De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 165110 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #340 Gepost op: 13 december 2015, 13:45:50
Politie zoekt veroorzaker aanrijding N34

Laatste update: 13-12-2015 | 13:22

Hardenberg - De politie sloot op zondagochtend 13 december de tunnel onder de N34 af in verband met wateroverlast. De kant van de N34 van Hardenberg in de richting van Coevorden werd afgesloten door de politie en de andere kant (van Coevorden naar Hardenberg) stond Rijkswaterstaat met een tekstkar.

Een auto van Rijkswaterstaat stond op de vluchtstrook en werd rond 04.00 uur aangereden. De veroorzaker van deze aanrijding reed door de tunnel, ging bij de afslag Hardenberg af en reed verder in de richting van de Mac Donalds. Uit onderzoek van resten van de aanrijding bleek dat de aanrijding door een grijze Mercedes moet zijn gebeurd. De auto maakte na de aanrijding een zwaar, hard geluid. Ook mist de auto de rechterbuitenspiegel.

Politie zoekt getuigen
De politie zoekt getuigen van dit voorval. Heeft u rondom het genoemde tijdstip in de genoemde omgeving een grijze Mercedes met schade aan de voorzijde gezien. Of heeft u iets gezien dat tot de oplossing van deze zaak kan leiden? Neemt u dan contact op met de politie op telefoonnummer 0900-8844. U kunt ook anoniem uw melding doorgeven via Bel M 0800-7000.
Samen sterk in de hulpverlening!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #341 Gepost op: 16 december 2015, 14:08:15
De proef ging in februari van start in de regio Rotterdam. Het beoogde doel was het verbeteren van de doorstroming en veiligheid op snelwegen. Het blijkt dat de inspecteurs zich veiliger voelen door de extra bevoegdheid.

Behalve voor het rijden over een afgesloten rijbaan, delen de weginspecteurs ook boetes uit aan mensen die met hun auto onnodig stilstaan op de vluchtstrook.

"Er zijn al 338 processen-verbaal opgemaakt sinds februari. De meeste automobilisten reageerden begripvol en berustend als de inspecteur hen aanhield,’’ aldus Rijkswaterstaat. In februari wordt de proef geëvalueerd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Reactie #342 Gepost op: 17 december 2015, 22:02:23
Op de E313 in België:

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #343 Gepost op: 18 december 2015, 00:08:48
Je ziet meteen het risico van bij of in de auto blijven. Het persoon rechts krijgt een behoorlijke klap.

Moet je denken dat sommige mensen op de vluchtstrook hun linkerband vervangen. Blijft niets van je over op deze manier.  :o
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #345 Gepost op: 27 december 2015, 11:05:44
Beide recht hebbenden zijn op het moment niet bereikbaar, va daar alleen maar een link.
Maar deze laat wel weer eens zien waarom je niet in de auto moet blijven zitten.  ::)

https://m.facebook.com/wolvesberging/posts/1114108038633720
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

DoubleB

• Forum gebruiker
Reactie #346 Gepost op: 27 december 2015, 11:25:18
Citaat van: HIT link=msg=1394376 date=1451210744
Beide recht hebbenden zijn op het moment niet bereikbaar, va daar alleen maar een link.
Maar deze laat wel weer eens zien waarom je niet in de auto moet blijven zitten.  ::)

https://m.facebook.com/wolvesberging/posts/1114108038633720

Ik zag m vanmorgen ook voorbij zien komen en gedeeld op mijn tijdlijn.
Gelukkig is dit goed afgelopen.

Berger

• Forum gebruiker
Reactie #347 Gepost op: 27 december 2015, 15:57:06
Vanmorgen ook weer zo'n geval op de Brienenoord, auto stil met pech, bestuurder stapt uit, belt direct 112, maar voordat er ook maar enige actie ondernomen kon worden zat er al een andere auto achterin.
Gelukkig geen gewonden.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #348 Gepost op: 30 december 2015, 08:06:53
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/politieagenten-gewond-na-aanrijding-a27-bij-utrecht-dicht
Citaat
Twee politieagenten zijn vanochtend met verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis, nadat hun auto van achteren werd aangereden.Het ongeluk gebeurde op de A27 ter hoogte van de afslag Veemarkt bij Utrecht. De agenten stonden met hun auto geparkeerd op de vluchtstrook toen een personenauto vol achterop klapte
.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #349 Gepost op: 30 december 2015, 12:09:56
Ook geen plek om de auto neer te zetten. VS is veel te smal.
Ben ook wel benieuwd om de reden van parkeren aldaar
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV