Even voor de goede orde: ik schuif de schuld niet op de meldkamer(s) maar op het systeem = de gehele keten van ontvangst melding tot afhandeling melding. In de gehele keten valt winst te behalen als de schakels veel beter op elkaar ingespeeld zijn.
Als ik mijn vakgebied erop na houd:
- alleen al een vergissing in de links of rechts (fout aannemen/ uitgeven) betekend kilometers omrijden
- elke foutief nummer van een A-weg betekend een minimale verdubbeling van de aanrijdtijd
Zo desastreus is elke fout in de aanname/ verwerking en uitgifte van een incident op een rijksweg. En ik durf erop te wedden dat er vrijwel elke dag 1 foutieve melding wordt uitgegeven
Als ik mijzelf daarnaast ook nog een keer vergis
, daalt het percentage "op tijd aankomen" heel snel!
Binnen bebouwde kom is het veel minder ernstig, maar elke fout kost tijd. En als er al niet veel tijd over is.....
En een tweede noot: ik geloof dat ik op de CMK amsterdam ongeveer een collega of 10 heel goed ken dus ook ik weet echt wel waar ik over spreek. Mij zal je niet zo snel betrappen op onjuiste (of op onjuiste informatie gebaseerde) uitspraken als ik mijn mond open doe. Maar goed dat terzijde