RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 35609 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #100 Gepost op: 23 december 2012, 19:55:48
@Berger,

Een berm minder maaien is niet verstandig naast wat HIT al zegt een betonnen paaltje wat er kan staan maar ook
omdat je dan geen hectometerpaaltje meer ziet staan en dus geen juiste locatie kan doorgeven waardoor hulpdiensten
een veel te lange aanrijtijd hebben wat fataal kan zijn.

Ik heb nog niemand horen zeggen dat je na 1 meter vrije ruimte wel veilig bent op de vlechtstrook.
Gelukkig blijft niet iedereen in zijn of haar voertuig zitten als men op de vluchtstrook staat.
Als ik kijk naar een aantal vaste routes die ik rij zoals de Ruit van Rotterdam en rondom Haaglanden dan is het naar
mijn idee 1 op de 5 wat veilig buiten het voertuig staat.
Het is al helemaal een uitzondering als men veilig achter de geleiderail staat.
Net als dat heel veel mensen geen veiligheidshesje in het voertuig hebben om aan te trekken zodat men beter zichtbaar is.

Wat dat aangaat moet er nog een hoop veranderen bij mening mens.
Ik zie dag in dag uit veel voertuigen (met pech of andere reden, dat staat er niet bij) op de vluchtstrook. Plusminus 0 (da's omhoog afgerond) mensen heb ik achter een geleidrail gezien... 98uiye

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #101 Gepost op: 23 december 2012, 21:27:36
Het gros wat ik zie staan hou ik voor het gemak op pechgeval ( had ik er misschien bij moeten zetten ).
In de afgelopen 6 maanden stonden er 2 volwassenen + 1 kind achter de geleiderail over 2 pechgevallen verdeeld.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #102 Gepost op: 23 december 2012, 22:16:25
Vanochtend op het ritje terug naar huis (A9, A2, A27) 4 auto's zien staan langs de kant van de weg. Wel op een dusdanige manier dat het geen gevaar opleverde, maar van die voertuigen stond er maar 1 persoon buiten die volgens mij alleen aan het kijken wat er mis was aan de passagierskant. Op een of andere manier zie ik de laatste tijd weer veel auto's langs de kant staan, zoveel dat ik vaak niet eens meer 8002 bel. Alleen als het echt een lastige plek is dan bel ik nog, anders dan kan ik blijven bellen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #103 Gepost op: 23 december 2012, 22:49:58
Het is inderdaad met vlagen wat er meer dan anders op de vluchtstrook staan maar zolang RWS nog gratis te bellen is
maakt het mij niet uit of ik tijdens een rit 1 of 6 keer bel met ze om een melding te doen.
En als het een normaal nummer is kom ik nog een beetje van me belbundel af want zo vaak en lang bel ik ook nooit.
Op het moment dat net als 8844 van de politie een betaald nummer wordt dan zal ik ze ook eerder niet dan wel bellen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 24 december 2012, 00:33:40
Op het moment dat net als 8844 van de politie een betaald nummer wordt dan zal ik ze ook eerder niet dan wel bellen.
0900-8844 is een betaald nummer;) maar wel het lokale tarief. Maar als je met 06 belt blijven alle 0900 nummers buiten je bundel en moet je ze dus los betalen...

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #105 Gepost op: 24 december 2012, 00:56:55
Ik zal het nog iets duidelijke proberen te vertellen Cavia.

Het nummer 8844 van de politie is betaald wat ik al aangeef. RWS is nu gratis maar als dat ook een betaald nummer
zou worden ( wat ik niet hoop en verwacht ) dan zal ik het niet meer bellen.

RWS bel ik als ik op de weg zit want dan zie ik dingen. De reden dat ik dus onderweg niet meer zal bellen als het een
betaald nummer wordt is omdat je dan dus inderdaad buiten je bundel belt ( als je een abonnement hebt ) en daar
bovenop nog eens kosten komen die je provider bepaalt.
Dus dan betaal je het tarief per minuut + kosten die de provider berekent en men niet openbaar maakt wat ik nu weet.

8844 van de politie bel ik ook zo min mogelijk omdat ik het onzin vind om extra te betalen voor iets wat van mijn
belastinggeld in stand wordt gehouden.
Doe mij maar weer gewoon zo als het vroeger was dat je bij geen spoed gewoon de wachtcommandant kan bellen.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #106 Gepost op: 24 december 2012, 02:14:56
Het nummer 8844 van de politie is betaald wat ik al aangeef. RWS is nu gratis maar als dat ook een betaald nummer
zou worden ( wat ik niet hoop en verwacht ) dan zal ik het niet meer bellen.

Ehm dat snap ik niet, sorry. Ik bel altijd als het gevaarlijk is, of het nou is met een gratis nummer of met een betaald nummer. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ik later lees dat er iets gebeurd met een gevaarlijke situatie.

Ik denk ook dat het gesprek te persoonlijk wordt en niet gaat om wat er in het topic staat. En aub ja blijf bellen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #107 Gepost op: 24 december 2012, 10:12:53
Ehm dat snap ik niet, sorry. Ik bel altijd als het gevaarlijk is, of het nou is met een gratis nummer of met een betaald nummer. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ik later lees dat er iets gebeurd met een gevaarlijke situatie.

Ik denk ook dat het gesprek te persoonlijk wordt en niet gaat om wat er in het topic staat. En aub ja blijf bellen.
Het credo van 8844 is 'geen spoed wel politie': Als er dus iets is waarvan jij het gevaarlijk vindt, bel je 0800-8002 of 112. 8844 is immers voor de niet-spoedgevallen.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 23 januari 2013, 19:28:09
Vandaag voor het eerst gebeld naar RWS. Ik reed rond 17.35 over de A1 vanuit Amsterdam en op de spitsstrook richting A6 Almere stonden 2 auto's (met pech of kopstaart vermoed ik). Er stonden al mensen buiten de auto. Ben zelf doorgereden en heb meteen 0800-8002 gebeld. Stom genoeg vergeten om op het hectometerpaaltje te letten, maar de dame aan de telefoon kon het makkelijk opzoeken gelukkig.
Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is, of die auto's er nog lang gestaan hebben en of de spitsstrook nog dicht gegaan is.

Was hier trouwens: http://goo.gl/maps/Fbkjh
Streetview is nog oud, inmiddels ligt er een spitsstrook naast (dus 3 stroken richting Almere).