Zullen we de spellingspolitie ff laten voor wat het is en het houden bij het onderwerp??!
Waar ik me vooral aan stoor in deze discussie.. Niet alleen hier, maar ook op de diverse nieuwssite. Is iets wat wel vaker bij dit soort incidenten duidelijk word.
Het internet, zijn volgers en gebruikers, de media heeft niet of nauwelijks verstand van zaken maar gaat daar wel een mening over vormen.
Word vooral pijnlijk duidelijk in het interview van RTVRijmond met de districtschef. Daarin word door de interviewer gezegd.. Ik ken pepperspray, de wapenstok en het waarschuwingsschot maar schoppen..... Met andere woorden. Al die andere geweldsmiddel zijn correct maar bij schoppen trekken wij de grens. (Terwijl ik toch bij elke ibt toets me onderbenen blauw trap tegen stootkussens.) Dat er achteraf mss andere keuzes gemaakt hadden kunnen worden. Prima, duidelijk.. achteraf achter je pc schermpje de situatie bestuderen, de beelden over en over bekijken, dood analyseren alsof we het over de verdedigen van Oranje hebben kunnen we allemaal en is ontzettend makkelijk. Beste stuurlui staan aan wal en Nederland heeft nu eenmaal 16miljoen bondscoaches. Maar ook 16 miljoen politieagenten, rechters, politici, treinbestuurder etc. Overal denken men verstand van te hebben en een mening over te kunnen vormen. En oh wat is het makkelijk om iemand bij voorbaat, aan de hand van 3 minuten beeldmateriaal af te schrijven en verbaal te lynchen.
Feit is dat de man in het filmpje aangehouden word/is. Hij is daarbij gepepperd. Pas daarna word het filmpje gestart. Wij zien dus niet de aanleiding! Ook kennen wij de verdachte in kwestie niet. Hoorde net op RTL dat het om een bekende Poolse alcoholist cq overlastpleger gaat. Als dat zo is kennen de collega`s in kwestie deze man waarschijnlijk ook....Misschien staat hij bekend als verzetpleger. Ligt die regelmatig te rollen met collega`s... weten wij niet! Kunnen we dus ook niet over oordelen.
Wat ik wil zeggen.. Wij kennen de feiten niet. wij weten niet hoe de situatie werkelijk is geweest. wazige camerabeelden met slechte audio die een groot deel van het optreden niet hebben vastgelegd, zeggen vrij weinig.
Discussiëren over een bepaald optreden is 1, Vind ik ook leuk, doen we ook op het werk, tijdens ibt etc. iemand afschrijven en aan een boom hangen is wat anders.