Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 435741 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #500 Gepost op: 20 augustus 2014, 09:16:44
Overigens...uitgenodigd (op het matje geroepen?) door de kwartiermaker naar aanleiding van een post op internet?

Des te meer reden om hier anoniem te blijven.

Ik snap de gevoeligheid best, ivm aanbesteding, maar als KPN het zelf bevestigd en openbaar maakt. maar er blijkbaar in de top (wederom) trage besluitvorming plaatsvind, omdat iedereen er tegenwoordig een plas overheen moet doen, tsja... Is iets dan per definitie niet waar? Nee, alleen nog niet formeel afgestempeld.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #501 Gepost op: 21 augustus 2014, 15:24:51
Een veel gestelde vraag gaat over Whatsapp op het toekomstige MEOS2 toestel (welke dat ook mag worden). Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Is dit een potentieel gevaar of moeten we erop vertrouwen dat er rekening wordt gehouden met zakelijk en privé?
Zakelijk Whatsapp verkeer lijkt mij niet verstandig, echter zie ik vaak dat deze app voor het versturen van foto's van verdachten of vermisten gebruikt wordt.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #502 Gepost op: 21 augustus 2014, 15:42:23
Spijker, kop.

Waarom stel je deze vraag hier en niet intern?
Omdat dit forum, vooralsnog, een beter alternatief is als gebruiker zijnde. 9/10 krijg je snel een reactie en kun je weer verder.
Zelfde met Whatsapp, mag het? Nee. Is het wenselijk? Nee. Gebeurd het? Ja. Waarom? Er is geen goed alternatief.

Overigens toeval dat dit ook echt NET op P+ een onderwerp is?


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #503 Gepost op: 21 augustus 2014, 15:53:00
Citaat
Waarom stel je deze vraag hier en niet intern?
Omdat deze discussie gisteren op het bureau gevoerd werd en ik benieuwd was naar jullie mening en ideeën. Dit forum heeft een groter bereik dan 'de werkvloer'. Daarnaast een goede manier om verder te gaan na de, in mijn ogen, vreemde ingreep van een van de beheerders hier m.b.t. het onderwerp MEOS2.


Citaat
Overigens toeval dat dit ook echt NET op P+ een onderwerp is?
Dat is inderdaad toeval. Ik heb geen P+ account.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #504 Gepost op: 21 augustus 2014, 16:03:18
Citaat van: Senior GGP link=msg=1290791 date=1408629180
Omdat deze discussie gisteren op het bureau gevoerd werd en ik benieuwd was naar jullie mening en ideeën. Dit forum heeft een groter bereik dan 'de werkvloer'. Daarnaast een goede manier om verder te gaan na de, in mijn ogen, vreemde ingreep van een van de beheerders hier m.b.t. het onderwerp MEOS2.

Dat is inderdaad toeval. Ik heb geen P+ account.
Begrijp me niet verkeerd, het was niet als aanval richting jou bedoeld. ;)

We zitten exact op 1 lijn, zeker met het dik gedrukte stukje, en dat is exact de reden dat Whatsapp gebruikt wordt, we hebben goed alternatief. :)


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #505 Gepost op: 21 augustus 2014, 16:15:02
Citaat van: PietjePuk link=msg=1290794 date=1408629798
Begrijp me niet verkeerd, het was niet als aanval richting jou bedoeld. ;)
No hard feelings...  O0

Ik ben ook van mening dat er een goed alternatief moeit komen voor het zakelijk gebruik van Whatsapp. Een in eigen beheer ontwikkelde app als Whatsapp kan toch niet moeilijk zijn?
Zet hem op een eigen, beveiligde server en je kunt op een zo'n veilig mogelijke manier, zoveel operationele info verzenden als je wilt.
We noemen het dan gewoon Meos Messenger.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #506 Gepost op: 21 augustus 2014, 19:28:13
Wat ik van de kwartiermaker heb te horen gekregen is dat je gewoon WhattsApp mag downloaden en gebruiken. De baas gaat uit van jou eigen professionalisme.
Het enige nadeel van WA in dit geval is dat hij al jou contact die je zelf in je Outlook heb gezet ook automatisch kopieert naar WA.

In MEOS kan je foto's aangaande de dienst versturen naar je eigen mail of daar waar naar toe binnen de dienst.

Men is idd aan het kijken voor een alternatief voor WA. Moet iets in de trand worden ban BlackBerry Messanger, dus achter een beveiligde "deur".


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #507 Gepost op: 21 augustus 2014, 19:31:29
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1290486 date=1408519004
Overigens...uitgenodigd (op het matje geroepen?) door de kwartiermaker naar aanleiding van een post op internet?

Des te meer reden om hier anoniem te blijven.

Yup, uitgenodigd. Niet meer niet minder. De beheerder Red kan dit bevestigen.

En als een "gast" dan een bericht ziet, kan hij je gewoon een bericht sturen of het bericht melden bij het moderatorteam.

En de baas weet precies wie ik ben omdat ik het officieel heb moeten aanmelden als nevenfunctie.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #508 Gepost op: 22 augustus 2014, 10:23:33
Deelnemer aan een forum als nevenactiviteit??? Hmmm. M'n chef weet het wel, maar daar houdt het ook mee op.


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #509 Gepost op: 22 augustus 2014, 11:14:56
Citaat van: EvEs link=msg=1290904 date=1408695813
Deelnemer aan een forum als nevenactiviteit??? Hmmm. M'n chef weet het wel, maar daar houdt het ook mee op.
denk dat hij zijn moderatorschap heeft gemeld .
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..