Bedankt voor jullie reactie's.
Ik zal een kleine toelichting geven. Er was geen noodzaak dat de brugwachter het verkeer ging regelen en hij was ook niet als VKR herkenbaar.
Het betreft hier een brugwachter van een kleine brug in een klein dorpje onder de rook van Amsterdam. Er staan ook borden die de voorrang regelen. Namelijk bord F5 en F6. Als je uit de richting van het centrum komt, rij je over een smalle rijbaan waar met veel moeite 2 auto's kunnen rijden. Nadat de brug geopend is geweest voor vaarverkeer, dan staat dit straat ook meestal vol met wegverkeer. Aan deze zijde staat dan ook bord F6.
Vanaf de andere kant is direct na de brug een t-splitsing. Dus direct na de brug heb je verkeer van voren en van links. Hier staat bord F5 en is voldoende ruimte om te passeren. De brugwachter in deze gaf mij dus een stopteken (terwijl ik uit de richting van het centrum kwam) en liet het andere verkeer voorgaan.
Hierdoor ontstond er dus een grote mate van hinder, want het verkeer kon met veel moeite aan "mijn" zijde van de brug passeren. Nadat ik hem gevraagd had, waarom hij dit had gedaan, vertelde hij mij dat hij de dienst uitmaakte op de brug en ik gewoon moest stoppen als hij dat zei.
Nu was ik er niet helemaal meer zeker van of een brugwachter de bevoegdheid had en ik was niet in dienst. Dus wilde er niet teveel gezeur over maken.
Ik weet nu inmiddels wel wat ik kan doen, mocht het nog een keer voorkomen.