De gevangene als moderne slaaf.
Een bedrijf gaat er geld aan verdienen.
Terug naar de echte VOC-mentaliteit.
Privatiseren is goedkoper. Maar voor wie? Behaalde resultaten uit het verleden...
Jij zegt het, ik dacht het...
Ik zie liever een grotere en duidelijkere rol van particuliere veiligheidszorg binnen het 'private domein', dan een schakel uit de justitiële keten wordt uitbesteedt aan particuliere bedrijven. Dat is duidelijk een publieke taak, en zodoende dus zaak voor de overheid... Schoenmaker blijf bij je leest, dat geldt dus ook voor de overheid...
Particuliere veiligheidzorg, de naam zeg het al, zie ik persoonlijk als een professionele sector binnen de openbare orde en veiligheid... Maar dan wel "binnen de hekken" en dus met beperkte publieke bevoegdheden. Dat er werk aan de winkel is op het gebied van professionaliteit, opleiding en selectie zeg ik er wel meteen even bij.
Het is nu al zo dat het handhaven van de
openbare besloten orde een duidelijke taak is van de beveiliging, voornamelijk in het "evenementen en horeca domein". Het lijkt eigenlijk alsof we hier allemaal een beetje bang over doen, we zetten wel iemand neer, eigenlijk mag diegene niks, maar hij moet vervolgens wel het varkentje wassen. Als er dan vervolgens in bepaalde mate sprake is van het toepassen van geweld staan sommige mensen op hun achterste poten, dan vraag ik me af of die mensen wel een idee hebben wat beveiligers op bepaalde plekken tegenover hun hebben staan...
Bij een voetbalwedstrijd staat soms nog ME, in de horeca moet je hopen op een postje die in de buurt is en ook die gaan zeker niet zomaar naar binnen... Tja of de horeca moet voor iedere lastige klant de politie bellen, dan gaan ze het nog druk krijgen en kan je bij de sommige tenten standaard een groep ME voor de deur zetten.
Kortom laat iedereen z'n eigen ding doen in goede samenwerking en geef elkaar daar de mogelijkheden voor... Als het echt uit de klauwen loopt, bel de Politie
Ik kwam toevallig dit reclame filmpje tegen, past mooi bij deze discussie:
http://www.youtube.com/watch?v=OcaRNWuSgRI