Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen

Auteur Topic: Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen  (gelezen 209073 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #420 Gepost op: 23 oktober 2013, 15:38:35
Ik denk dat ik er al uit ben. Het voertuig is van kleur gewijzigd toen hij nog als Vrachtwagen op 't kenteken stond. RDW meld daar het volgende over:

Citaat
Kleurwijziging doorgeven aan RDW
Of u de kleurwijziging aan de RDW moet doorgeven hangt af van het soort voertuig. Alleen voor personenauto's en voor kampeerwagens tot en met 3500 kg hoeft u de kleurwijziging door te geven aan de RDW. Voor bedrijfsauto's, motoren, brommers en trikes/quads hoeft dit niet.  

Na het veranderen van het kenteken tot personenauto tot 3500KG zou er dus eigenlijk een nieuwe kleur opgezet moeten worden. Ook als het voertuig gewrapt is. Ook dan moet de veranderde kleur doorgegeven worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

sylvester1986

• Gast
Reactie #421 Gepost op: 23 oktober 2013, 19:00:13
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1193466 date=1376946756
Misschien de enigste T4 nog in actieve dienst in Nederland.. al meer dan 11 jaar in dienst bij ZaWa!

Dienst: Nationale Politie
Eenheid: Noord-Holland
District: Zaanstreek-Waterland
Bureau: Purmerend of Volendam
Soort voertuig: Ondersteuning
Merk en type: Volkswagen transporter T4 1.0
Kenteken: 63-BD-XJ
Bijzonderheden: één enkele pit, geen enkele andere vorm van signalering.

Voertuig word veel ingezet voor het vervoer van MMT of grote evenementen.
Zie ook onderstaande filmpje O0
https://www.youtube.com/watch?v=rfDikuq6baQ
Surveillanceteam

FirePol

• Senior gebruiker
Reactie #422 Gepost op: 26 oktober 2013, 22:11:25
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1205882 date=1380605568

Eenheid: Rotterdam Rijnmond
Soort voertuig: Logestiek
Merk en type: Mercedes Benz Sprinter
Kenteken: 23-RXJ-1
Bijzonderheden

Misschien kan ik jullie uit de brand helpen daar dit 1 van de voertuigen is waar ik voor zorg draag op het werk.
Het voertuig is idd afgeleverd als 28-BT-ZB, het voertuig is nooit blauw geweest.
Het aantal zitplaatsen in het voertuig is 2. voertuig is altijd al een bestelauto geweest.
Alle ME voertuigen van rotterdam zijn 2012 allen herkeurt door de RDW en voor alle voertuigen is een nieuw kenteken afgegeven.
Onze ME voertuigen waren eerst allen voorzien van een bestelwagen kenteken maar omdat er 8 zitplaatsen inzitten zijn deze in 2012 herkeurd naar personenvervoer.
Zo ook dus dit voertuig alleen blijkt het nu dus nog steeds niet kloppen daar het gewoon een bestelbus is.
Ik hoop jullie zo wat meer duidelijkheid over dit voertuig te hebben gegeven.

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #423 Gepost op: 27 oktober 2013, 00:26:02
Citaat van: FirePol link=msg=1214052 date=1382818285
Misschien kan ik jullie uit de brand helpen daar dit 1 van de voertuigen is waar ik voor zorg draag op het werk.
Het voertuig is idd afgeleverd als 28-BT-ZB, het voertuig is nooit blauw geweest.
Het aantal zitplaatsen in het voertuig is 2. voertuig is altijd al een bestelauto geweest.
Alle ME voertuigen van rotterdam zijn 2012 allen herkeurt door de RDW en voor alle voertuigen is een nieuw kenteken afgegeven.
Onze ME voertuigen waren eerst allen voorzien van een bestelwagen kenteken maar omdat er 8 zitplaatsen inzitten zijn deze in 2012 herkeurd naar personenvervoer.
Zo ook dus dit voertuig alleen blijkt het nu dus nog steeds niet kloppen daar het gewoon een bestelbus is.
Ik hoop jullie zo wat meer duidelijkheid over dit voertuig te hebben gegeven.

Kijk, dat verklaart. Bedankt! O0

Maxdate

• Forum gebruiker
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #424 Gepost op: 18 maart 2014, 17:16:17

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dienst: Amsterdam-Amstelland
Bureau: Dienst Facilitaire Service, Eenhoorn
Soort voertuig: Haakarmvoertuig/hekkenbak
Wagenparknummer: 8450
Merk & type: MAN TGL 12.240 - Gebr. Ligthart
Kenteken: BT-ZD-69
Byzonderheden: Waren allemaal hekken aan het opzetten en klaar maken. Vermoedelijk voor aankomend weekend in verband met de nucleaire top.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #425 Gepost op: 18 maart 2014, 22:35:06

Eenheid: Amsterdam
Bureau: De Eenhoorn
Soort voertuig: Logistiek / interne post ? Dienst Facalitaire Service/ Bodes/postkamer
Wagenparknummer: 3307 - 3306 - 3310
Merk & type: Volkswagen Transporter 2.0FSI / CNG
Kenteken: VB-378-V / VB-377-V / VB-379-V
Byzonderheden: Nieuwe striping, geen grill-flitsers, enkel cabine, benzine/aardgas (prins aardgasinstallatie zichtbaar)  en geen stop/volgen transparanten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #426 Gepost op: 18 maart 2014, 22:43:30
Jeroen,
Je bent me net voor! Overigens: wel opeenvolgende kentekens, geen opeenvolgende wagenparknummers.
Groet,
Paulg

Maxdate

• Forum gebruiker
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #427 Gepost op: 19 maart 2014, 17:16:57
@Jerommeke

Ik heb ze ook op de foto haha, denk dat je me net voor was.

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #428 Gepost op: 19 maart 2014, 17:30:52
Interessante ontwikkeling dat de politie nu ook met CNG voertuigen gaat rijden. Ik neem aan dat er een tankstation vlakbij zit?
Erg snel zijn ze overigens niet zie ik. ( 15,1 sec naar de 100 km/h) maar voor zijn ze natuurlijk ook niet aangeschaft.

Vreemd dat ze al sinds 1 maart vorig jaar op naam staan en ik neem aan pas sinds kort in dienst zijn?

Mooie foto`s in ieder geval !

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #429 Gepost op: 19 maart 2014, 18:25:18
Wat ik vreemd vind is dat ze er een volledige Freedom op zetten...
Denk dat er een goedkopere manier was geweest om hem aan de eisen te laten voldoen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !