS18.400BLF
Roepnummer: 5451
Korps: Hellendoorn
Regio: Twente
Bijzonderheden: -


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1122 Gepost op: 18 oktober 2010, 09:44:44


Soort voertuig: Hoogwerker
Merk voertuig: Volvo FM
Roepnummer: 25-352
Korps: Lelystad
Regio: Flevoland
Bijzonderheden:
Brandweer Papendrecht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1123 Gepost op: 18 oktober 2010, 22:39:32


Dienst: Brandweer Haaglanden
Standplaats: Den Haag Centrum
Roepnummer: 15-7850
Soort voertuig: Hoogwerker 32m
Merk & type: Volvo FM 9.380 (6x2)
Opbouw: Kenbri - Bronto
Bijzonderheden:
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1124 Gepost op: 5 november 2010, 13:55:31
Nog een vraag over de hoogwerkers van Den Haag.

Waarom is er gekozen voor een brancardsteun op de korf en er niet in?

Zie de inzet van de HW Schevingen op regio15.nl



http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12-hulpverlening/4951-eerste-inzet-nieuwe-hoogwerker-scheveningen


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #1125 Gepost op: 5 november 2010, 16:57:26
Shave,

brancard steun kan zowel op de bodem van de korf als op de korf gemonteerd worden. Omdat de korf maar 45 gr kan zwenken en je in smalle straten dus nooit de korf evenwijdig voor het raam kunt krijgen is het dan makkelijker om de brancardsteun op de korf te maken. Daar kan hij namelijk wel 360 gr draaien en dus haaks op het raam gebracht worden. En dus ook hier zo uitgevoerd.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1126 Gepost op: 5 november 2010, 19:38:09
En Tower Ladder hoe bevalt de nieuwe HW (tot nu toe) ?
Wat zijn je voors en tegens?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #1127 Gepost op: 5 november 2010, 20:05:16
Hij doet het, en heeft weinig storingen eigenlijk geen, behalve veroorzaakt door "bedieningsfouten".
Maar voertuig is te te lang, en vooral te breed. In ons verzorgingsgebied veel te veel straten waar we grote problemen zullen krijgen met het indraaien van de straten. En als we er dan eenmaal zijn moeten we maar hopen dat we kunnen afstempelen. Vaak is het zo krap dat zelfs de deuren van de cabine van de TS niet open kunnen om uit te stappen. Persoonlijk liever een smaller en korter redvoertuig gehad. Maximale werkhoogte 20-22 m. Veel meer heb je bij ons niet nodig.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1128 Gepost op: 5 november 2010, 20:10:01
Wat Brandweer Amsterdam doet heb ik meer gevoel bij. Een combi van 24 en 32 meter autoladders (Magirus).
Maarja de "managers" bedenken deze zaken voor Haaglanden en vervolgens zit je als werkvloer met de gebakken peren. ::)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1129 Gepost op: 6 november 2010, 12:25:01
Hij doet het, en heeft weinig storingen eigenlijk geen, behalve veroorzaakt door "bedieningsfouten".
Maar voertuig is te te lang, en vooral te breed. In ons verzorgingsgebied veel te veel straten waar we grote problemen zullen krijgen met het indraaien van de straten. En als we er dan eenmaal zijn moeten we maar hopen dat we kunnen afstempelen. Vaak is het zo krap dat zelfs de deuren van de cabine van de TS niet open kunnen om uit te stappen. Persoonlijk liever een smaller en korter redvoertuig gehad. Maximale werkhoogte 20-22 m. Veel meer heb je bij ons niet nodig.


Dat is ook een van de redenen waarom hier voor de binnenstad ook een AL staat. De hoogwerker die wij hebben gaat voor bijstand naar omliggende gemeenten en als blusplatform mee.

Shave,

brancard steun kan zowel op de bodem van de korf als op de korf gemonteerd worden. Omdat de korf maar 45 gr kan zwenken en je in smalle straten dus nooit de korf evenwijdig voor het raam kunt krijgen is het dan makkelijker om de brancardsteun op de korf te maken. Daar kan hij namelijk wel 360 gr draaien en dus haaks op het raam gebracht worden. En dus ook hier zo uitgevoerd.


Duidelijk verhaal Tower-ladder.