De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 163737 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #210 Gepost op: 20 augustus 2014, 13:04:40
Citaat van: Bernt link=msg=1290522 date=1408527928
Bijzonder verhaal
https://www.facebook.com/112Vandaag/posts/686680538073047 / https://www.facebook.com/maikel.schilders/posts/539311922862801

Snap dat het heel vervelend is hoor............

Citaat
Ik heb hierbij ook alle respect verloren voor de politie.
Waakzaam en dienstbaar was het motto toch?
Verzin een nieuwe, blaas en schrijfgraag ofzo??

Citaat
‪#‎politie‬, meld je aan bij het uwv, misschien vind je iets wat wel bij je past.

Citaat
Blijf van hulpverleners af

Maar best ironisch dat een hulpverlener een andere hulpverlener.... Naja goed het zal wel aan mij liggen ;)
If you can dream it, you can do it.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #211 Gepost op: 20 augustus 2014, 13:17:29
Dus als een berger er niet binnen 5 minuten is, omdat ie mogelijk bij een ander ondergeval staat, mag ik hem uitmaken voor halfbakken fietsenmaker denk ik?

Logisch.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #212 Gepost op: 21 augustus 2014, 10:07:07
Citaat van: JJ75 link=msg=1290473 date=1408513740
Maar wat moet je dan als je fiets van de drager loskomt? Op de snelweg laten donderen? Is het niet tijd om de snelwegen te voozien van vluchthavens langs de vluchtstrook?

Je redeneert verkeerd om: je moet jezelf ervan overtuigen dat de lading vast zit en dan pas gaan rijden en niet halverwege tot de conclussie komen dat je het niet oed gedaan hebt. Het is toch ook niet zo dat mijn caravan halverwege de rit naar zuid frankrijk ineens denkt..... "ik ga nu los laten!" dat is een menselijke fout.

Als lading los laat ligt dat dus aan de bestuurder want die heeft zijn verantwoordelijkheid niet genomen. In beginsel zou dus gewoon artikel 5 ten laste gelegd moeten worden plus een mini voor het niet goed bevestigen van de lastdrager.

Ik ben het wel met je eens dat vluchthavens langs de vluchtstrook een oplossing zouden kunnen zijn, bijvoorbeeld langs wegen waar niet binnen 2km een afrit is.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #213 Gepost op: 21 augustus 2014, 11:09:35
Citaat van: moppersmurf link=msg=1290708 date=1408608427
Je redeneert verkeerd om: je moet jezelf ervan overtuigen dat de lading vast zit en dan pas gaan rijden en niet halverwege tot de conclussie komen dat je het niet oed gedaan hebt. Het is toch ook niet zo dat mijn caravan halverwege de rit naar zuid frankrijk ineens denkt..... "ik ga nu los laten!" dat is een menselijke fout.

Als lading los laat ligt dat dus aan de bestuurder want die heeft zijn verantwoordelijkheid niet genomen. In beginsel zou dus gewoon artikel 5 ten laste gelegd moeten worden plus een mini voor het niet goed bevestigen van de lastdrager.

Ik ben het wel met je eens dat vluchthavens langs de vluchtstrook een oplossing zouden kunnen zijn, bijvoorbeeld langs wegen waar niet binnen 2km een afrit is.
Ik ben van het type alles goed vastzetten en na 10 kilometer en bij iedere stop nog even checken(ook banden temperatuur etc). Ik heb ook wel eens ergens gestaan omdat iets toch losliet doordat een fabrikant zijn werk niet goed gedaan had.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #214 Gepost op: 21 augustus 2014, 11:17:31
Wie zegt dat dat niet gebeurd is. Een beetje kort door de bocht. Kan toch losgetrild  zijn of iets anders onvoorziene zijn gebeurd. Ik heb ook wel eens dat ik na de tijd even de Spanbanden moet opspannen omdat door het rijden deze toch los gaan zitten door het trillen van de lading. In dit geval stom om op de vluchtstrook te doen maar goed kan het wel begrijpen en als je niet dagelijks op de weg zit denk je dat dat daar veilig kan. Maar ik hoor niets over die vrachtwagen die zonder noodzaak gedeeltelijk over de vluchtstrook reed. Vind je dat ok of is dat al geaccepteerd gedrag?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #215 Gepost op: 21 augustus 2014, 11:21:17
Citaat van: moppersmurf link=msg=1290708 date=1408608427
Je redeneert verkeerd om: je moet jezelf ervan overtuigen dat de lading vast zit en dan pas gaan rijden en niet halverwege tot de conclussie komen dat je het niet oed gedaan hebt. Het is toch ook niet zo dat mijn caravan halverwege de rit naar zuid frankrijk ineens denkt..... "ik ga nu los laten!" dat is een menselijke fout.

Als lading los laat ligt dat dus aan de bestuurder want die heeft zijn verantwoordelijkheid niet genomen. In beginsel zou dus gewoon artikel 5 ten laste gelegd moeten worden plus een mini voor het niet goed bevestigen van de lastdrager.

Ik ben het wel met je eens dat vluchthavens langs de vluchtstrook een oplossing zouden kunnen zijn, bijvoorbeeld langs wegen waar niet binnen 2km een afrit is.

Ik vind dit erg kort door de bocht. Tijdens een rit kan er altijd wat gebeuren, waardoor je je lading moet controleren. Ik vind het juist wel verantwoordelijk van een chauffeur om zijn lading te controleren.

Heb zelf een keer met mijn skidrager op het reservewiel van mijn jeep op de vluchtstrook gestaan om e.e.a. aan te draaien. Door de hobbelige snelweg was er wat speling ontstaan. Even opnieuw vast zetten en door. Niets mis mee lijkt me.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #216 Gepost op: 21 augustus 2014, 11:29:03
Citaat van: Mattijs link=msg=1290722 date=1408612877
Ik vind dit erg kort door de bocht. Tijdens een rit kan er altijd wat gebeuren, waardoor je je lading moet controleren. Ik vind het juist wel verantwoordelijk van een chauffeur om zijn lading te controleren.

Heb zelf een keer met mijn skidrager op het reservewiel van mijn jeep op de vluchtstrook gestaan om e.e.a. aan te draaien. Door de hobbelige snelweg was er wat speling ontstaan. Even opnieuw vast zetten en door. Niets mis mee lijkt me.
Als je daarbij je eigen veiligheid niet uit het oog verliest en het echt niet anders kan. D.w.z. uitstappen (aan de verkeersluwe zijde) als er geen verkeer aan komt. Hesje aan doen. Verkeer in de gaten (laten houden), weer instappen als het veilig is...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #217 Gepost op: 21 augustus 2014, 11:34:31
Citaat van: kaasje link=msg=1290726 date=1408613343
weer instappen als het veilig is...

Vergeet niet: eerst snelheid maken, dan pas weer invoegen  O0
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #218 Gepost op: 21 augustus 2014, 11:37:10
 e050 UI-TER-AARD

En niet je schoonmoeder vergeten mee te nemen vanaf achter de vangrail

Of juist wel
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #219 Gepost op: 21 augustus 2014, 11:41:40

Off-topic, that was part of the plan.... >:D

Maar goed, ik begrijp heel goed dat de vluchtstrook gevaarlijk is. Toch beland ik er een paar keer per jaar, heel erg soms vanwege eigen mankementen aan de auto. Maar ook omdat ik anderen wijs op mankementen aan hun auto. Lekke band, aanhanger met vastgelopen wiel, auto met 50 km/h op de snelweg. Is het mijn taak, zeker niet, is het mijn burgerplicht te helpen waar ik kan, zeker wel.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV