Afgelopen vrijdag vlak voor de middag nog gebeld met dit nummer i.v.m. pechtgeval op de vluchtstrook.
Vanuit de richting Maassluis rijdend op de A20 Re zie ik een pechgeval staan net na de oprit 9 Vlaardingen bij Hmp 22,6
https://maps.google.nl/?q=A20+22,6+R%4051.9231144781,+4.35242771496Voertuig op de vluchtstrook geplaatst met verlichting aan ruim achter het pechgeval waardoor het verkeer wat de oprit opkwam
al minder dicht langs de kantstreep reed en het verkeer van achter de oprit zag dat er iets op de vluchtstrook aan de hand was.
Ook gelijk kegels geplaatst zodat alles duidelijk was voor iedereen.
Toen ik dichterbij kwam zag ik een moeder met dochtertje gelukkig veilig achter de geleiderail staan en niet bij het voertuig zelf.
Aangezien ik net uit het werk kwam even voorgesteld en gevraagd wat het probleem was. Dit bleek een kapotte koppelingskabel.
ANWB was al gebeld maar dat zou 60 minuten kunnen duren. Hierop uitgelegd dat ik RWS ging bellen die er voor konden zorgen
dat ze waarschijnlijk sneller veilig weggehaald kon worden.
Gelijk RWS gebeld en vervolgens duurde het 2 minuten voor ik iemand aan de lijn kreeg. Me daar bekend gemaakt en probleem
uitgelegd en gevraagd of ze een takel IM konden opstarten en dat ik er even achter bleef staan te beveiliging.
Waarop ik als reactie krijg IM gaan wij niet opstarten, we bellen het door naar de Verkeerscentrale en die laten eerst
een WIS ter plaatse komen en die gaat het dan wel opstarten.
Ongeveer 10 minuten later stopte er gelukkig een lepelwagen van de ANWB die de melding had gekregen omdat mevrouw hun
direct gebeld had en kon ze veilig met kind weg na oplepelen en vastmaken van voertuig.
ANWB chauffeur was blij dat ik er nog even bij bleef en moeder en ANWB bedankte me voor de hulp.
RWS terug gebeld dat de lepelwagen van de ANWB er was en dat de WIS niet meer nodig was waarop er weer verteld dat het
werd doorgegeven aan de Verkeerscentrale en dat ze de beslissing om wel of niet te komen aan de WIS overlieten.
Wel me GSM nog gevraagd voor als men contact met me wilde leggen maar niemand meer gehoord.
RWS begint in mijn ogen steeds meer te lijken op de Belastingdienst "Leuker kunnen wij het niet maken, wel ingewikkelder".
Volgende keer bel ik wel via 112 met de regio die wel gelijk IM opstart voor dit soort zaken dat gaat een stuk sneller en veiliger.
Tenzij ik een nummer van de VC Rhoon ergens kan onderscheppen en direct zaken kan doen dan bel ik wel met RWS.