Nieuw vaartuig voor waterpolitie
Eshuis Marine overhandigt sleutels ‘4380’ officieel
Aalsmeer - Bij Eshuis Marine aan de Uiterweg is afgelopen donderdagmiddag 20 mei het nieuwe surveillancevaartuig officieel te water gelaten en kreeg John van der Werf even later de sleutels overhandigd. Dit gebeurde in het bijzijn van onder andere René Rijkeboer en Wim Jansen, allebei verantwoordelijk voor het reilen en zeilen (soms ook letterlijk) op en langs het water in Aalsmeer namens de Politie Amsterdam-Amstelland. Het surveillancevaartuig is door Eshuis Marine aangepast aan de wensen van de gebruikers. Het vaartuig van het topmerk North Star is voorzien van een Mariner buitenboordmotor en technisch vernuft en creativiteit hebben er voor gezorgd dat het met een eenvoudige handeling mogelijk is uitstekende delen neer te klappen, zodat het varen onder bruggen door geen enkel beletsel is. De wetenschap dat er toezicht gehouden wordt met gebruikmaking van de meest moderne middelen moet de watersporters met goede bedoelingen een prettig gevoel geven. Watersporters die andere bedoelingen hebben zullen er rekening mee dienen te houden dat de ‘’4380’’ regelmatig, zo niet altijd in de nabijheid is.
De 4380 (district 43, oftewel aalsmeer en 80 voor boot) word vaak ingezet voor prefentieve controles en natuurlijk voor toezicht houden. Hij is voorzien van een 115 pk sterke Mariner motor en het merk van de boot is North Star. IK heb em zelf al reeds meerdere keren gezien en het valt op hoe snel hij is, binnen no time zit hij op de top snelheid die ik toch vrij hoog schat.
Hij vervangt het nog niet zo oude politievaartuig die ook het roepnummer 43.80 droeg (voorheen 9.08 geloof ik).
Het vaartuig is van alle gemakken voorzien als GPS (om te kunnen zien hoe hard ze varen, ook kunnen ze het aparaat in een andere boot leggen om te kijken hoe hard die gaat). Dieptemeter, 12V, blauwe zwaailamp, sirene en zoeklamp.
Zelf vind ik het een heel mooi vaartuig en een van de eerste ECHTE boten voor de waterpolitie van aalsmeer
de fotos zijn gemaakt door de fotograaf van de NIeuwe Meerbode en het eerste stukje tekst ook.
dit is de oude politeiboot, foto genomen door iemand van stichting aalsmeer (roepnummer was toen 9.37)
[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]