Optische en geluidssignalen lanceervoertuigen en Kust Hulpverlenings Voertuig (KHV) van de KNRM

Auteur Topic: Optische en geluidssignalen lanceervoertuigen en Kust Hulpverlenings Voertuig (KHV) van de KNRM  (gelezen 29134 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
War vindt jij dat ze dan zouden moeten doen?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Op het hoofdkantoor een discussie voeren of ze dit willen en dan in gesprek met Den Haag om dit mogelijk te maken. De KNRM heeft genoeg invloed om dit voor elkaar te krijgen als ze dit willen.

9910001
9910001


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Op het hoofdkantoor een discussie voeren of ze dit willen en dan in gesprek met Den Haag om dit mogelijk te maken. De KNRM heeft genoeg invloed om dit voor elkaar te krijgen als ze dit willen.

9910001
"een discussie voeren of ze dit willen".............of..........."een discussie voeren of het voor de KNRM noodzakelijk is".


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
beide.. maar indien gewenst en noodzakelijk is er genoeg invloed om het te voor elkaar te krijgen. Mijn verwachting is dat er geen behoefte toe is vanuit het hoofdkantoor.

9910001
9910001


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Ik kwam dit filmpje zojuist tegen, blijkbaar wordt in Verenigd Koninkrijk wel gebruikt gemaakt van OGS voor KHV.

R.N.L.I. Emergency Responce call out


guest11765

  • Gast
"een discussie voeren of ze dit willen".............of..........."een discussie voeren of het voor de KNRM noodzakelijk is".

Hoewel de gedachte "hoe meer hulpverlening voor handen is, des te beter" overal leeft, kan je jezelf afvragen wanneer het een keer genoeg is.

Natuurlijk zullen de bemanning van de KHV heel graag blauw willen (OGS zoals jullie het noemen) als ze ergens bij geroepen worden. Maar wanneer houd het op? Er komen nu al KNRM stations bij om overal (ook op het ijselmeer) binnen 30 minuten te plaatsen te zijn. Straks omdat het KHV blauw heeft worden er ook weer hogere verwachtingen neer gelegd.

Dus de vraag blijft, daar waar het KHV nu nagenoeg altijd op tijd ter plaatsen is, is daar blauw nodig op de voertuigen? En daar waar ze niet door het verkeer heen komen, is dat wel de taak voor het KHV? Of zijn daar ook zat andere hulp diensten die kunnen helpen?

Op het moment dat KHV blauw krijgt, komt er wel gelijk een geheel ander verwachtingpatroon op de schouders van de mannen te liggen. En het blijven nog steeds vrijwilligers met een werkgever anders dan de KNRM.
Dus het is idd de vraag of ze blauw WILLEN! En niet of het nodig is.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Hoewel de gedachte "hoe meer hulpverlening voor handen is, des te beter" overal leeft, kan je jezelf afvragen wanneer het een keer genoeg is.

Natuurlijk zullen de bemanning van de KHV heel graag blauw willen (OGS zoals jullie het noemen) als ze ergens bij geroepen worden. Maar wanneer houd het op? Er komen nu al KNRM stations bij om overal (ook op het ijselmeer) binnen 30 minuten te plaatsen te zijn. Straks omdat het KHV blauw heeft worden er ook weer hogere verwachtingen neer gelegd.

Dus de vraag blijft, daar waar het KHV nu nagenoeg altijd op tijd ter plaatsen is, is daar blauw nodig op de voertuigen? En daar waar ze niet door het verkeer heen komen, is dat wel de taak voor het KHV? Of zijn daar ook zat andere hulp diensten die kunnen helpen?

Op het moment dat KHV blauw krijgt, komt er wel gelijk een geheel ander verwachtingpatroon op de schouders van de mannen te liggen. En het blijven nog steeds vrijwilligers met een werkgever anders dan de KNRM.
Dus het is idd de vraag of ze blauw WILLEN! En niet of het nodig is.

Inderdaad waar is de grens.

Momenteel zijn er al op het water particuliere hulpverleners die om wat voor reden dan ook met snelheden van 80-90 km/uur naar de calamiteit toe stuiven,daar waar max. vaarsnelheden zijn van resp. 9/20 km/uur dus tenminste 4x te hard varen ook als er veel andere vaart is. Het risico op aanvaringen/overvaringen met zeer ernstig letzel wordt daardoor aanzienlijk vergroot. Gelukkig hebben we dit op het land nog niet dat men daar waar het 50 km/uur is maar even 200 km/uur gaat worden gereden.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Inderdaad waar is de grens.

Momenteel zijn er al op het water particuliere hulpverleners die om wat voor reden dan ook met snelheden van 80-90 km/uur naar de calamiteit toe stuiven,daar waar max. vaarsnelheden zijn van resp. 9/20 km/uur dus tenminste 4x te hard varen ook als er veel andere vaart is. Het risico op aanvaringen/overvaringen met zeer ernstig letzel wordt daardoor aanzienlijk vergroot. Gelukkig hebben we dit op het land nog niet dat men daar waar het 50 km/uur is maar even 200 km/uur gaat worden gereden.

Des te meer reden om te reguleren, lijkt me. En daar zou OGS dan wel in passen.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Ik kwam dit filmpje zojuist tegen, blijkbaar wordt in Verenigd Koninkrijk wel gebruikt gemaakt van OGS voor KHV.

R.N.L.I. Emergency Responce call out

Hier zie ik de boottrekker met blauwblauw rijden en die toyota welke volgens mij de KHV is juist weer niet.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Je kunt ook redeneren: nog meer blauw op de  weg = nog meer kans op ongevallen en schade......