De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 165713 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #150 Gepost op: 9 oktober 2013, 09:18:54
Zal helaas niet de laatste zijn die zo snugger doet. :'(
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #151 Gepost op: 9 oktober 2013, 13:56:38
Discussie over dodelijk ongeval Goes samengevoegd met: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1207983
Samen sterk in de hulpverlening!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #152 Gepost op: 11 oktober 2013, 02:38:23
Citaat van: Berger link=msg=1203700 date=1379925445
Hoe meer auto's er stil staan op de vluchtstrook, hoe groter het gevaar.

Neen! Het grootste gevaar is juist die enkele auto die je tegenkomt op tientallen c.q. honderden kilometers asfalt. Wat dat betreft zal het misschien ff wennen zijn, maar is het juist misschien wel de oplossing om gewoon met zijn allen op de vluchtstrook stil te gaan staan als je wilt bellen, krantje lezen, je kindje wilt laten plassen, als je rijtijden erop zitten, als je iets uit de kofferbak wilt pakken, als je een lekker band hebt of gewoon een cd-tje wilt verwisselen of een kopje koffie wilt zetten. En het scheelt ook meters aan Parkeerplaatsen langs de snelweg die daar dan toch zinloos neer gelegd zijn en beter als hertenpark ingericht kunnen worden dan kan je daar ook nog naar kijken als je stil staan op de vluchtstrook. Vroeger was dat heel normaal, beetje pick-nicken in de berm enzo  O0

Maar ja het is ff wennen al die stilstaande auto's op de vluchtstrook. Het is dus maar de vraag of we de komende 2 a 3 jaar al die doden wel op de koop toe willen nemen........
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #153 Gepost op: 11 oktober 2013, 12:56:19
Gister aan het begin van de avond in de spits thv van Rijswijk ZH op de A4 stonden circa 15 auto's op de vluchtstrook met lekke banden. Ik heb 112 gebeld om dit te melden gezien de drukte te plaatse EN omdat er een flink oliespoor lag net naast het midden in de rechter rijstrook (plaats waar je met je motorfiets rijdt). Ik begreep van de centralist dat de wegbeheerder inmiddels was gewaarschuwd. Echter gezien de drukte en de hoeveelheid auto's leek het mij raadzaam om de rechter strook af te kruisen. Uiteindelijk is dat ook gebeurd .....na ruim 20 minuten na mijn melding. Waarom wordt er in zo'n, toch best gevaarlijke situatie, gewacht met afkruisen? Er hangen daar genoeg camera's om het verkeer te kunnen volgen/zien....

Uiteindelijk is er voor gekozen om de auto's met lekke banden af te slepen en op een andere plaats de wielen te verwisselen en niet op de vluchtstrook.
Overigens zelfs op de A13 thv Delft noord stonden er auto's met lekke banden....
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #154 Gepost op: 12 oktober 2013, 06:34:57
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1208703 date=1381488979
Gister aan het begin van de avond in de spits thv van Rijswijk ZH op de A4 stonden circa 15 auto's op de vluchtstrook met lekke banden. Ik heb 112 gebeld om dit te melden gezien de drukte te plaatse EN omdat er een flink oliespoor lag net naast het midden in de rechter rijstrook (plaats waar je met je motorfiets rijdt). Ik begreep van de centralist dat de wegbeheerder inmiddels was gewaarschuwd. Echter gezien de drukte en de hoeveelheid auto's leek het mij raadzaam om de rechter strook af te kruisen. Uiteindelijk is dat ook gebeurd .....na ruim 20 minuten na mijn melding. Waarom wordt er in zo'n, toch best gevaarlijke situatie, gewacht met afkruisen? Er hangen daar genoeg camera's om het verkeer te kunnen volgen/zien....

