Afgelopen vrijdagochtend net ff voor 10.00 uur. Ik rij op de A13 komende vanaf Den Haag en neem afslag Delft noord. Halverwege de afrit zie ik een vrachtwagen op de vluchtstrook staan en ik zie de vormen van een mens pontificaal wijdbeens naast de vrachtwagen staan. De zon staat nog laag, het is iets wat vochtig/heiig en ik kan niet duidelijk zien hoe of wat. Uiteindelijk toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een politieagent was die met zijn gezicht richting het tegemoet komende verkeer keek, zijn armen over elkaar had en op de streep van de vluchtstrook stond. nog even later zag ik dat zijn vrouwelijke collega bezig was aan de voorzijde van de vrachtwagen. Beide agenten droegen het nieuwe uniform maar, hoe stom in mijn optiek, geen geel veiligheidsvest. De gele strepen op het uniform waren zeker niet van een afstand zichtbaar. Juist door de laagstaande zon (iets wat heiig nog) vond ik dit een gevaarlijke situatie. Voor de duidelijkheid, de politieauto stond vóór de vrachtauto behoorlijk ver naar rechts en had geen oranje lampen of gevarenlichten aan. Door de positie van de politie auto tov de vrachtwagen was de politie auto pas te zien nadat ik halverwege de vrachtwagen reed. De betreffende afrit is flink druk en bestaat daar uit 5 rijstroken(!)...
Is er hier een protocol voor?