Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 48560 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #90 Gepost op: 27 juni 2012, 21:18:52
ga eens google'n en zoek naar de reden waarom er een "regeling gebruik optische en geluidssignalen" is gekomen. Stukje huiswerk  ;)

hint: niet om misbruik te voorkomen......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #91 Gepost op: 28 juni 2012, 12:05:13
Eenheid en structuur. Maar dat staat nog los van de invulling hiervan, waarom is die regeling niet breder getrokken is de vraag!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #92 Gepost op: 28 juni 2012, 17:13:01
Een inbraak heterdaad of een overvalalarm en geen toestemming...dat gaat er bij mij ook niet in...en heb nog geen argumenten gelezen die echt hout snijden...ik verbaas me er echt over.

In A-A krijgen wij ook geen toestemming voor een inbr htrd of een positieve overval.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #93 Gepost op: 28 juni 2012, 17:21:46
Een inbraak heterdaad of een overvalalarm en geen toestemming...dat gaat er bij mij ook niet in...en heb nog geen argumenten gelezen die echt hout snijden...ik verbaas me er echt over.
Geen toestemming, wie niet zeggen dat je niet door mag rijden en rode verkeerslichten mag negeren. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor je rijgedrag. Je bent politieambtenaar en maakt gebruik van je vrijstelling waar nodig. Als je een automobilist aan de kant wilt zetten die door rood rijd, ga je toch ook niet wachten bij het verkeerslicht voor je er achter aan kan.. nee je gaat er achteraan door rood. En dan heb je ook geen toestemming van de meldkamer.

En qua tactisch oogpunt vind ik het ook niet zo gek dat je niet met toeters en bellen aan komt scheuren. Ze horen je km`ers ver al aankomen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #94 Gepost op: 28 juni 2012, 17:26:05
En qua tactisch oogpunt vind ik het ook niet zo gek dat je niet met toeters en bellen aan komt scheuren. Ze horen je km`ers ver al aankomen.

Dat verhaal snap ik, heus!  ;)

Maar een meldkamer moet toch gewoon toestemming geven bij dit soort gevallen? Dat het koppeltje aan boord zelf bepaalt wanneer en of de signalen te gebruiken, staat buiten kijf.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #95 Gepost op: 28 juni 2012, 20:58:11
Geen toestemming, wie niet zeggen dat je niet door mag rijden en rode verkeerslichten mag negeren. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor je rijgedrag. Je bent politieambtenaar en maakt gebruik van je vrijstelling waar nodig. Als je een automobilist aan de kant wilt zetten die door rood rijd, ga je toch ook niet wachten bij het verkeerslicht voor je er achter aan kan.. nee je gaat er achteraan door rood. En dan heb je ook geen toestemming van de meldkamer.

En qua tactisch oogpunt vind ik het ook niet zo gek dat je niet met toeters en bellen aan komt scheuren. Ze horen je km`ers ver al aankomen.

Eens, en dit gebeurt ook in de praktijk. Maar als je een grote afstand moet afleggen en hierbij over een druk kruispunt, file of andere verkeersopstopping of zelfs druk voetgangersgebied moet dan is het handig om OGS te gebruiken. Ook dit gebeurt in de praktijk, maar als dat misgaat ben je ZELF de sjaak, je hebt immers geen toestemming gehad en daar zijn ze bij ons heel strikt op.
Waarom dus niet toestemming geven? laat de bemanning zelf maar bepalen of ze OGS gebruiken. Dan heb je het in ieder geval afgedekt.  

Bovendien krijgen wij in de regio op ons lazerus als de MK merkt dat je zonder toestemming met OGS rijdt, daar word je écht op aangesproken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #96 Gepost op: 29 juni 2012, 08:08:15
Eens, en dit gebeurt ook in de praktijk. Maar als je een grote afstand moet afleggen en hierbij over een druk kruispunt, file of andere verkeersopstopping of zelfs druk voetgangersgebied moet dan is het handig om OGS te gebruiken. Ook dit gebeurt in de praktijk, maar als dat misgaat ben je ZELF de sjaak, je hebt immers geen toestemming gehad en daar zijn ze bij ons heel strikt op.
Waarom dus niet toestemming geven? laat de bemanning zelf maar bepalen of ze OGS gebruiken. Dan heb je het in ieder geval afgedekt.  

Bovendien krijgen wij in de regio op ons lazerus als de MK merkt dat je zonder toestemming met OGS rijdt, daar word je écht op aangesproken.

Ik sluit mij volledig aan bij Silque! Daarnaast is het zeker bij een inbraak heterdaad misschien handig als er ook een tweede (derde) wagen gestuurd wordt. Die moet waarschijnlijk van nog verder weg komen en omdat wagen 1 al geen toestemming krijgt, zit dat er zeker niet in bij de 2e en 3e eenheid.

