De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 163751 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: batoutofhell link=msg=1363081 date=1437456613
Is het ook niet zo dat de anwb, net als rws, dubbele richtingaanwaijzers hebben (de normale en een set op het dak of in de balk) die alternerend moeten werken in zulke gevallen?
Citaat van: HIT link=msg=1362931 date=1437384531
Een normale vluchtstrook afzetting met de ANWB voertuig ( of ieder ander ) met alternerende verlichting als eerste voertuig geplaatst.

Inderdaad, het is ook raadzaam om wanneer er een voertuig staat zonder alternerende verlichting deze te vervangen wanneer er 1 komt met alternerende verlichting.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Inderdaad, afgelopen vrijdag, er vind een ongeval plaats vlak voor mn neus, heb direct mn voertuig (ben zelf wegwerker maar heb geen alternerende verlichting, alleen een flitser op het dak) in Fend-off gezet, via 112 direct het ongeval doorgegeven, en eerste dingen geregeld, (onder dekking van een stilstaande vrachtwagen wat schroot van de rijbanen gehaald) zodra politie arriveerde weer wegwezen,... daar heb ik dan niets meer te zoeken.
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Afgelopen zondag zelf nog even ervaren met de Brw bus op de dijk lelystad - enkhuizen. Vanwege een koelprobleem helaas de vluchtstrook op mogen zoeken, wel rustig door gereden tot het talud tussen rijbaan en fietspad er niet meer was en de KLF dus nog met slechts een zijde op de vluchtstrook hoefde te staan. Wel ervaren dat ook die plek niet erg prettig was en na de bus te hebben stil gezet eerst maar onze eigen wegkegels geplaatst (4 stuks meer liggen er niet in)

Achteraf blij dat we niet direct bij constateren van het probleem de bus op een andere plek aan de kant hebben gegooid want gaande het zoeken naar het probleem (losgeschoten koelslang) hoorden we wel een doffe dreun tegen de achterzijde van de KLF en toen ik ging kijken bleek de laatst kegel voor het voertuig in eens direct achter de achterdeuren te liggen. Het heeft de bestuurder die de kegel geraakt heeft verder niet kunnen boeien aangezien er niemand stopte maar het geeft wel duidelijk aan dat elke andere plek om de KLF langs de weg te zetten of geheel op de vluchtstrook te laten staan een heel verkeerde beslissing had geweest en waarschijnlijk einde KLF.

Nu bleef de schade beperkt tot opnieuw aansluiten van de koelslang en hervullen van het systeem met ijsselmeer water een paar knikkende knieën en het speoelen van het koelsysteem aankomende week.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #333 Gepost op: 8 september 2015, 00:24:19
Bij mij ging het volgens mij precies volgens het boekje. Ineens een lekke band op de A10, inclusief audio van RWS.


https://www.youtube.com/watch?v=ChdrqX6Nubo


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #334 Gepost op: 8 september 2015, 00:33:29
Citaat van: daanh link=msg=1371065 date=1441664659
Bij mij ging het volgens mij precies volgens het boekje. Ineens een lekke band op de A10, inclusief audio van RWS.


http://www.youtube.com/watch?v=ChdrqX6Nubo

Enige wat me opvalt is dat die van RWS zegt in de auto blijven zitten en even later vraagt de bestuurder zelf of hij aan de andere kant van de vangrail moet gaan staan en die van RWS het wel een goed idee vind.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #335 Gepost op: 8 september 2015, 00:41:24
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1371068 date=1441665209
Enige wat me opvalt is dat die van RWS zegt in de auto blijven zitten en even later vraagt de bestuurder zelf of hij aan de andere kant van de vangrail moet gaan staan en die van RWS het wel een goed idee vind.

Klopt.. Ik wilde niet in die auto blijven zitten! Dus zei inderdaad van, zal ik even achter de vangrail gaan staan. Had ook niet m'n reflecterende hesje gepakt uit de kofferbak. Had zoiets van hup wegwezen. Stond ook redelijk in een bocht en voor een uitvoegstrook. Zal net zien dat iemand denkt dat de uitvoegstrook daar al begint...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #336 Gepost op: 8 september 2015, 12:28:08
Tijdje terug met pech op de vluchtstrook (A27 nabij Gorinchem) gestaan met een deel van een fietsendrager in onze brandstoftank. 98uiye
Omdat wij nu in België wonen ging de pechhulp via onze Belgische autoverzekering, deze belde de politie en deze op zijn beurt weer naar RWS/Berger.
Na ongeveer 50 min was de berger ter plaatse, ik vond het niet prettig om daar te staan en de vrachtwagens soms rakelings langs de auto te zien gaan.
Wij stonden overigens ver genoeg in de berm met onze fluor hesjes aan.
Mijn vriendin had haar hesje(s) altijd achterin de kofferbak verstopt, maar was wel blij dat ik de hesjes weer terug in de zijvakken had gedaan.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #337 Gepost op: 8 september 2015, 13:13:31
Citaat van: daanh link=msg=1371065 date=1441664659
Bij mij ging het volgens mij precies volgens het boekje. Ineens een lekke band op de A10, inclusief audio van RWS.


http://www.youtube.com/watch?v=ChdrqX6Nubo

Balen van de lekke band,  maar erg netjes gereageerd en gehandeld. Heb toch al aardig wat mensen gehad op dat punt die hebben gewoon stilzetten op de spitsstrook.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #338 Gepost op: 9 september 2015, 01:27:10
Dankje,

Moet wel zeggen, had mazzel he met die vluchthaven.. De band was tot de velg kapot.. wordt anders wellicht lastig niet de spitsstrook te pakken.. Maar dan had ik 112 gebeld.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #339 Gepost op: 15 november 2015, 14:08:37
Citaat van: [facebook]https://www.facebook.com/politiehaarlem/posts/1511312679195110[/facebook]
Politie Haarlem

Pech met uw auto op de auto(snel)weg? Stap uit de auto en ga veilig achter de vangrail staan! Een ongeval zit namelijk in een klein hoekje, zo ook op de N200 zojuist. De bestuurder met pech werd van achteren aangereden met zo'n 70 km/u. Hij raakte gelukkig alleen lichtgewond.
Samen met Landelijke Eenheid Noordwest een veilige werkplek gecreëerd voor de ambulance en de sleper.







Foto('s) politie.nl
Samen sterk in de hulpverlening!