Uiteindelijk is er voor gekozen om de auto's met lekke banden af te slepen en op een andere plaats de wielen te verwisselen en niet op de vluchtstrook.
Overigens zelfs op de A13 thv Delft noord stonden er auto's met lekke banden....
Uiteraard weet ik het antwoord niet op jouw specifieke vraag, maar "vroeger" (< 1jr terug) was het in de regio Amsterdam zo dat we van de VD vanuit de auto direct telefonisch contact opnamen met de VC rws. In die werkwijze zijn veranderingen in gekomen en naar mijn bescheiden mening zijn dat geen verbeteringen. Een directe lijn is de kortste lijn en dus de snelste lijn. Meer schakels betekend meer (kans op) fouten betekend vertraging/ hinder/ gevaar. Dat is iets wat we niet moeten willen. Maar ja, hogere goden beslissen soms anders  e050

Maar hoe komen al die lekke banden? Was er een vrachtwagen spijkermatten van de LE gekantelt ofzo?? ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #155 Gepost op: 12 oktober 2013, 07:42:09
Citaat van: moppersmurf link=msg=1208860 date=1381552497
Uiteraard weet ik het antwoord niet op jouw specifieke vraag, maar "vroeger" (< 1jr terug) was het in de regio Amsterdam zo dat we van de VD vanuit de auto direct telefonisch contact opnamen met de VC rws. In die werkwijze zijn veranderingen in gekomen en naar mijn bescheiden mening zijn dat geen verbeteringen. Een directe lijn is de kortste lijn en dus de snelste lijn. Meer schakels betekend meer (kans op) fouten betekend vertraging/ hinder/ gevaar. Dat is iets wat we niet moeten willen. Maar ja, hogere goden beslissen soms anders  e050

Maar hoe komen al die lekke banden? Was er een vrachtwagen spijkermatten van de LE gekantelt ofzo?? ;D





Moppersmurf, in de regio ZHZ weet ik dat er een aantal dienders zijn die echt wel rechtstreeks bellen met de VC van Rhoon.
Ze hebben nummers die rechtstreeks bij WVL binnenkomt.

Tip als je nu weer een keer koffie drinkt op een steunpunt dan maar effe navragen.

Gr.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #156 Gepost op: 12 oktober 2013, 08:25:21
Bij de verkeersdienst in Amsterdam gebeurt dat nog steeds zo, we zitten tegenwoordig zelfs op een prioriteitenlijntje. Werkt ook veel sneller, beter en veiliger.

Wijkteams die af en toe op de snelweg acteren moeten het eea via de meldkamer organiseren en dat is voor iedereen minder handig..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #157 Gepost op: 12 oktober 2013, 08:49:15
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1208863 date=1381556529
Moppersmurf, in de regio ZHZ weet ik dat er een aantal dienders zijn die echt wel rechtstreeks bellen met de VC van Rhoon.
Ze hebben nummers die rechtstreeks bij WVL binnenkomt.
Ik heb eigenlijk bijna alle nummers van de VC's en ik bel ook gewoon. Voordeel dat ik heb is dat de meesten ik ook gewoon ken. ^-^

Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1208865 date=1381559121
Bij de verkeersdienst in Amsterdam gebeurt dat nog steeds zo, we zitten tegenwoordig zelfs op een prioriteitenlijntje. Werkt ook veel sneller, beter en veiliger.
Ik heb gisteren nog rechtstreeks met de VC voor de A1 gebeld. Klein ongevalletje waarbij de bumper van een voertuig toch nog uitstak op rs. 2 dus gelijk een tweede kruis aangevraagd. De WIS en Politie waren er erg blij mee dat dat al was gebeurt. 998765

Ik blijf het ook idioot vinden dat mensen zo hard en dicht langs gestrande auto's moeten rijden.  >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #158 Gepost op: 12 oktober 2013, 12:51:41
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1208865 date=1381559121
Bij de verkeersdienst in Amsterdam gebeurt dat nog steeds zo, we zitten tegenwoordig zelfs op een prioriteitenlijntje. Werkt ook veel sneller, beter en veiliger.

Wijkteams die af en toe op de snelweg acteren moeten het eea via de meldkamer organiseren en dat is voor iedereen minder handig..



Dat heb ik gehoord dat jullie daar dat zo gebruiken en ook koffie drinken op Stp in de regio 020,Miss kom ik je dan tegen wel een keer.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #159 Gepost op: 12 oktober 2013, 21:06:10
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1208889 date=1381575101


Dat heb ik gehoord dat jullie daar dat zo gebruiken en ook koffie drinken op Stp in de regio 020,Miss kom ik je dan tegen wel een keer.

Daar op Oostzaan hebben ze tenminste echte koffie.

Maar het scheelt gewoon kostbare tijd door het rechtstreeks te kunnen regelen.