Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 435849 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #250 Gepost op: 4 januari 2014, 01:05:01
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1232644 date=1388474153
aangezien er vanuit mijn functie wordt verwacht dat ik mijn BB altijd bij me heb

godzijdank heb ik jouw functie niet  0098 en ligt mijn BW lekker in de kast  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #251 Gepost op: 6 januari 2014, 20:36:16
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1232644 date=1388474153
Bevragen kan ik nu ook in privétijd, aangezien er vanuit mijn functie wordt verwacht dat ik mijn BB altijd bij me heb, vakanties uitgesloten. Verder heb ik van Iphone weinig tot geen verstand, maar is of zijn die appies niet weg te zetten achter een VPN account??
De BB is niet het handigste tst als je handen heb van mijn formaat, maar je went er aan.
We gaan het beleven wie of wat het nwe tst in de toekomst gaat worden.

Ik weet wel dat binnen de DCIV het tablet van BB binnen een week was vervangen door een Ipad. Puur om het feit dat het tablet van BB niet functioneerde voor het werk waar hij voor bedoelt was. De Ipad doet dat wel.

Voordeel van zo'n BB is dat je ook digitaal schadeformulieren kan opmaken en versturen!  :D


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #252 Gepost op: 7 januari 2014, 19:12:09
ik denk dat apple goed beveiligd is.
bij de kmar kan je een iphone en ipad gebruiken.
dit gaat door middel van een vpn verbinding.
werkt erg goed en snel alleen is het nog een pilot


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #253 Gepost op: 7 januari 2014, 19:36:12
Heeft weinig met Apple te maken alleen... Meer met de gebruikte software en infrastructuur.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #254 Gepost op: 29 januari 2014, 10:30:57
Ik vakblad Blauw van 25 januari 2014 staat een heel artikel over MEOS (Mobiel Effectiever Op Straat)  Een interessant artikel over de toekomst en het werken met de smartphone binnen de politie. In dit artikel wordt overigens bevestigd dat er geen toekomst bestaat voor de BlackBerry en dat gezocht wordt naar een alternatief zoals bijvoorbeeld Android.

Citaat
Administratie
Bureau op straat
Scan een rijbewijs, controleer de identiteit en antecedenten van een bestuurder, vul een bekeuring in en stuur deze
direct toe. Binnenkort kan het allemaal op straat met de smartphone. Op het bureau is er koffie, geen administratie.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #255 Gepost op: 29 januari 2014, 11:07:21
Sorry hoelang wordt dit al niet gepropagandeerd. Ik ben 4 jaar geleden een keer op bezoek geweest bij Vts, daar hadden ze een soort 'innovativiteitscentrum' waar dit ook al werd gedemonstreerd.
Van al die zaken is er nog niets - 0,0 - daadwerkelijk geimplementeerd in de praktijk. Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in dat we dit binnen 10 jaar gaan gebruiken, iets met pappen en nathouden.  ???
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #256 Gepost op: 29 januari 2014, 11:36:21
Citaat van: silque link=msg=1240698 date=1390990041
Sorry hoelang wordt dit al niet gepropagandeerd. Ik ben 4 jaar geleden een keer op bezoek geweest bij Vts, daar hadden ze een soort 'innovativiteitscentrum' waar dit ook al werd gedemonstreerd.

Vorig jaar is er een delegatie geweest die het land is ingetrokken en diverse collega's hebben gevraagd waar ''wij'' behoefte aan hebben.
Al deze ontwikkelingen zijn meegenomen in een ontwikkel-fase. Er zou toen (begin 2013) in de zomer van 2013 een testperiode aankomen waarbij diverse soorten collega's (wijk, motor, bike, water, strand) een testfase zouden doorlopen.
Dat is allemaal vertraagd en de laatste tijd is het vrij stil uit die hoek.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #257 Gepost op: 29 januari 2014, 11:51:56
Citaat van: silque link=msg=1240698 date=1390990041
Sorry hoelang wordt dit al niet gepropagandeerd. Ik ben 4 jaar geleden een keer op bezoek geweest bij Vts, daar hadden ze een soort 'innovativiteitscentrum' waar dit ook al werd gedemonstreerd.
Van al die zaken is er nog niets - 0,0 - daadwerkelijk geimplementeerd in de praktijk. Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in dat we dit binnen 10 jaar gaan gebruiken, iets met pappen en nathouden.  ???

Ik heb toch een aantal apps op mijn BB gekregen die erg handig zijn. Ik noem BVI-IB.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #258 Gepost op: 29 januari 2014, 12:33:20
Ja maar wat jij krijgt is niet zo relevant, het gaat er om wat wij allemaal krijgen. Bij ons in de eenheid heeft niemand behalve de schalen 9+ en wijkagenten een BB, moet jij eens raden hoevaak zij bvi-ib gebruiken.
Juist de dienders op straat hebben dit nodig, voor jou is het top dat jij hem hebt als straatdiender. Maar 90% van je collega's hebben niks en krijgen voorlopig ook niks.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #259 Gepost op: 29 januari 2014, 13:06:09
Citaat van: silque link=msg=1240698 date=1390990041
Sorry hoelang wordt dit al niet gepropagandeerd. (...) Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in dat we dit binnen 10 jaar gaan gebruiken, iets met pappen en nathouden.  ???
Citaat van: Jerommeke link=msg=1240702 date=1390991781
Dat is allemaal vertraagd en de laatste tijd is het vrij stil uit die hoek.
Citaat van: silque link=msg=1240714 date=1390995200
Ja maar wat jij krijgt is niet zo relevant, het gaat er om wat wij allemaal krijgen. Bij ons in de eenheid heeft niemand behalve de schalen 9+ en wijkagenten een BB, moet jij eens raden hoevaak zij bvi-ib gebruiken.
Juist de dienders op straat hebben dit nodig, voor jou is het top dat jij hem hebt als straatdiender. Maar 90% van je collega's hebben niks en krijgen voorlopig ook niks.

Neem van mij aan dat er hard wordt gewerkt op dit gebied. Anders dan bij consumentenapps, vraagt de ontwikkeling ervan echter veel meer tijd. Enerzijds heeft dat te maken met de bureaucratie die erachter zit (en zoals bekend volop in beweging is), anderzijds met de zorgvuldigheid die betracht moet worden. + de externe ontwikkelingen waar je mee te maken hebt (zoals het tanende BB), maar waar je niet direct invloed op hebt.

Punt is dat er een gigantische lading werk ligt bij het hele ICT gebeuren, voor het harmoniseren van bestaande ontwikkelingen en het realiseren van nieuwe ontwikkelingen. Dat is nu eenmaal de erfenis uit het recente verleden. Dat Zeeland dan recent nog een afwijkend systeem (samsung) heeft uitgerold, helpt dan natuurlijk ook niet mee...

Overigens is die 90% natuurlijk een onzingetal, aangezien in diverse eenheden de BB is verstrekt. Zulke berichten beschouw ik dan ook als stemmingmakerij. Ik snap dat het vervelend is als je in je werk dagelijks tegen de ICT beperkingen aanloopt die je zelf als consument niet hebt, maar quasi-sentimenteel gaan lopen doen schiet je niets mee op en zorgt alleen voor negativisme.

Nu ben ik niet de grootste fan van de nationale politie, maar ik ben er wel van overtuigd dat er op dit vlak een hele verbeterslag gaande is. Dat heeft alleen tijd nodig en vraagt dus ook om (soms eindeloos) geduld.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s