Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 435757 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #550 Gepost op: 22 november 2014, 12:58:01
Inmiddels heb ik ook al 2 jaar een S3 en mijn batterij is een drama. Bij veelvuldig gebruik gaat ie +/- 4 uur mee, wanneer ik er slechts sporadisch op kijk haal ik ongeveer 12 uur.
Ik zorg altijd dat ik hem voor de dienst helemaal oplaad, zodra ik dan weer thuis kom zit ie op ongeveer 5%.  :(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #551 Gepost op: 22 november 2014, 13:11:44
Citaat van: grizz link=msg=1309938 date=1416657345
Heb al 2 jaar een S3. Behalve dat ie inmiddels wat gehavend is... geen problemen mee. Ja met intensief gebruik gaat ie net niet een hele dag mee op 1 accu. Maar daar heb je laders voor... 9 uur trekt ie nog prima.

Maar zo direct loopt alles via 4G netwerk, dat vergt meer accu capaciteit heb ik me laten vertellen. Op een controle waar je hem dus intensief gebruikt zal hij het niet een hele dienst volhouden en dus moet je hem tussentijds aan de oplader hangen.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #552 Gepost op: 22 november 2014, 13:42:39
Gechargeerd gezegd zou je inderdaad kunnen zeggen dat hoe meer G, hoe hoger het stroom verbruik.
Je telefoon zal namelijk proberen om verbinding te hebben met het snelste netwerk. Als de dekking daarvan minder is, zoals helaas met 3G en zeker met 4G nog weleens het geval is, zal de telefoon vaak terug vallen naar een lagere snelheid. Het zoeken naar het snellere netwerk kost veel stroom.

Zeker bij een nieuwe telefoon is de accu nog niet op zijn best. Tegelijkertijd zal je juist aan het begin veel met MEOS 'spelen' omdat het nieuw is.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #553 Gepost op: 22 november 2014, 14:14:36
heb nog niet op intranet gekeken, maar zit digibon nu al wel in deze pilot fase of alleen IB en ID ?


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #554 Gepost op: 22 november 2014, 14:36:30
Wat betreft het batterijverhaal, zou men misschien hebben nagedacht om een batterij in het uiteindelijke toestel te plaatsen welke een hogere capaciteit heeft qua accuduur? Of sterker nog, zou er geen lading reserve batterijen in worden geslagen mochten er (na een tijdje) brakke batterijen tussen zitten...

Ben benieuwd!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #555 Gepost op: 22 november 2014, 17:22:15
Straks zullen de nieuwe telefoons met MEOS niet op wifi meer kunnen, alleen 3G en 4G. Wifi kan je dus ook niet aanzetten meer. Dat is geblokkeerd dan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #556 Gepost op: 22 november 2014, 17:46:30
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1309968 date=1416673335
Straks zullen de nieuwe telefoons met MEOS niet op wifi meer kunnen, alleen 3G en 4G. Wifi kan je dus ook niet aanzetten meer. Dat is geblokkeerd dan.

Whut, why? Ter beveiliging of?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #557 Gepost op: 22 november 2014, 18:08:29
Citaat van: moppersmurf link=msg=1309932 date=1416655372
In december mag ik mijn Blackberry omruilen voor een Samsung met Meos. Ik heb het MEOS werkend gezien en het ziet er idd goed uit, zeker met het nieuwe RB (met chip) geeft dat mega mooie idfoto's  O0 Eindelijk eens iets dat op het eerste gezicht knap werkt. Nu nog de vraag voor hoelang want Samsung staat nou niet bekend om zijn goede batterijen en goede levensduur van zowel de batterij als de telefoon.

Kijk dat is nog eens leuk geen mopper bericht van onze moppersmurf al hoe wel ik er meer dan genoeg om kan lachen.
Vind je berichten altijd meer dan fijn om te lezen man.

Wat betreft Samsung ik heb al 2 jaar de S3 en heb er geen klachten over vergeleken met eerst BB en daarna de Appel telefoon.
Heb er wel een extra batterij bij maar dat is omdat ik niet altijd overal zo maar kon opladen toen ik nog intensief werkte.
Bij echt constant gebruik deed ik volgens mij tussen de 6 en 8 uur met 1 accu maar die accu heeft ook minder capaciteit dan wat de S5 nu standaard al heeft.

Samsung S3 accu gegevens:                                        Samsung S5 accu gegevens:
Capaciteit                 2100 mAh                                       Capaciteit                 2800 mAh
Standby-tijd               600 uur                                         Standby-tijd                390 uur
Spreektijd                    12 uur                                         Spreektijd                     21 uur
Batterij technologie   Lithium-ion                                      Batterij technologie   Lithium-ion

De Samsung S5 is zoals te zien is qua accu en gesprekstijd er goed op vooruit gegaan.

Wat ik kan zien is er nog GEEN orginele accu verkrijgbaar met meer dan 2800 mAh voor de Samsung S5.
In ieder geval niet bij www.pdashop.nl waar ik al mijn spullen vandaan heb en altijd probeert zo snel mogelijk extra goede accessoires te leveren voor je apparatuur.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #558 Gepost op: 22 november 2014, 21:39:11
Citaat van: Cabo link=msg=1309969 date=1416674790
Whut, why? Ter beveiliging of?

Hoe ik begreep van mijn vader is dat inderdaad ter beveiliging. Ik zei al direct van dan kunnen ze je ook makkelijker tracken: GPS in combi je draadloos internet. Want GPS staat straks ook aan steeds hoe ik begreep.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #559 Gepost op: 22 november 2014, 23:13:23
Ik heb een galaxy S4. Batterij gaat net een dag mee. (Met wifi aan, gps uit)
Heb nu een hardcase hoes met ingebouwde accu eromheen. Wordt de telefoon iets dikker van maar er zit een accu in van 3000mAh.
Totaal dus iets van 5500mAh.
Oftewel ongeveer 3 dagen. Bij zelfde gebruik.

Goede optie voor de nieuwe S5. Alleen kost hij wel 90 euro.