Trouwens voor de duidelijkheid even: in de nachtelijke uren in een stad, is het gebruik van OGS lang niet zo ver hoorbaar hoor  ;) en is OGS volgens mij veel meer gewenst (ivm veelheid aan verkeer) dan in een buiten regio ivm de afstanden (maar het wel of niet gebruiken van OGS is een discussie voor een andere topic)

Het blijft gewoon zo dat we met handen en voeten gebonden zijn aan een veelheid aan regels, we moeten werken met waardeloos materiaal en als we dan uiteindelijk iets gedaan hebben moeten we dat op bergen papier zetten. En dan heb ik nog niet eens een boef gevangen  :D

Trouwens het valt me op dat onze minister steeds vaker in de publiciteit komt nu het einde van de regering in zicht komt  :o
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #97 Gepost op: 29 juni 2012, 10:08:40
Trouwens voor de duidelijkheid even: in de nachtelijke uren in een stad, is het gebruik van OGS lang niet zo ver hoorbaar hoor  ;) en is OGS volgens mij veel meer gewenst (ivm veelheid aan verkeer) dan in een buiten regio ivm de afstanden (maar het wel of niet gebruiken van OGS is een discussie voor een andere topic)
Die veelheid van verkeer valt nogal mee 's nachts. dus geluid is niet nodig. Deze ervaring in eigen gemeente uit mijn beveiligingstijd mobiele surveillance, dus zonder herrie kan het ook om 01.30u. Je wordt gewoon brutaal uit je slaap getetterd. >:(  
Denk eraan om de gemeente er eens op aan te schrijven. Met blauw alleen komen ze ook wel door die 3 auto's die ge hier tegenkomt. Hoewel blauw alleen geen voorrang geeft is het wel zo fatsoenlijk ze die voorrang te verlenen, tenminste zou ik doen. Misschien moet de wet ff aangepast worden ervoor om ze toch die prioriteit te geven. Kan ik tenminste doorslapen, zzzzzzzz !!! 98uiye


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #98 Gepost op: 29 juni 2012, 16:29:13
Die veelheid van verkeer valt nogal mee 's nachts. dus geluid is niet nodig. Deze ervaring in eigen gemeente uit mijn beveiligingstijd mobiele surveillance, dus zonder herrie kan het ook om 01.30u. Je wordt gewoon brutaal uit je slaap getetterd. >:(  
Denk eraan om de gemeente er eens op aan te schrijven. Met blauw alleen komen ze ook wel door die 3 auto's die ge hier tegenkomt. Hoewel blauw alleen geen voorrang geeft is het wel zo fatsoenlijk ze die voorrang te verlenen, tenminste zou ik doen. Misschien moet de wet ff aangepast worden ervoor om ze toch die prioriteit te geven. Kan ik tenminste doorslapen, zzzzzzzz !!! 98uiye
Ik ben het met je eens dat alleen blauw ook voorrang zo moeten geven, en dat dat oin de wet geregeld zou moeten worden. Maar dat is niet zo, en juist door klagers is de regeling OGS er gekomen. Nu moeten we juist met of zonder OGS rijden, want anders zijn we een gewoon voertuig.

En dat gezegd hebbende: ik vindt het lichtelijk egoïstisch om te zeggen dat je last hebt van de sirenes en dat je daardoor niet kan slapen. Misschien dat die collega's wel met spoed rijden om iemand anders te gaan helpen ??? Moet dat slachtoffer dan maar langer wachten omdat jij last hebt van de sirene??
Rijden ze door rood zonder OGS is het niet goed en zal dat wel zijn omdat de patat koud wordt, rijden ze alleen met blauw is dat niet goed want dat is niet volgens de regels en rijden ze met OGS is het ook niet goed want dan kunnen we niet slapen. Heel vervelend dit soort egoïsme  :'(.
Misschien moet je een brief naar de gemeente sturen en klagen over al die misdadigers die rond lopen, huizen die afbranden en zieke mensen die er zijn. Want als dat allemaal weg is, rijden wij niet meer met OGS.
Dat beloof ik je 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #99 Gepost op: 29 juni 2012, 17:01:53
Ik ben het met je eens dat alleen blauw ook voorrang zo moeten geven, en dat dat oin de wet geregeld zou moeten worden. Maar dat is niet zo, en juist door klagers is de regeling OGS er gekomen. Nu moeten we juist met of zonder OGS rijden, want anders zijn we een gewoon voertuig.

En dat gezegd hebbende: ik vindt het lichtelijk egoïstisch om te zeggen dat je last hebt van de sirenes en dat je daardoor niet kan slapen. Misschien dat die collega's wel met spoed rijden om iemand anders te gaan helpen ??? Moet dat slachtoffer dan maar langer wachten omdat jij last hebt van de sirene??
Rijden ze door rood zonder OGS is het niet goed en zal dat wel zijn omdat de patat koud wordt, rijden ze alleen met blauw is dat niet goed want dat is niet volgens de regels en rijden ze met OGS is het ook niet goed want dan kunnen we niet slapen. Heel vervelend dit soort egoïsme  :'(.
Misschien moet je een brief naar de gemeente sturen en klagen over al die misdadigers die rond lopen, huizen die afbranden en zieke mensen die er zijn. Want als dat allemaal weg is, rijden wij niet meer met OGS.
Dat beloof ik je 98uiye


Dan ontstaat er een nieuw probleem, namelijk dat er minder hulpverlening nodig is, waardoor er mensen worden ontslagen. En van een uitkering kan ik helaas niet rondkomen op dit moment  :D