De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 163734 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #230 Gepost op: 22 augustus 2014, 21:32:37
Citaat van: Sasla link=msg=1290982 date=1408729728
Weet iemand of alle wagens van RWS hiermee uitgevoerd zijn?

Ja, in alle RWS matrixen kan de tekst in het Rood worden getoond.  O0
Net als in veel Botsabsorbers overigens.  e050 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #231 Gepost op: 23 augustus 2014, 14:32:34
Op dit moment 23-8-14 om 14:18 op de A22 afrit Velsen bij 10.4:

En maar claxonneren dat ze er over de vluchtstrook voorbij willen.... ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #232 Gepost op: 23 augustus 2014, 21:10:31
Citaat van: Mattijs link=msg=1290722 date=1408612877
Ik vind dit erg kort door de bocht. Tijdens een rit kan er altijd wat gebeuren, waardoor je je lading moet controleren. Ik vind het juist wel verantwoordelijk van een chauffeur om zijn lading te controleren.

Heb zelf een keer met mijn skidrager op het reservewiel van mijn jeep op de vluchtstrook gestaan om e.e.a. aan te draaien. Door de hobbelige snelweg was er wat speling ontstaan. Even opnieuw vast zetten en door. Niets mis mee lijkt me.

Dat dacht die mijnheer met zijn fiets ook.
En nu is hij dood.

Ga of zo ver mogelijk van de kantstreep, desnoods in het gras, als het ECHT nodig is om de boel vast te zetten, maar als je alleen even wilt controleren of iets beter vast wil zetten, neem een afslag, een tankstation, een rustplaats, maar stop gewoon helemaal NOOIT op de vluchtstrook, zo simpel is het.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #233 Gepost op: 24 augustus 2014, 01:30:19
Citaat van: Sasla link=msg=1290982 date=1408729728
Dan is dat in de tussentijd veranderd. In de tijd dat ik bij RWS werkte, was dit nog niet van toepassing. e050
Weet iemand of alle wagens van RWS hiermee uitgevoerd zijn?

U weet toch dat u als nederlands burger verplicht bent om u zelf op de hoogte te houden van de wet en de wetswijzigingen? En dat u naar aanleiding van die wijzigingen evt maatregelen moet nemen om aan die wet te blijven voldoen?

"Dat wist ik niet" is geen excuus in geval van een wetsovertredingen. Niet voor strafrecht, milieurecht, Horecawetgeving of welke wet dan ook. Sorry.... e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #234 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:42:33
Vrachtwagen schampt auto Rijkswaterstaat op A1 bij Stroe

VANDAAG 29|08

STROE / VOORTHUIZEN

Een weginspecteur van Rijkswaterstaat kwam vrijdagmiddag met de schrik vrij nadat een vrachtwagen zijn auto schampte en aan de rechterkant voorbij schoot.

 
De weginspecteur reed met zijn gele pickup truck achteruit over de vluchtstrook van de A1 tussen Stroe en Voorthuizen. Vanwege een ongeval bij de aansluiting met de A30 ontstond er een verkeersopstopping en hij reed met een waarschuwingsbord naar het begin van de file. Een bestuurder van een autotransportwagen lette waarschijnlijk niet goed op en botste tegen de achterkant van een kleinere autotransporter. De bestuurder van het grote voertuig week daarna uit naar rechts en schampte een auto van Rijkswaterstaat.
 
Er vielen geen gewonden. Het waren het achtste en negende ongeval op de A1 tussen Stroe en Amersfoort sinds woensdagmorgen.

Er staan lange files door het ongeluk op de A1 bij Stroe. Voor Stroe richting Amersfoort staat 9 km, de kijkersfile aan de andere kant is 7 km.
 
Video: Luke Beens

BRON + Foto's en Video: http://112inbeeld.nl/page/Nieuwsdetail/22544/vrachtwagen-schampt-auto-rijkswaterstaat-op-a1-bij-stroe
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #235 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:54:57
Zo! Die heeft geluk gehad zeg! Die chauffeur heeft (denk ik) niet helemaal zitten op te letten als hij er aan de rechterkant bij langs is gegaan  :o :o
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #236 Gepost op: 29 augustus 2014, 20:34:12
Die vrachtwagen heeft een uitwijkbeweging naar rechts gemaakt toen die voorste autotransporter in 1 keer stil stond. Die WIS stond net daar op de vluchtstrook en werd dus geschampt.


Ohja. Mijn video:  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=6ILkEVnLTYk?list=UUUdG4bnQ977k7jYMU_4xIgg
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #237 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:36:12
Ik vind die auto ook wel heel erg op de streep staan terwijl de vluchtstrook breed genoeg is. De chauffeur van RWS zou ook beter moeten weten dat je op deze manier de kans om geraakt te worden wel heel erg groot maakt. Denk gewoon dat weer de onderlinge afstand van vrachtwagens hier weer een rol heeft gespeeld anders zie je zo'n auto gewoon op tijd en hoef je niet abrupt te sturen.  


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #238 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:37:02
Citaat van: enrico1972 link=msg=1292190 date=1409334153
De weginspecteur reed met zijn gele pickup truck achteruit over de vluchtstrook van de A1 tussen Stroe en Voorthuizen. Vanwege een ongeval bij de aansluiting met de A30 ontstond er een verkeersopstopping en hij reed met een waarschuwingsbord naar het begin van de file.

Buiten het feit dat ik het levensgevaarlijk vind om achteruit over de vluchtstrook te rijden vraag ik me af of RWS het wel mag.

Wie weet hoe het zit ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #239 Gepost op: 29 augustus 2014, 21:44:26
Citaat van: enrico1972 link=msg=1292221 date=1409341022
Buiten het feit dat ik het levensgevaarlijk vind om achteruit over de vluchtstrook te rijden vraag ik me af of RWS het wel mag.

Wie weet hoe het zit ?

Ja, RWS mag dat. Ja, en als bergers en im-aannemers met hun werk bezig zijn mogen zij ook staat netjes in de ontheffingen.

En net als RWS zal ik het ook als laatste optie doen, we weten denk ik nog iets beter dan andere HV'ers hoe gevaarlijk dat klote stukje weg is. En dan zeg ik niet dat niemand verder het weet.

Maar even een berichtje uit België....
Citaat
ANTWERPEN - Op de Belgische E313 is donderdagochtend een vrachtwagen ingereden op een mobiele wegafzetting. Vervolgens is de vrachtwagen geschaard ter hoogte van Massenhoven.
Bron: http://www.transport-online.nl/site/50858/vrachtwagen-op-belgische-e313-ingereden-op-mobiele-wegafzetting-videofoto/
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.