Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 565946 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1650 Gepost op: 2 januari 2016, 14:59:18
Denk dat Waalwijk een van de eerste is die word vervangen. Staat meer buitendienst dan indienst


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,366
Reactie #1651 Gepost op: 2 januari 2016, 15:22:30
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1396392 date=1451740270
Het is niet zozeer kiezen, maar een aanbestedingsprocedure starten met een programma van eisen waar het voertuig aan moet voldoen.
En nadat de offertes binnen zijn is het punten tellen en degene met de hoogste punten is dan de leverancier welke het beste aan de eisen voldoet.
Het basisconcept van dit voertuig tijd al in MWB in de vorm van de SCANIA hoogwerker met Bronto opbouw van Tilburg de 20-6752.
In feite kun je het ook zo zien dat het erg vreemd is dat ze tussendoor een Hilton op VOLVO chassis hebben gekocht.
Die Hiltons zijn een kavel van 3, 20-1151 van Moerdijk-haven, 20-3151 van Breda en 20-5351 van Oosterhout.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1652 Gepost op: 3 januari 2016, 11:27:25
Hilton was wel in de race voor dit nieuwe kavel.
Echter laat/liet Hilton veel deelcomponenten bij Plastisol bouwen.
Het podium van de hoogwerkers komt van Plastisol.
En Plastisol is zoals bekend failliet.

Verder is er bij de Volvo nogal wat gedoe geweest met de aandrijving tussen de pto en de hydraulische pomp. Wellicht dat dat ook heeft meegespeeld.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1653 Gepost op: 4 januari 2016, 20:12:38
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1396392 date=1451740270
Het is niet zozeer kiezen, maar een aanbestedingsprocedure starten met een programma van eisen waar het voertuig aan moet voldoen.
En nadat de offertes binnen zijn is het punten tellen en degene met de hoogste punten is dan de leverancier welke het beste aan de eisen voldoet.
Het basisconcept van dit voertuig tijd al in MWB in de vorm van de SCANIA hoogwerker met Bronto opbouw van Tilburg de 20-6752.
In feite kun je het ook zo zien dat het erg vreemd is dat ze tussendoor een Hilton op VOLVO chassis hebben gekocht.

Bedankt voor de uitleg! Zoals je zegt inderdaad raar dat ze tussendoor Volvo en Hilton hebben gekozen. Naar mijn weten is Bronto ook een betere opbouwer dus ben benieuwd. Weet iemand trouwens waar in de nieuwe roepnummers kan vinden van MWB?


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1654 Gepost op: 4 januari 2016, 20:20:54
Citaat van: Bernt link=msg=1396398 date=1451743158
Denk dat Waalwijk een van de eerste is die word vervangen. Staat meer buitendienst dan indienst

Dan lijkt het mij het meest logisch dat de AL van Etten-Leur als laatste vervangen word, aangezien deze minder problemen heeft dan waalwijk, niet beroeps is en minder uitrukt dan de andere hoogwerkers. Verder kunnen ook de HW's van Breda en Roosendaal zeer snel in Etten-Leur aanwezig zijn


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #1655 Gepost op: 6 januari 2016, 14:25:52
Citaat van: braboz link=msg=1397084 date=1451935254
Dan lijkt het mij het meest logisch dat de AL van Etten-Leur als laatste vervangen word, aangezien deze minder problemen heeft dan waalwijk, niet beroeps is en minder uitrukt dan de andere hoogwerkers. Verder kunnen ook de HW's van Breda en Roosendaal zeer snel in Etten-Leur aanwezig zijn
Dat Etten-Leur minder uitrukt met de AL is schijn. Hij staat redelijk vaak in Breda om de hilton-volvo te vervangen. Het nummerloze reserve HW van hilton staat geregeld in Oosterhout.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1656 Gepost op: 6 januari 2016, 17:01:37
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1397607 date=1452086752
Dat Etten-Leur minder uitrukt met de AL is schijn. Hij staat redelijk vaak in Breda om de hilton-volvo te vervangen. Het nummerloze reserve HW van hilton staat geregeld in Oosterhout.

ja maar het voertuig heeft niet zo vee uitrukken vanaf Etten-Leur zelf, maar als ik het zo hoor ben ik bang dat de Hiltons het niet zo bijzonder lang vol gaan houden, de HW's van Bergen op Zoom, Roosendaal en Tilburg Centrum hebben minder problemen volgens mij.

Ik zag 1 januari dat de Hoogwerker van Moerdijk-Haven naar een melding in Dinteloord moest terwijl de Hoogwerkers van Roosendaal en Bergen op Zoom gewoon in dienst waren en beschikbaar waren. Bij mijn weten mag de HW van Moerdijk-Haven alleen meldingen rijden de directe omgeving van de haven, Dinteloord is niet echt de directe omgeving van de haven en de HW's van Bergen op Zoom en Roosendaal rijden normaal altijd aan naar meldingen in Dinteloord. Weet iemand hier meer over? wat de HW van Moerdijk daar deed?


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1657 Gepost op: 6 januari 2016, 18:12:58
Citaat van: braboz link=msg=1397681 date=1452096097
ja maar het voertuig heeft niet zo vee uitrukken vanaf Etten-Leur zelf, maar als ik het zo hoor ben ik bang dat de Hiltons het niet zo bijzonder lang vol gaan houden, de HW's van Bergen op Zoom, Roosendaal en Tilburg Centrum hebben minder problemen volgens mij.

Ik zag 1 januari dat de Hoogwerker van Moerdijk-Haven naar een melding in Dinteloord moest terwijl de Hoogwerkers van Roosendaal en Bergen op Zoom gewoon in dienst waren en beschikbaar waren. Bij mijn weten mag de HW van Moerdijk-Haven alleen meldingen rijden de directe omgeving van de haven, Dinteloord is niet echt de directe omgeving van de haven en de HW's van Bergen op Zoom en Roosendaal rijden normaal altijd aan naar meldingen in Dinteloord. Weet iemand hier meer over? wat de HW van Moerdijk daar deed?
Alleen HW Moerdijk-Haven mag regio-breed worden ingezet O0


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #1658 Gepost op: 6 januari 2016, 23:19:03
Citaat van: braboz link=msg=1397681 date=1452096097
ja maar het voertuig heeft niet zo vee uitrukken vanaf Etten-Leur zelf
Als hij steeds in Breda de HW vervangt dan staat hij in Etten-Leur als 5551 buitendienst. Dan kan hij daar ook niet uitrukken.

Citaat van: braboz link=msg=1397681 date=1452096097
Ik zag 1 januari dat de Hoogwerker van Moerdijk-Haven naar een melding in Dinteloord moest terwijl de Hoogwerkers van Roosendaal en Bergen op Zoom gewoon in dienst waren en beschikbaar waren.
Al eens eerder uitgelegd op het forum de HW's van Roosendaal en Bergen op Zoom hebben een lagere inzet snelheid. Moerdijk-haven is sneller ter plaatse.

Citaat van: Bernt link=msg=1397696 date=1452100378
Alleen HW Moerdijk-Haven mag regio-breed worden ingezet O0
Gisteren is de 2231 ingezet in Klundert.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,366
Reactie #1659 Gepost op: 7 januari 2016, 11:17:31
Kan de melding in Klundert niet terugvinden op p2000, zal wel via c2000 gegaan zijn...