Het filmpje doet het (bij mij) niet maar het verhaal zoals jij beschrijft is misschien wel zo maar toch zou ik direct naar binnen gaan om de persoon te redden en het vuur naar buiten te jagen ipv naar binnen. Ik heb een hekel aan stralen die door een raam naar binnen worden gespoten terwijl de beste inzet van binnenuit moet plaats vinden.
Zie dat er een youtube film voor in de plaats gezet is bedankt peter:)
Het vuur naar binnen jagen is dus een misverstand. Bij goed gebruik van deze methode gebeurt dit niet. Sterker nog de temperatuur, en dus de omgeving van een slachtoffer, dalen op de hele verdieping. Zelfs bij een kelder inzet is het getest en daar kome ook geen extreme hitte de trap op. Je moet er natuurlijk wel voor waken dat de stoom (hitte) weg kan. Daarom een gebonde straal naar binnen er blijft genoeg ruimte over voor de stoom en hitte om te verdwijnen.
Maar waarom heb je een hekel aan stralen die van buiten door een raam gespoten worden? Het KAN een onderdeel zijn van de hele offensieve brandbestrijding dus ik kan de "hekel eraan"niet plaatsen
Er wordt nergens gezegt dat je niet naar binnen moet gaan. Natuurlijk moet dit wel maar deze methode KAN een keuze zijn. Je KAN er tijd mee kopen.